Ah, počinje i verovatno jedan od najlepših perioda u Hearthstone zajednici, par nedelja pred izlazak nove ekspanzije kada nam iz Blizzarda malo po malo doziraju nov sadržaj i otkrivaju karte iz nadolazeće ekspanzije.
Hearthstone tada deluje uzbudljlivo i sveže, baš kao i u periodu prvih par dana od izlaska novog seta, barem dok se meta “ne reši” i onda svi krenu da koriste netdeckove.
Nova ekspanzija Kobolds & Catacombs nam je do sada prikazala 14 novih karata, koje smo imali prilike da vidimo na BlizzConu, i o kojima ćemo pričati danas i sutra, a onda od ponedeljka, 20. novembra, kreće sezona otkrivanja preostalih karata.
Već u prvih 14 karata smo videli neke od ključnih gejmplej tema koje će se vrteti u novom setu. Tu su, po prvi put, legendarna oružja i to po jedno za svaku od klasa. Tu je i nova ključna reč, Recruit, koja vam izvlači Miniona iz špila po specifično naznačenim uslovima. Tu je i “Spellstone” set karata koje progresivno postaju jače kako ih držite u ruci i ispunjavate okidače za njihovo jačanje.
U svakom slučaju, ekspanzija za sada deluje zanimljivo, ali postoje određene bojazni koje su svi primetili, a koje ćemo svakako i mi pomenuti kroz našu analizu. Pa da pređemo sada na prvih 7 karata koje ćemo analizirati u ovom serijalu, a to su dve Hunter karte, Priest spell, dve “Spellstone” karte, jedna zanimljiva neutralna epic, te na kraju i legendarna koju smo svi već dobili i uveliko je igramo – Marvin the Fox.
Imajte na umu da su ovo samo “prvi utisci” i da o kartama ne možemo da sudimo dok ne vidimo celu ekspanziju i testiramo i same karte u praksi. Takođe, imajte na umu da su mnoge od ovih karata pravljene sa budućom Standard godinom na umu, jer nam nova rotacija stiže u martu/aprilu naredne godine.
Na kraju, vaš autor karte uglavnom analizira uz ugla Standard formata, i retko kada razmatram opcije sa Wild kartama.
Wandering Monster
Novi Hunter Secret, ali iskreno valjani Hunter secret nismo videli još od Cat Trick, koji se jedno vreme koristio u tada popularnom Secret Hunteru.
Generalna ideja kod ovog tipa Hunter Secreta je da nam u proseku za manje mane daju veći vrednost, ali po ceni toga da ga protivnik sam aktivira, ili da je RNG. Pored pomenute Cat Trick, tu je i Venomstrike Trap i Bear Trap, obe nam po ceni od 2 mane daju 3 mana minione i pri tome stvaraju efekat nesigurnosti i remete planove protivniku, odnosno teraju ga da razmišlja kako da napada. Na papiru odlično, ali u praksi se nekako uvek pokazivalo nedovoljno, nažalost po Rexxara i drugare.
Mislimo da će slična situacija biti i ovde, s tim što je ova karta jako zavisna o RNG efektu, pa rezultat može da varira od nečega kao što je 2/8 Taunt Drakkari Defender, ali i 2/2 Twilight Flamecaller. Tako da ova karta svakako ima potencija da bude veoma moćna, ali je raspon mogućnosti jednostavno prevelik, pa se nadamo da neće postati kompetitivna, jer previše RNG ishoda nije dobro za esport, a ovo je loš tip RNG efekta, koji pomalo podseća na ono što smo imali sa Piloted Shredder metom.
Crushing Walls
Ah taj mistični i neostvareni Control Hunter, koji Blizzard forsira već godinama, ali sve što je postignuto je da je samo ubijen onaj “pravi” Hunter (SMOrc) , koji ide u rasponu od Aggro do Tempo/Midrange, a sam Control Hunter je i dalje samo legenda. Istina, Deathstalker Rexxar je delovao kao prva zapravo dobra Hunter legendarna, ali on sam ne može nositi na leđima ceo arhetip.
Crushing Walls nas na neki čudan način podseća na na Warrior GvG kartu Crush. Cena im je ista, retkost im je ista, efekat da ubiju miniona(e) im je isti i čak oba imaju” Crush” u sebi. I nekako slično i jedna i druga deluju tipično “epski”, zanimljivo ali beskorisno.
Istina, Hearthstone zajednica je jako dugo tražila više karata koje imaju interakciju za pozicijama miniona na tabli, i ovo je prva karta (mimo avantura), koja specifično navodi “levu” i “desnu” stranu kao određivanje meta. Ranije je Blizzard zazirao od toga, zato što je smatrao da može da uvede konfuziju u smislu “Moja ili protivnikova leva?”. U tom kontekstu karta je veoma interesanta, ali je ipak i dalje poprilično “clunky” i prosto je ne vidimo ni u jednom ozbiljnom Hunter špilu.
Još jedna od onih karata koja bi bila odlična u nekoj famoznoj kontrol meti, gde jednim udarcem ubijate dva velika miniona, ali to se nikada neće desiti. Realnost je da ćete imati table natrpane malim minionima za koje protivnik ne haje. Jedino gde možda vidimo ovu kartu kao “draftabilnu” jeste Arena, gde Hunteru često s vremena na vreme fali neki dobar removal da bi nastavio da pušuje Face Damage za Lethal, jer to je, da se ne lažemo, jedini način na koji Hunter može da funkcioniše.
Lesser Jasper Spellstone
Sledeće dve karte o kojima ćemo pričati su iz pomenute Spellstone serije i imaju veoma zanimljiv koncept koji nam se sviđa i koji unosi solidnu stratešku dubinu bez RNG efekta, a takve karte uvek pozdravljamo jer čine igru kvalitetnijom.
Ova karte rade po principu da imaju neki osnovni efekat koji se poboljšava u dve faze ukoliko ispunite određene uslove dok vam je karta u ruci
Prva je Druid karta, Lesser Jasper Spellstone. Kod ove karte je odlično to što je i bazični efekat već sam po sebi po sasvim korektan za tu cenu. Da ubijemo neko rano smetalo za jednu manu je nešto što i očekujemo, ali njena prava moć je u njenom skaliranju. Ako ne igramo protiv Aggro špila, može lako da nam bude jeftini removal i za neku Midrange, pa i late game pretnju sa svojim nadograđenim verzijama.
Pošto je tekst napisan veoma nejasno, da pojasnimo kako radi. Gain 3 armor znači da u bilo kom trenutku dok ovu kartu držimo u ruci (dakle ne radi ako je nemate u ruci) dobijemo 3 armora, recimo ako 3 puta uradimo Hero Power ili ako jednom odigramo kartu kao što je Feral Rage ili Gnash, koje vam instant daju armor. Napominjemo da ako recimo odjednom dobijete 6 armora, to ne znači da ćete automatski dobiti najbolju verziju karte, jer karte se nadograđuju po fazama.
Mislimo da je ova karta veoma dobra i potencijalno odličan tempo removal za Druida, ali je pitanje koliko će biti potrebno da se u taj miks dodaju Armor karte Druida, kako bi ona radila efikasno. Pozitivna stvar je što je karta zaista fleksibilna i korisna u svakoj od faza, pa nećemo osećati potrebu da je čuvamo za najveći apgrejd. Takođe, dobra stvar je i što karta ne može da nanosi Damage herojima, inače bi jednostavno bila previše jaka, pogotovo u nekim Malygos varijantama.
Lesser Sapphire Spellstone
Za razliku od svog Druid brata, Shamanov Spellstone je na prvi pogled dosta slabiji. Ako ništa, svakako dosta teži za pravilnu evaluaciju jer je efekat šarenolik i zavisi od situacije do situacije. Ono što je ključni razlog zbog čega mislimo da je ova karta slabija od Lesser Jasper Spellstone, je to što je prva verzija karte jako, jako slaba. Dok kod Druida 1 mana 2 Damage minionu je sasvim na mestu, ovde je prva verzija karte praktično 3 mana skuplji Molten Reflection.
Tako da je ovo karta koju definitivno ne igrate u prvoj varijanti osim ako vas krajnja nužda ne natera. Sa drugom varijantom karte smo već na pozitivnoj nuli, jer dobijamo 2x Molten Reflection uz “popust” 1 manu, dok je treća varijanta prava stvar i ono što mislimo da se kod ove karte cilja.
Problem kod toga je što ova mehanika radi samo dok vam je karta u ruci, pa da bi je apgrejdovali što pre, želite da je imate od starta, ali sa druge strane zaista ne želite da zadržite 7 mana kombo kartu u početnoj ruci, slična oprečna situacija koju smo u GvG videli kod Bolvar Fordragon. Ovo će biti, mislimo, i glavni problem karte.
Ovo je pre svega kombo karta, nešto što ćemo odigrati na Miniona koga vredi kopirati ili zbog nekog moćnog efekta koji ćete upariti sa njime ili prosto zbog vrednosti koju taj minion nosi. Kartu vidimo u nekom špilu poput Nzoth Shamana ili “običnog” Control Shamana, a možda i u nekoj Malygos varijanti, ali to već zahteva i specijalni setup da bi radilo kako treba.
I za kraj, ova karta se nadograđuje tako što overloadujete mana kristale, a kako i naš drugar iz prošle ekspanzije, Snowfury Giant, smanjuje sebi cenu za svaki OL kristal, već vidimo potencijalnu ideju za novi špil baziran oko Overloada i ove dve karte, ali sve zavisi koliko će on dobro biti podržan sa ostalim kartama ove ekspanzije.
Unidentified Elixir
Sledeća na redu je slična, ali ipak drugačija karta i pre svega sa određenim RNG efektom, oko koga ipak možete da planirate, jer jednom kada bude u vašoj ruci, znate na čemu ste.
I kod ove karte treba malo objašnjenje da bi razumeli kako radi. Onog trenuka kada se pojavi u vašoj ruci, dobije jedan od 4 dodatna efekta koja možete videti sa strane. Kao što možemo videti, praktično svaki od efekata može da nađe bar neku korisnost.
Ono što je ipak pitanje je gde bi ovu kartu igrali? Pa svakako u nekoj novoj tempo verziji Priesta, kao što su svojevremeno to bili Deathrattle Priest ili Dragon Priest. Ova karta ima potencijal da opasno otme partiju kontroli u korist Priesta, ali je opet zavisna od toga šta će vam se pasti od bonusa i kako ćete to moći da iskoristite u datoj situaciji.
Iako ima RNG efekat, pomenuli smo da je ovo umereni RNG, i kao takav dobar je za testiranje skilla igrača i njegovo snalaženje u datoj situaciji. Ipak, zbog toga trenutno još uvek ne možemo da vidimo ovu kartu u nekom ozbiljnom špilu, bar dok se ne pojavi neki novi Dragon Priest.
Ono gde će ova karta sigurno biti izuzetno jaka, jeste Arena, gde Priest obožava svaki oblik budženja svojih miniona, sa kojima posle može da trejduje i healuje preko Hero Powera i tako odnese i tempo i value pobedu. U tom smislu verovatno i najbolji efekat je Divine Shield.
Carnivorous Cube
Jedna od onih jako čudnih neutralnih Epic karata koje će ili dominirati metom ili biti samo zabavni gimmick.
Prvo što je pozitivno kod ove karte je što su statsi za 5 mana sasvim na mestu, odnosno ne biste se libili da ovo odigrate ako baš morate i bez ikakvog efekta. Štaviše, statsi su gotovo idealni onako kako želite – dovoljno dobri da tu i tamo imate efikasan trejd, a dovoljno “slabi” kako bi zapravo uspeli da aktivirate Deathrattle efekat ove karte, jer na kraju krajeva, to je i cilj.
Efekat je očigledno orijentisan ka stvaranju “odloženog” tempa, pogotovo ako odradite neki dobar trejd. Recimo vašeg 4/5 Cairne Bloodhoof trejdujete u 4/4 miniona i onda dok je na 1hp vi ga pojedete sa Carnivorous Cube, dobijete 4/5 Baine Bloodhoof i plus još dva puta Cairne Bloodhoof u perspektivi kada Cube umre. Vlažni san, znamo, ali kakav!
Dakle, karta sa gomilom ludih i kreativnih kombinacija, koju ćemo sasvim izvesno viđati u raznim Trolden i Rage Orc kompilacijama, ali verovatno će i neko poput Disguised Toast već prvog dana da radi eksperimente sa njom i otkrije neke bagove i zloupotrebe koje ni Blizzard nije dokučio. Baš kao i Shaman karta o kojoj smo pričali gore, i Carnivorous Cube deluje kao nešto što bi se najbolje uklopilo u Deathrattle/Nzoth špilove, ili možda u neki combo-wombo špil sa Spiritsinger Umbra.
Posebno će biti zanimljivo kakve će sve nezamislive kombinacije ljudi sa ovom kartom praviti u Wild formatu, dovoljno je samo da pomenemo očiglednu sa Sylvanas i već nam se vrti u glavi.
Naravno, najveći strah kada igrate ovu kartu je bilo kakav Silence ili Transform efekat, koji potpuno ubija kartu i odmah zatim i vašu želju za životom.
Marin the Fox
Poslednja karta o kojoj pričamo danas je ona sa kojom smo se svi valjano zabavli proteklih nedelja, jer smo imali priliku da je dobijemo ranije i uživamo u njoj. Jedno je sigurno ovo nije i neće biti takmičarski ozbiljna karta, ali daleko od toga da je loša, naprotiv mogućnosti sa “blagom” koje dobijete su ogromne.
Verovatno najbolja koja može da se dobije je gotovo uvek Zarog’s Crown koja nam za 3 mane može dati zaista neverovatne stvari, ali i sve ostale su podjednako fantastične.
Mi smo je testirali u špilovima kao što su Kazakus Raza Priest i Kazakus Mage i pokazala se kao odlično oruđe u nekim Value borbama. Naravno, karta je za svaki drugi matchup previše spora i ponekada je i teško ubiti Master Chest koji se nalazi sa druge strane table.
Ipak, besplatna je, i dok je tu, svi se igramo sa njom i u prilici da malo pre vremena osetim delić nove ekspanzije.
Toliko za danas, sutra ćemo se pozabaviti preostalim kartama koje smo videli na BlizzConu, njih još sedam, uključujući tu i “regrutovanje” mehaniku, kao i Priest i Mage legendarno oružje.
Hvala vam na čitanju, i vidimo se sutra!
AUTOR: Nikola Savić