WoT – Planovi za World of tanks u narednom periodu, intervju Miloš Jerabek

WoT – Planovi za World of tanks u narednom periodu, intervju Miloš Jerabek

Prilikom otvaranja Wargaming kancelarije u Pragu smo imali prilike da popričamo sa osnivačem i direktorom kompanije koji nam je dao neke osnovne smernice razvoja, ali čovek s kojim smo zaista želeli da vidimo šta ima novo je upravo iz Češke – Miloš Jerabek, direktor razvoja za World of tanks PC.

S Milošem smo prvi put već pričali tokom The Grand Finals u Moskvi ali smo sada želeli da saznamo šta se to još novo sprema za World of tanks do nove godine i početkom 2018.

Klanrur: Prošli put kada smo pričali u Moskvi smo pričali o modu igranja 30v30 koji se zove Frontlines i gde je mapa podeljena po regionima kroz koje ekipe napreduju. U međuvremenu ste ipak izbacili 30v30 Grand battles koji zapravo ima drugačiju mehaniku, odnosno više liči na standardnu partiju. Zašto se desila ta promena i da li i dalje postoje planovi za Frontlines?

Jerabek: Mi smo Grand battles zapravo razvili kao test za Frontlines mod. Sa naše strane to je bilo mnogo lakše izvesti – mehanika je slična kao obična bitka i to je bilo vrlo lako implementirati. Za Frontlines će ipak trebati još vremena. Moramo još da ga sredimo i da budemo sigurni da mehanika radi, zapravo smo dobili jako puno povratnih informacija od igrača koji su testirali. Ne mogu da kažem kada će doći ali sam siguran da želimo da to ubacimo u igru, da li će to biti mod, da li će to biti neki poseban specijal za sada ne mogu reći niti kada će se to desiti.

Klanrur: Videli smo već najavljene promene za 9.20.1… Jel razmišljate malo o toj nomenklaturi patcheva, deluje malo zbunjujuće?

Jerabek: Da, postoji logika da je 9.19 veliki patch, a 9.19.1 su izmene balansa i slično ali smo shvatili da takvo imenovanje zapravo nije zgodno, čak i interno su nam se dešavale neke zabune šta će ići na primer u 9.20.1 a šta u 9.21, tako da će se to verovatno promeniti u budućnosti.

Miloš Jerabek – prvi s desne strane, pored Viktora Kišljia.

Klanrur: Znamo manje više koje su glavne promene u ovom patchu ali šta je po vama tu najbitnije i kakve se još novosti očekuju recimo do kraja godine?

Jerabek: Za mene jedna od najvećih promena zapravo izmena personalnih misija. Ne samo iz perspektive interfejsa nego verujem da su neke od misija bile ne baš dobro prilagođene igračima. To ne znači da će svako dobiti Object 260.

Klanrur: Da li imate utisak da je neke misije lakše rešiti u Grand battles modu? Ja sam recimo tako rešio poslednju misiju za TD sa Grille 15.

Jerabek: Zapravo smo imali internu diskusiju oko toga – jedni su smatrali da će neke misije biti dosta lakše a ja i kolega smo mislili da to neće uticati toliko. Kada pogledamo statistiku nema skoro nikakve razlike. Poenta je da ima dosta igrača na koje možete da pucate ali isto tako postoji više i vaših saigrača pa se ta šteta deli ravnomerno.

Klanrur: Da li ćemo videti Poljsku granu tenkova do kraja godine? Već je izašao premium tenk.

Jerabek: Kao što smo rekli ranije sada najavljujemo samo stvari za koje smo sigurni. Za sada imamo dosta materijala za tu granu i intenzivno radimo na testiranju. Do kraja godine godine mogu da kažem da intenzivno radimo na HD mapama. Ja bih preporučio da na tu temu u narednih par dana pratite naš sajt, verovatno će biti nekih bitnih informacija vezanih za HD mape.

Za mene je priča o balansu najbitnija, biće izmena nadalje. Biće nekih jako lepih stvari u decembru, ne mogu da kažem tačno šta ali će biti jako uzbudljivo. Trenutno smo fokusirani na patch 9.20.1.

Klanrur: Kada pričamo o balansu imamo stalno priču o prejakim (overpowered) tenkovima. Recimo sada je nedavno izašao STG Guard koji je isto dosta jak tenk. Deluje kao da su neki od premium tenkova zapravo previše lagani za igrače koji su početnici, možda ne konkretno STG Guard ali tenkovi kao što su Defender ili Chrysler GF.

Jerabek: Mislim da STG svakako nije dobar za početnike zbog kupole na zadnjoj strani tenka. Defender možda, ali problem sa ovim tenkovima je što su možda lakši za nekoga ko je nov ili koji možda nema toliko veštine ali ako ste dobar igrač on vam neće toliko značiti. Mi imamo nešto što zovemo razlika u skillu između dobrih i loših igrača i koliko to utiče na borbu i recimo za Defendera je ta razlika baš mala. Zaista dobar igrač u Defenderu ne može da uradi mnogo bolje partije od nekoga ko je osrednji.

Klanrur: Ali to izaziva frustraciju kod dobrih igrača?

Jerabek: Da, ali on ima mogućnost da igra sa drugim tenkovima. Recimo tu je STG Guard pravi primer – pravi jako puno štete ali su „soft“ statistike (nišanjenje, pucanje u pokretu i sl, prim aut) užasne. Ja bih rekao da je to klasična ruska škola tenkova: mora da kada pogodi nešto to jako boli, ali da li će pogoditi svaki put? Svakako ne. To je skoro potpuno suprotno od nemačke škole gde je preciznost najbitnija.

Uzmimo ovakvo poređenje – moj omiljeni Tier X je Maus i njega je jako lako igrati, ali uporedimo ga sada sa b-c 25t. Maus je jak i spor i možete jako dobre partije relativno lako igrati sa njim. Bat-chat je sa druge strane potpuna suprotnost, svi vide ove eSports igrače kako uništavaju sve živo s njime i uskočiće u taj tenk i većinu vremena će biti „pa čekaj, zašto sam odmah poginuo?“ Pa zato što je to Bat-Chat, ja bih rekao je to jedan od najtežih tenkova za ovladavanje. Burst šteta (šteta iz jednog klipa) je neverovatna ali zaista morate da čekate pravi trenutak. Ne može se snajpovati, teško je pucati u pokretu a tu je i užasno dug reload i kad drugi igrači vide da Bat-chat beži svi će se fokusirati na njega da ga dokrajče dok je na reloadu.

Klanrur: Može li neki komentar na temu kineske grane lovaca na tenkove? Mnogi ljudi se žale da je to samo napravljeno zbog kineskog tržišta, da su svi tenkovi samo postojali na papiru.

Jerabek: Mi zapravo nismo planirali da ih izbacimo van Kine, taj deo je tačan. I to je bilo u vreme WGL Finala i gomila igrača je na forumima (ovde uglavnom pričamo o ruskim forumima, prim. aut) pitalo „a zašto mi ne možemo da ih dobijemo da igramo?“. I imali smo veliku diskusiju o tome i mnogo ljudi u firmi je bilo protiv toga, ali smo na kraju zaključili a zašto da ne? Ako igrači hoće da ih igraju zašto bismo im ih uskratili? Ko ne želi da ih igra ne mora. Donekle su interesantni jer su na neki način miks dve grane sovjetskih lovaca na tenkove.

Klanrur: Da li pratite neke statistike kada izbacite novi tenk, novu granu, neku novu mogućnost, kako igrači na to reaguju?

Jerabek: Da, mi to merimo iz više uglova. Kada se izbaci nova grana gledamo koliko igrača igra nove tenkove, koliko ih je kupilo, koliko je iskoristilo Free XP da kupi neki od njih. Ali prvo merimo jesu reakcije ljudi na forumima – imamo grupu ljudi koja prati samo to i priprema detaljne izveštaje za prvih 24 sata, 48 sati, za prvu nedelju. Naši community menadžeri pregledaju sve forume, linkove, sajtove i sakupljaju informacije o tome šta igrači misle o tome. I to radimo za svaku novu opciju.

To izgleda skoro kao komandni centar u američkim filmovima. Svaki novi patch je jako velika stvar za nas. Puno je posla ali je i jako uzbudljivo. Kod velikih single player igara to imate samo jednom i onda idete na sledeću igru, ovde imate to uzbuđenje svaka dva meseca.

Klanrur: Da li većina povratnih informacija dolazi iz Rusije s obzirom da je tamo najveći broj igrača?

Jerabek: Ne, mi to sve imamo podeljeno po regionima – CIS, NA, EU, APAC itd. Prvi feedback je naravno iz Rusije s obzirom da oni prvi dobijaju patch, ali onda se kasnije to prati potpuno odvojeno. I zanimljivo je kako različiti regioni različito reaguju na neke promene. Recimo u EU je bilo vrlo oštrih komentara na Defender ili Chrysler GF a onda smo na isto to obratili pažnju u CIS regionu – tamo to niko nije komentarisao. Igrači to uopšte nisu ni pominjali. U EU je to je to bila vrlo vruća tema i ja sam se zabrinuo, onda sam otišao kod ljudi koji vode CIS i pitao „šta kažu ljudi iz Rusije na to?“ i oni su samo rekli „ništa, to niko ne pominje“. Ali ima stvari koje su u Rusiji vrlo bitna tema a drugi ih uopšte ne pominju. Tako da svaki region tretiramo drugačije.

Različiti regioni i različite platforme traže različit pristup – ovakvu maskirnu šemu verovatno nećemo videti na PC verziji.

Klanrur: A da li vam se nekada desilo da neku stvar koju mislite da će biti jako dobra ne dobije takav status kod igrača ili obratno, nešto zašta ste mislili da će biti samo sitnica da postane jako dobro prihvaćeno?

Jerabek: Naravno. Moj omiljeni primer je spotting mehanika tj promena od prošle godine, koliko brzo se dešava spot. To se desilo dosta slučajno, radili smo na optimizaciji serverskog koda i naš šef tog odeljenja mi je došao i rekao „e desilo se slučajno da sada imamo dosta brže spotovanje“. I ja sam tražio da mi pokaže i delovalo mi je da može biti nešto interesantno igračima ali je on mislio da neće biti toliko bitno. Onda smo to stavili kao jedno od najmanje bitnih unapređenja za taj patch, stajalo je negde dole maltene u fusnoti. A onda su reakcije na to bile – koje je najveće unapređenje u ovom patchu? Spotting. Tako da se ponekad zaista desi nešto potpuno neočekivano.

 

 

Related Articles