Nakon kraće pauze zbog obaveza RUR ekipe na Infogamer festivalu, nastavljamo da se bavimo novim kartama iz Kobolds and Catacomb ekspanzije za Hearthstone, koja će nam stići negde početkom narednog meseca.
Ukoliko ste propustili prethodne tekstove u serijalu, možete ih pronaći na linkovima ispod:
Kobolds & Catacombs – počinjemo sezonu analize karata!
Kobolds & Catacombs analiza #2 – Rogue secreti i još štošta!
Danas ćemo se mahom baviti novim legendarnim kartama, odnosno novim tipom legendarnih karata, pošto će sa ovim setom svaka klasa po prvi put dobiti Legendary Weapon, čak i one koje nisu poznate po vitlanju oružjem. Naravno, neće oružje svake klase ići na sirovu snagu, već će imati delikatnije elemente u skladu sa mehanikama i temom svake klase.
Svako će, kada izađe ekspanzija, samim logovanjem u igru dobiti kao nagradu nasumično jedno od devet legendarnih oružja, baš kao što je Blizzard svakom dao jednu Death Knigth kartu kada je izašao Knights of the Frozen Throne.
Dragon Soul
Prvo legendarno oružje o kome ćemo govoriti danas jeste ono koje dobija Priest. Iako je minion koga samonuje ovo oružje Dragon, ne bi rekli da je i orijentisan ka Dragon Priest špilovima. Zapravo, više nam deluje kao nešto što bi bio sjajni dodatak već postojećim Raza Priest špilovima, koji imaju tendenciju da igraju puno jeftinih spellova koje kombinuju jednom kada postanu Shadowreaper Anduin.
Dragon Soul može da ponudi alternativni win condition ovim špilovima i način da pokušaju da dominiraju i u srednjem delu partije. Ne treba zaboraviti i da je tu i dalje Lyra the Sunshard, koja neretko veže ogromnu količinu karata jednom kada krene da reciklira Spellove, pa nas ne bi čudilo da u kombinaciji nje i ovog oružja dobijemo često i po 2-3 Dragona.
Mislimo da je Blizzard sa ovom kartom upravo i ciljao na kombinaciju sa Lyraom, ali i sa Radiant Elemental, koji kombinovanje spellova značajno olakšava,
Na kraju, ono što verovatno najviše vuče ka tome da će ova karta biti jako igriva, je činjenica da košta svega 3 mane, odnosno poprilično je jeftina, što je jako bitno za oružja koja zavise od kombinovanja sa ostalim kartama.
Jer tu dolazimo do jedne od ključnih bojazni kada su Legendary oružja u pitanju. Iako su većina koju smo do sada videli zaista sjajna sa zanimljivim i moćnim efektima, za razliku od Quest i Hero karata koje smo videli prethodne dve ekspanzije, Weapone je veoma lako kaunterovati postojećim Minionima koji uništavaju oružja, pa ukoliko se pokažu previše jakim jednostavno će svi da igraju Harrison Jones ili nekog od Oooze miniona i tako obesmisle ova oružja oko kojih se potencijalno vrte celi špilovi.
Zato je važno da mogu da nam daju neku vrednost odmah po igranju, a uz jeftinu cenu koju ima Dragon Soul, akon ništa možemo makar dva 5/5 dragona da izvučemo u jednom krugu, uz malo kombinovanja sa jeftinim spellovima, Lyraom i Radiantom. Pa posle mogu i da ga unište, a ako ga ne unište, praktično je kraj.
Aluneth
Drugo oružje o kome pričamo danas je ono koje dobija Mage. Mnogi su na prvi pogled mislili da je ovo karta orijentisana ka Control/Combo špilovima, ali su se veoma brzo videli problemi sa tom logikom.
Spori Mage špilovi često imaju punu ruku karata koje ili čuvaju za kombo ili čuvaju kao odgovor na pretnju. Pa se tako može desiti da vas ovo oružje zapravo odvede u neželjeni pravac, odnosno da počnete da rapidno odlazite u Fatigue i pri tome odbacujete gomilu karata zato što vam je puna ruka.
Tako da ne, ne mislimo da će Aluneth ići dobro u Control ili Combo špilovima, već da je ovo karta napravljena za Mage Aggro/Burst/Tempo deckove. Takvi špilovi obično veoma brzo isprazne ruku i dovedu neprijatelja na ivicu smrti, ali u jednom trenutku ostanu bez gasa i onda čekaju top deck.
Ova karta vam rešava taj problem, jer vam garantuje da ćete povući 3 karte, a ako ostane neuništeno nastaviće da vam puni ruku. Istina, platiti 6 mana u Tempo špilu deluje čudno, ali ponekada je neminovnost. Ne deluje vam baš sjajno? Ni nama, iskreni da budemo.
Generalno jako čudna karta za koju nismo sigurni koja je ideja iza nje, u kakvom su je špilu dizajneri zamislili jer se nekako ne uklapa baš tačno ni u spore, ni u brze špilove.
Mišljenja smo da neće pronaći svoje mesto u nekim kompetitivnim špilovima, ali kako je jako čudna karta, ostaje nam da vidimo.
The Runespear
Auf, jadan Thrall. Još nismo videli sve legendarne Weapon karte, ali mislim da će biti gotovo nemoguće da se The Runespear nadmaši po tome koliko je loš.
Ne vidimo ni jedan jedini razlog da igrate ovu kartu. Činjenica da će te birati preko Discover mehanike čini ovo oružje nešto boljim, ali ipak daleko, daleko od dovoljnog da bi za njega platili 8 mana. Imajte na umu da Discover mehanika radi samo sa neutralnim i klasnim kartama, a znamo da (još uvek) nema neutralnih Spell karata, pa će ovo biti uvek izbor Shaman spellova, a kako su one često sa targetovanjem, veoma su rizične.
U trenutnoj standard rotaciji bukvalno ne postoji Shaman Spell koji je toliko vredan da biste rizikovali da igrate ovo (OSAM) mana oružje. Možda nam ovih dana pokažu neke skupe i neverovatno jake Shaman spelove koji ne biraju metu i onda ćemo razmisliti opet o ovoj karti, ali za sada, nažalost, dust.
Ako hoćete da testirate malo ovu kartu pre vremena, stavite Tortollan Primalist u Shamana i vidite rezultate.
Već vidimo ljude koji će biti besni zato što su dobili baš ovaj Weapon kao svoju besplatnu Legendary Weapon kartu kada izađe nova ekspanzija.
Twig of the World Tree
Druid je dobio izuzetno zanimljivu kartu kao svoj legendarni Weapon. Karta koja se u određenim trenucima svakako ne isplati protivniku da je uništi, ali u nekim i da.
Prvo da razjasnimo da ova karta radi kao Nourish, dakle “rampuje” vas i osvežava vam manu istovremeno. Tehnički, sa ovim oružjem možete imati potez vredan 20 mana u 10 krugu, ako odigrate nešto za 10 mana, istrošite poslednji Chrage i dobijete još 10 svežih mana.
Medivh je mnogima pao prvi na pamet kao zanimljiv kombo, odigrate njega, Atiesh uništi ovo oružje i dobijete svežih 10 mana da odigrate skupe spellove za kombo sa Medivhom. Recimo uradite sve to i onda Ultimate Infestation i protivnik odmah uradi ragequit.
Definitivno oružje koje stvara zanimljivu tenziju, jer ako ga protivnik uništi prerano daće vam odmah 10 mana na raspolaganju pre vremena, a ako ga ne uništi daće vama priliku da ga kombinujete i pravite neke lude poteze.
Medivh ovih dana nije stran u Druid špilovima, gde je i ranije igran s vremena na vreme, ali je sa dolaskom Ultimate Infestation praktično postao standardni deo paketa i Jade i Ramp Druida. Definitivno karta sa kojom će se jako puno eksperimentisati i koja će, poprilično smo sigurni, naći svoje mesto makar u Ramp Druidu.
Rummaging Kobold
Videli smo prva četiri legendarna oružja koja su nam do sada prikazana, a sada prelazimo i na jedno koje će možda naći mest upravo u istim špilovima koji će igrati i te karte.
Rummaging Kobold predstavlja prvi oblik interakcije sa uništenim oružjima, tako da je u neku ruku svakako novitet i čini nam se upravo kao karta koja može odlično da podrži nova legendarna oružja. Može da funkcioniše kao sigurnosna mera ukoliko vam unište vaše bitno oružje pre vremena, ili da jednostavno bude dodatni value.
Malo je problem to što će oružje koje dobijate biti potpuno random od “mrtvih” oružja, ali uz malo pametnog deckbuldinga ili tajmiranja, možete maksimizovati šanse da dobijete baš ono oružje koje želite.
To uopšte ne moraju biti legendarni Weaponi, i nešto kao što je recimo Truesilver Champion i Ashenbringer je i više nego dovoljno. Naravno, ne treba zaboravti i to da vam Deathknight Uther i Garrosh takođe daju sasvim dobra oružja.
Na ovu kartu treba gledati kao “draw a weapon from your graveyard” i možda će vam biti jasnije koliko potencijala nosi. Činjenica da je neutralna i da košta svega tri mane čini je pravom malom “utility” kartom koju po potrebi možete ugurati u nekoliko arhetipa špilova kao tech izbor.
Unidentified Maul
Još jedno oružje o kome danas pričamo, ovoga puta nije legendarno, ali je svakako vrlo dobro. Ovu je kartu dobio Kripp da nam je prikaže i u pitanju veoma moćna karta sa efektom koji će vas naterati da dobro razmislite “šta li je to protivnik dobio”.
U pitanju je karta koja će sasvim sigurno naći svoje mesto u Midrange/Control Paladin špilovima, ali koja će svakako izazivati frustracije zbog svog 25% RNG efekta. Iako su u suštini sve varijante veoma jake, ipak će vam u određenim situacijama trebati baš jedan od ova četiri.
Ponekada će vam trebati baš Taunt da se spasite smrti, ponekada taj +1 Attack da biste imali lethal na tabli, nekada Divine Shield za dobre trejdove… ali naravno, neće vam uvek padati baš ono što želite.
I pored toga, svaki od mogućih ishoda je veoma jak, tako da vam neće mnogo smetati šta god da dobijete. Nama se možda i najviše sviđa Sacred Maul, koji deluje skoro pa kao bolji Muster for Battle, i definitivno će vam biti najpoželjniji ishod u ranom delu partije.
Zaključak – veoma moćna karta, ali karta koja će vam se sa vremena na vreme igrati sa živcima kada ne dobijete verziju koja vam treba. Neko bi rekao – Hearthstone u jednoj karti.
Lesser Mithril Spellstone
Karta koja još nije oružje, ali je svakako vezana za iste. Još jedna u nizu “Spellstone” karata od kojih smo neke već videli u ranijim tekstovima ove serije.
Ova se na prvi pogled čini relativno slabom, ali ovu kartu vidimo kao potencijalni Win Condition u nekim sporim Fatigue špilovima sa Dead Mans Hand, gde biste mogli da je beskonačno da vraćate u špil iznova i iznova, i samim tim iznova i iznova samonujete 3 5/5 miniona.
Možda vam na papiru deluje previše komplikovani i “gimmicky”, ali ukoliko meta kojim slučajem bude samo malo sporija, ovakav špil uopšte nije nemoguć. Uostalom, već smo videle u jednom kratkom periodu uzdizanje Dead Man’s Hand Warriora kao tier 2 špila, a ova karta će mu sasvim sigurno dobro doći kao alternativni način za pobedu.
Osim takve vartijante, ne vidimo gde bi drugde Mithril Spellstone mogao da se uklopi, možda u nekakvom novom Tempo Warrioru, koji bi relativno brzo odigrali dva oružja, i zatim imao poprilično jak tempo potez sa 3x 5/5 u sedmoj krugu.
Iako deluje slabašno i dosadno, imajte na umu da je Upgrade ove karte veom lako odraditi, potreno je odigrati svega dva oružja, tako da ne bismo unapred odbacivali i vidimo je u pravo u dva gore pomenuta špila, a što da ne, možda i u klasičnom Pirate Warrioru, koji igra jako puno oružja, i gde bi ova karta možda imala ulogu “poslednjeg” puša kada Pirate Warrior često ostaje bez gasa.
Lesser Pearl Spellstone
Kada smo već kod Spellstone karata, da bar vidimo i Paladin Spellstone kartu koja nam je nedavno otkrivena. Pearl Spellstone je objektivno možda i najlošija Spellstone karta od do sada viđenih.
Efekat je relativno teško izvodljiv za Paladina, jer Paladin mora trošiti karte da bi se lečio, a nagrada prosto nije zadovoljavajuća. Jeste 6/6 taunt za 2 mane fenomenalna stvar, ali dok dođemo do tog trenutka čini će se nekako nebitnim. Snaga Thing from Below, karte koja je uporediva sa ovom, je u tome što se ona odlično uklapa u Tempo špil jer nam i sama daje tempo, dok bi se ova karta pre igrala u nekom sporom špilu koji ima Healing efekte, a to je špil gde vas i ne interesuje toliko dobitak na tempu, posebno ne u kasnom delu partije, kada možemo da očekujemo da se ovaj efekat ostvari.
Dakle generalno ok karta, ali ništa više od toga, jedna od onih “ok je za Arenu” tip karata. Ali ipak, možda se odlično uklopi u nekom novom špilu sa kartom ispod.
Benevolent Djinn
Još jedna “meh” Paladin karta koju vidimo, ali imajte na umu da je ovo jedan od retkih Paladin 3-dropova koje možete spustiti na tablu bez razmišljanja, a to je ono sa čime je Paladin uvek kuburio, proaktivni 3-dropovi, i kao takvu, zapravo je vidimo kao potencijalni izbor za early game u nekom Control Paladinu. Pomenuli smo gore i da se savršeno uklapa sa Lesser Pearl Spellstone, jer leči taman toliko da prođe prvi Upgrade, a ako preživi onda i drugi, pa nas ne bi čudilo i da vidimo neku novu varijantu Midrange/Tempo Paladina.
Svakako karta koja može predstavljati odličan “tech” izbor kod sporijih Paladina kao anti-aggro karta, jer 3hp po krugu je i više nego dobar heal, pa će protivnik nevoljno morati da trejduje.
Rin, the First Disciple
Za kraj, danas pričamo o jednoj potpuno nepovezanoj karti u ovoj seriji, ali moramo negde i nju da ubacimo. Jako komplikovana i jako zabavna karta, koja sasvim sigurno neće biti takmičarski jaka, ali može biti teški kaunter za specifične špilove.
Problem sa ovom kartom je u tome što je neverovatno spora, praktično svaka njega verzija ima neverovatno loše statse.Kada kažemo jako spora, mislimo na to da bukvalno je spora čak i za neke spore Control/Combo špilove. Istina, konačni ishod, koji možete videti iznad, je veoma jak. Ali da biste stigli do toga morate odigrati prvo Rin, a zatim i pet Seal karata, od kojih svaka košta 5 mane i praktično svaka daje Demona koji ima jako loše statse u odnosu na ono što je plaćeno.
Na kraju, kada se izmučite sa svih 5 Seal karata i platite ukupno 31 manu(!) moraćete preko toga da platite još 10 mana za ovog 10/10 demona koji će protivniku da uništi deck.
Do toga će vala partija već da ode i u fatigue, pa nećete ni imati šta da uništite. Ideja je zabavna i ovo je karta koju će ljubitelji zabavnih špilova obožavati, ali nakon prvih par nedelja eksperimentisanja, ljudi će polako počinjati da zaboravljaju na nju.
Ipak, definitivno podržavamo ovakve karte, samo bi voleli da su malo lakše za ostvarivanje, ali sa druge strane i razumemo Blizzard sa ovakvim “sigurnim” balansiranjem, jer ne bi bilo ni zadravo po metu da je karta koja vam uništi špil laka za odigravanje.
Toliko za danas, prošli smo čak deset novih karata, i ovoga puta ćemo nastaviti sa brzim tempom analize, jer već imamo 15-tak novih koje nas čekaju iza ugla da dođu na analizu.
Čitamo se sutra!
AUTOR: Nikola Savić