Sinoć je počela sezona otkrivanja karata za predstojeću Hearthstone ekspanziju Kobolds & Catacombs, sa Brajan Kiblerom uživo iz Blizzard studija videli smo devet novih karata.
Danas ćemo pričati o osam novih, od kojih su neke koje smo videli na BlizzConu, a neke od ovih večerašnjih. Naravno, sa analizom smo već počeli prošle nedelje, ukoliko ste propustili prvi tekst možete ga pronaći na ovom linku.
Ono što je svakako najveće iznenađenje sinoć jeste što smo videli prvi put nešto što su mnogi smatrali da je trebalo da se davno desi – Rogue Secret karte! Po prvi put od kada postoji Hearthstone, neka klasa koja nije imala Secrete ih sada dobija.
Rogueu, kao tajanstvenoj klasi koja napada iz senke ova mehanika nekako prirodno leži, tako da jedva čekamo da vidimo da li će Blizzard nastaviti da daje Secret karte Rogueu, ali možda i ostalim klasama, naravno u duhu tih klasa.
Svakako najveći bum sinoć izazvao je i novi Priest Dragon, za koga mnogi kažu da je verovatno jedna od najjačih karata u istoriji Hearthstonea, i moramo reći da se i mi verovatno slažemo sa time.
Pozabavićemo se danas i novom mehanikom Recruit, kao i sa dve prve Paladin karte koje smo videli. Pa da počnemo:
Cheat Death
Rogue dobija Secrete! I to 3 u ovoj ekspanziji uz mogućnost da ih u budućnosti verovatno vidimo još više! Tajnovitost je nekako prirodna odlika Roguea, tako je pravo čudo da Secret karte nismo ranije videli kod ove klase. A sada da vidimo Cheat Death.
Pre svega, neverovatno dobar art, ali nas sve ipak interesuje efekat, a efekat je neka vrsta kombinacije karata Shadowstep i Getaway Kodo. Shadowstep je bolji u tom smislu jer je besplatan i mi biramo kartu koju želimo da vratimo, ali ovde imamo i dodatnu vrednost jer će protivnik potencijlano trejdovati svog miniona usput ili ga naterati da ga ignoriše jer zna koji je Secret.
Definitivno veoma moćna karta koja Rogueu može doneti veliki value ukoliko se pravilno tajmira, i posebno ukoliko protivnik ne može da igra oko nje i bude primoran da trjeduje miniona koga vi i želite nazad u ruci.
Ono što može da bude problem je što se oko ove karte može igrati poprilično lako, ali ipak Rogue ima tu prednost da nema 1/1 regrute kao Paladin što ima Hero Power pa mu neretko Getaway Kodo vrati njih.
Karta sa nesumnjivo puno potencijala, posebno u Miracle Rogue špilovima gde vam može duplirati mnoge ključne karte kao što su Gadgetzan Auctioneer, Arcane Giant, Edwin VanCleef i Questing Adventurer. Jako puno sinergije sa svim ovim kartama.
Sa druge strane tu je i sinergija sa Battlecry i Deathrattle minionima, tako da bismo se poprilično iznenadili ukoliko ova karta ne uspe da nađe svoj mesto u meti, pitanje je samo koliko će ostatak Rogue karata uspeti da je podrži.
Sudden Betrayal
Evo nas i kod drugog Rogue secreta, Sudden Betrayal. Takođe jako zanimljiva karta koja malo liči na kombinaciju Hunter Secreta Misdirection i Rogue Spella Betrayal.
Ipak, mislimo da ova karta neće biti toliko jaka kao drugi Rogue Secret o kome smo pričali gore, iz dva razloga. Prvo, može se mnogo lakše igrati oko njega, jer protivnik može da namesti tako da šteta bude minimalna po njegove minione.
Drugo, iako veoma mali, ipak je u pitanju RNG efekat, jer nije svejedno ono “one of its neighbours”, što znači da će se nasumično odlučiti da li će napasti miniona sa njegove leve ili desne strane, a biće veliki broj situacija gde vam apsolutno neće biti svejedno da li će to biti jedan ili drugi minion, ponekada možda i bukvalno razlika uzmeđu pobede i poraza.
Ipak, često će se dešavati i da izvučete solidnu vrednost i potencijalni 2-za-1 sa ovom kartom, ali protivnik baš mora biti nećemo reći šta da bi naseo na to.
Dakle solidna karta, sasvim ok u areni, ali nažalost nije materijal za ozbiljan Constructed špil. Svakao pozdravljamo Roogue Secrete i jedva čekamo da vidimo treći iz ove ekspanzije!
Drygulch Jailor
A sada prelazimo na dve Paladin karte koje smo do sada videli, od kojih je prva ovaj simpatični Kobold pod imenom Drygulch Jailor. Kako vaš autor jako voli da igra Midrange Paladine sa temom Silver Hand Recruitsa (deck koji inače hara Wild formatom), u startu moram da kažem je ljubav prema ovoj karti pala na prvi pogled.
Ta ljubav nije neosnavana, jer je karta zapravo veoma dobra. Snaga ove karte leži u tome što vam daje 3 “sigurne” mete za veliki broj jakih Paladin karata koje buđže druge minione. Kada igrate Paladina, protivnik se trudi da vam stalno čisti tablu u strahu od moćnih buff karata kao što su Blessing of Kings, Spikeridged Steed i Sunkeeper Tarim. Sada dobijate ove 1 mana regrute koje možete uvek koristiti kao mete za ove moćne efekte, po praktično nepostojećoj ceni, pa se tako veoma lako kombinuju.
Osim toga, oni su i jeftina Bonemare meta, ali i odličan Counter za Mirror Entity i mnoge druge karte, poput recimo novog Rogue Secreta gore.
Tako da, iako vam ova karta deluje možda slabo i bez velikog uticaja, verujte nam, ako ne odmah, ova karta će u skorijoj budućnosti postati meta-definišuća, jer jeftini minioni su ono što Paladin kao “buff” klasa jako voli.
Osim klasičnog buffovanja miniona, Drygulch Jailor se odlično uklapa i u Recruits temu, za koju smo već pomenuli da je neverovatno moćna u Wild formatu, ali ima i potencijala u Standardu, uz karte kao što su Lightfused Stegodon i karta o kojoj ćemo pričati ispod.
Jedini problem koji vidimo kod ove karte je to što je Deathrattle, pa će ponekada biti problem da dobijemo regrute na vreme, a neće biti strano i da vam je Priest ukrade/sajlensuje s vremena na vreme.
Level Up!
Dobro došao nazad Quartermaster! Samo što sada umesto 2/5 miniona dobijamo Taunt na našim regrutima kao bonus! Definitivno veoma moćna karta oko koje će se eksperimentisati, pogotovo u Wild formatu gde Recruits mehanika ima ogromnu podršku.
Odlično se slaže sa Drygulch Jailor, o kome smo pričali gore, ali i sa Stand Against Darkness, sa kojim potencijalno vidimo i najbolji late game kombo, koji doduše košta 10 mana i veoma je ranjiv na svaki board clear.
Potencijal ove karte u Standard formatu će zavisiti od toga koliku će dodatnu podršku Blizzard da pokaže za Recruits mehaniku, jer je ono što ovakav tip špila čini jakim jeste kontinuirana pretnja da “poplavite” tablu regrutima tako da protivnik u jednom trenutku prosto ostane bez odgovra i načina da ih očisti, i zbog toga je ovaj Arhetip toliko jak u Wild formatu, jer nemaju ljudi toliko načina da očiste tablu koliko koliko vi imate načina da je iznova i iznova popunite “ojačanim” regrutima, a za sada to u Standardu formatu još uvek nije moguće.
U svakom slučaju, jedva čekamo da sabijamo protivnike sa levelovanim “Dudes” kako Silver Hand regrute zajednica zove iz milošte.
Gather Your Party
Prva karta sa Recruit mehanikom o kojoj pričamo u ovoj seriji analiza. U pitanju je nova ključna reč koja ima efekat da vam “izvuče” nekog miniona iz špila direktno na tablu (dakle ne kopiju tog miniona, nego direktno kartu iz špila).
Gather Your Party je ono što zovemo “entry level” ove mehanike, odnosno najosnovniji prikaz bez ikakvih dodatnih stvarčica i čija je uloga da na jednostavan i čist način predstavi igračima novu mehaniku.
Kao takva, od nje naravno ne treba ni očekivati previše, ovo je poprilično loša karta i nećemo je se puno nagledati ni u Areni ni u Constructed, osim kod par pokušaja entuzijasta da naprave neki koliko-toliko uspešni, ali pre svega zanimljivo kombo sa njom.
Guild Recruiter
Ni Guild Recruiter nije bogzna koliko dobra karta, ali na neki način takođe predstavlja prikaz na koji sve način može da funkcioniše Recruit mehanika. Za 5 mane 2/4 je zaista previše slabo, ali uz pomoć ove karte možete na efikasan način da odigrate neke moćne Warlock demone koji imaju negativne Battlecry efekte, no to je ipak previše nesigurno i RNG da biste se mogli osloniti na takvu taktiku.
Takođe ima potencijala u Shamanu, gde možete na prevaru da izvučete nešto poput čuvenog 477 (Flamewreathed Faceless) ili pak Drakkari Defender.
Guild Recruiter deluje kao jedna od onih karata sa kojima će ljudi pokušavati štošta, ali će na kraju ipak otići u zaborav. Deluje kao razumna karta za draftovanje u areni, jer će vam pročistiti špil od jeftinih miniona, uz potencijal da napravi neke neverovatne poteze.
Svakako karta koja je pre svega namenjena ljudima koji vole da se posvete izgradnji špilova i inteligentnih kombinacija. Listu svih trenutnih Standard karata koje koštaju 4 ili manje mana, možete pronaći na ovom linku, pa možda i vama sine neki ludi kombo.
Kathrena Winterwisp
Nakon skoro 4 godine gde su Hunter legendarne tradicionalno bile Beast minioni, sada već dva vezana seta imamo “osobe” kao Hunter Legendarne. Nakon što je Professor Putricide došao u TFT, sada nam stiže Kathrena Winterwisp.
Kathrena ima neverovatno moćan efekat, čiji je jedini problem da li će se uklopiti u Huntera. Na prvu ova karta podseća na skuplju verziju Aya Blackpaw, sa boljim statsima i potencijalno moćnijim efektom.
Naravno da ovu kartu nećete tek tako samo gurnuti u klasičnog Midrange Huntera sa jeftinim minionima, već ćete probati da je igrate u nešto “težim” varijantama Huntera, ali je pitanje da li Hunter može sebi da dozvoli da stanji Early Game.
Problem Huntera je to što kao klasa neverovatno puno zavisi od tempa, jer prosto nema načina da se vrati na tablu kada je jednom izgubi i zato je potrebno da ima veoma snažne turn 1-4 poteze, kako bi osigurao prisustvo na tabli.
Da bi Kathrena Winterwisp radila kako treba, potrebno je da se Hunteru da oruđe da kontroliše rani deo partije bez miniona i da pritom nekako uspe da ostane živ do osmog poteza.
Kathrena potencijalno daje veoma veliki tempo i pritom vas istovremeno štiti od AoE efekta, jer vam po smrti donosi još jednu pretnju na tabli. Za razliku od Ayae, koju možete lako ubiti sa 3hp pre nego što očistimo tablu, Kathrena se dosta teže uklanja.
Efekat ove karte je toliko jak da težimo ka tome da će ova karta svakako videti bar malo svoje mesto pod suncem mete, a da li će se pokazati dovoljno jakom da se tu i zadrži, ostaje nam da vidimo.
Duskbreaker
Neko u Blizzardu jako puno voli Dragon Priesta. Nakon što je Drakonid Operative harao dobrim delom prošle standard godine i praktično samoručno nosio Dragon Priesta među Tier 1 špilovima, sada nam stiže Duskbreaker.
Ne trebate biti previše stručni za Hearthstone da bi već na prvi pogled shvatili koliko je ovo jaka karta. Mnogi pro igrači su već rekli da je ovo verovatno jedna od najjačih Hearthstone karata du istoriji i mislimo da tu nema preterivanja.
Kao Hellfire koji vam pri tome daje 3/3 miniona, Duskbreaker će ulivati strah u kosti svih aggro/tempo špilova jer je njihov ubica tempa. Ovo je definicija anti-aggro karte, jer za raliku od sličnih AoE karata koje ima i Warlock, ova ne šteti heroje, pa vas neće približiti smrti protiv Aggro špila.
Prosto, ovde analiza nije potreba, ako će neko uspeti da vrati Dragon Priesta (ko da nam je bilo potrebno još Priestova u vrhu mete), onda će to biti ova karta.
Toliko za danas, vidimo se sutra sa novim tekstom koji će dobrim delom biti Legendary Weapon serijal!
Autor: Nikola Savić