Novi dan i nova analiza karata iz nove Hearthstone ekspanzije Knights of the Frozen Throne. Za danas imamo na meniju još sedam karata o kojima ćemo pričati, sa fokusom na četiri neutralne karte koje je zajednica odmah prepoznala kao nove vladare u areni, čije će draftovanje biti ključno za dobre rezultate u vašim nadolazećim Arena avanturama.
Nakon njih, popričaćemo i o tri Warrior karte od kojih dve imaju zanimljivu sinergiju, dok je jedna veoma specifična “utility” karta, koju je jako teško pravilno oceniti, ali uvek volimo takve izazove.
Ukoliko ste propustili ranije analize, možete ih naći na sledećim linkovima:
Analiza prvih 5 Frozen Throne karata
Frozen Throne analiza: Blood Razor, Mountainfire Armor, Ghastly Conjurer i Professor Putricide!
Frozen Throne analiza: Paladin+Druid specijal!
Frozen Throne analiza: Freeze Shaman + Hunter!
A sada da vidimo koje će to karte da nam vade živce u areni. Ono što je konstanta kod ove common arena četvorke, jeste to da, iako su neosporno jake, sve zahtevaju određenu pripremu i određeno povoljno stanje na tabli kako bi izvukli korist iz njih. Tako da su u tom smislu dobro balansirane, odnosno neće vam same od sebe dobijati partije. Ipak, njihova snaga je toliko jaka da će biti u stanju da preokrenu potpuno stanje, pogotovo ukoliko protivnik u areni nema momentalni odgovor na njih.
Takođe, njihova zajednička tema je o to što su sasvim solidan izbor i za Constucted špilove jer imaju poprilično jake efekte, a kako su common karte, neće ih biti teško nabaviti, pa će i igrači sa slabijim kolekcijama moći da uživaju u zanimljivim kartama.
Necrotic Geist
Prva karta u ovoj seriji o kojoj ćemo pričati je Necrotic Geist. Ova karta svakako ima i određenu Constructed vrednost, pogotovo u špilovima igrača koji nemaju prevelike kolekcije, jer je u pitanju iznenađujuće jaka i zanimljiva karta za common retkost.
Vidimo je kao sasvim solidan dodatak u nekom Token Druid, Evolve/Flood Shamanu, ili pak Silver Hand Paladinu. Uz malo dobre pripreme, možete izvući poprilično veliku vrednost iz vaših trejdova i plus ostaviti na tabli miniona na koga vaš protivnik mora da ima hitan odgovor.
Ipak, pravu vrednost ova karta će videti u areni, gde je mnogo lakše postaviti odgovarajuću situaciju i istovremeno mnogo teže protivniku da odmah ima odgovor. A ukoliko nema odgovor, možemo reći da se našao u neobranom grožđu.
Statsi od 5/3 za 6 mane jesu loši, ali dovoljno je da odradite dva trejda i dobijete 2 2/2 gula i već ste povratili uloženo, a sve preko toga je premija. Snaga ove karte u areni nije samo u efikasnom prvom korišećnju efekta, već i u tome što protivnik MORA da ima odgovor inače je praktično izgubio partiju.
Čak iako ima odgovor, vi ste već izvukli neku vrednost iz ove karte i usput ga naterali da ne igra nekog dobro miniona “on curve” već da potroši deo svog poteza na uklanjanje Necrotic Geista.
Dakle, karta koje ćete se svakako morati plašiti svaki put kada protivni u areni ima tablu, i njegov je turn 6. Posebno ukoliko igra prvi, kao da već prvi igrač nema preveliku prednost u areni.
Sunborne Val’kyr
Valkire su takođe jedna od tema ove ekspanzije i do sada smo već videli nekoliko primeraka. Ova “suncem donešena” će biti strah i trepet arene, jer će omogućavati neverovatno efikasne trejdove u pravim okolnostima, opet – pogotovo za igrače koji su igrali prvi i koji diktiraju tempo trejdovanja.
Za 5 mana 5/4 su statsi koji sasvim mogu da prođu za ovako moćan efekat. Dati dvojici miniona po +2 HP u tim potezima kada se odlučuje prevlast na tabli i vodi bitka za tempo praktično znači i pobediti partiju u mnogim okolnostima. Dovoljno je da se setimo Kabal Talonpriesta koji je Priestu pobeđivao partije turn 3 zbog omogućavanja efikasnih trejdova u ranoj borbi za tablu, e pa ovo je slično samo što će joj svaka klasa imati pristup.
Ono što nam se ne sviđa je isto kao i kod prethodne karte, a to je što nagrađuje igrače koji su imali tu sreću da im je novčić odlučio da igraju prvi, jer su oni ti koji (obično) diktiraju trejdove i tempo, pa će im Sunborne Val’kyr samo dodatno pomoći da zacementiraju poziciju na tabli.
Sa druge strane, karta ima istu slabost kao i Necrotic Geist, a to je da je veoma loš top deck, i nešto što nikako ne želite da igrate na praznoj tablu bez miniona, jer su em loši statsi za cenu, em ćete izgubiti moćan efekat.
Na kraju, ovo je još jedan primer odlične “f2p” construced karte koja može sasvim fino da se uklopi u mnoge Zoo ili Midrange špilove, gde može da omogući efikasne trejdove ili da pomogne vašim minionima da prežive recimo Flamestrike ili Dragonfire Potion.
Cobalt Scalebane
Verovatno najslabija od ove četvorke jakih arena karata, što su prepoznali i dizajneri jer su mu dali “najpoštenije” statse, jer je 5 mana 5/5 sasvim ok da se odigra i kao tempo potez.
Kada kažemo najslabija, mislimo pre svega na to što njegov efekat nije Battlecry, pa igrač neće moći odmah da iskoristi tih +3 attack, što protivniku daje šansu da zapravo pokuša da odgovori na tu pretnju, ne stavlja ga pred svršen čin kao sa kartama o kojima smo pričali gore.
Naravno, ovo “najslabija” uzmite sa velikom rezervom, jer efekat koji nam daje Cobalt Scalebane nije jednokratan već konstantan, pa će protivnik morati da nađe brzo rešenje za njega, što u areni često nije nimalo lako, i stvari se mogu brzo potpuno oteti kontroli.
Čak i kada protivnik ima odgovor na njega, često će morati da bira između njega (što je važnije) i miniona koji je dobi prvi buff, tako da će vam neretko minion koji je dobio prvih +3 ostajati živ da sa njime efikasno trejdujete ili prosto idete na Face damage ukoliko mislite da možete da partiju privedete kraju.
Ujedno, ova karta ima i verovatno namajnju constructed vrednost, jer ne donosi nikakav “utility” kao što to rade Sunborne Val’kyr i Necrotic Geist, ali će svakako i ona biti korisna f2p igračima, kao minion sa dobrim statsima, Dragon tagom i pretećim efektom.
Bonemare
Ako su ono iznad bili novi kraljevi Arene, Bonemare je novi imperator. Ono što je bio North Sea Kraken i Bog Creeper, to je uloga koju će sada uzeti Bonemare.
Veoma snažna late game karta koja u sebi praktično sadrži sve što vam je potrebno u areni. Omogućava instant 4/4 buff za efikasni trejd ako je potrebno. Daje vam dodatnih 4 burst damage, baš kao North Sea Kraken i daje vam jakog Taunta koji će u proseku biti bar ~7/7, što znači da vam omogućava i zaštitu i preživljavanje, baš kao što to čini Bog Creeper.
Naravno, toliki broj jakih opcija i mogućnosti ne dolazi i bez neke falinke, a u slučaju Bonemare, to su njegova ograničenja. Iako nam on nudi veliki broj opcija koje su nam sve ranije arena zvezde nudile pojedinačno, sve one su uslovljene na neki način.
Pre svega, u top deck ratovima (što je u areni često) bili ste presrećni ako topdekujete North Sea Kraken i Bog Creeper, dok je Bonemare, ukoliko nemate tablu, katastrofalan top deck.
I kada igrate “on curve”, odnosno u sedmom krugu, Bog Creeper je praktično zicer za odigrati, dok vam Bonemare zavisi od table, ukoliko nemate tablu, ne možete ni njega da odigrate.
North Sea Kraken 4 damage Battlecry nam je omogućavao da sa njim imamo direktni lethal ili da očistimo nekog osrednjeg miniona, dok nam za Bonemarea treba minion na tabli da bi to izveli i pritom da protivnik nema Taun miniona koji štiti Heroja ili miniona kog želite da ubijete.
Dakle, da se razumemo, u pitanju je neverovatno jaka karta u areni koja nam nudi brojne opcije u zavisnosti od naših potreba i trenutnog stanja na tabli, ali to ne znači i da je OP, jer kao što smo gore videli, sve te snažne opcije su uslovljenje i zahtevaju određeno povoljno stanje da bi mogli da ih iskoristimo.
Definitivno karta koja će više sijati u klasama kao što su Paladin i Shaman, gde praktično uvek možete da garantujete miniona za njegov Battlecry, ali isto tako i karta koju vam toplo preporučujemo da je draftujete kada je god vidite ponuđenu u vašem draftu, ma sa kojom klasom budete igrali, jer će vam dobijati mnoge partije.
Takođe, odlična late game karta za f2p igrača u Conctructed, a možda (samo možda) bude našla mesto i u Evolve Shamanu gde nakon što iskoristite Battlecry možete da ga pretvorite u neki 8-drop.
Završili smo sa arena četvorkom, i kao što vidite njihov zajednički koncept je da su mahom mid ili lategame minioni, da su veoma jake ali uslovljene stanjem na tabli, i da sve mogu biti i solidan izbor za Construced špilove, pogotovo ukoliko nemate baš bogatu kolekciju. Jedino što nam se kod njih ne sviđa, kao što smo više puta pomenuli, je što dodatno produbljuju problem “prvog igrača” u areni, jer je njihov efekat višestruko jači ukoliko igrate prvi, pošto ste uglavom vi taj ko diktira trejdove.
A sada da bacimo pogled i na 3 Warrior karte o kojima ćemo pričati danas.
Animated Berserker
Istorijski gledano, u Hearthstoneu su 1 mana 1/3 minioni bili nešto čega smo uvek trebali da se plašimo, jer su se neretko pretvarali u neke degenerične aggro mašine koje su nas ubijale do turn 4.
Blizzard je izgleda od Un’gora konačno počeo da shvata kako da pravi “zdrave” 1 mana minione, koji mogu biti veoma korisni i upotrebljivi, ali ne i toksični. Animated Berserker na sreću spada u tu kategoriju.
U suštini u pitanju je klasičan “combo” minion i aktivator ranznih Enrage efekata i sličnih “ošteti svog miniona da bi nešto dobio” tipova karti. Nema potrebe da se ponovo ponavljamo koliko ima svestranih načina da se iskoristi efekat ovog miniona, karte kao što su Armorsmith, Battle Rage, Frothing Berserker, Bloodhoof Brave, Grommash Hellscream se veoma lako i efikasno kombinuju sa Animated Berserker efektom, a tu su naravno i neutralni Warrior prijatelji, među kojima se uvek izdvajao Acolyte of Pain.
Važno je napomenuti da se efekat aktivira samo kod miniona odigranih iz ruke (play a minion), ne i kod onih koji su na drugi način dospeli na tablu, što znači da ne radi kombo sa beskonačnim Grim Patron spamovanjem turn 6 sa ovom kartom.
Osim standarnih karata koje smo pomenuli gore, tu su i neke fensi kombinacije ukoliko želite da se zabavite, sa kartama kao što su Blood Warriors i Sudden Genesis, ali opet sve to mnogo lakše rade neke druge karte, pa između ostalih i običan Whirlwind ili novo oružje Blood Razor, o kome smo pričali ranije.
Bilo da igrate Wild ili Standard, karte kao što su Blood Razor, Deaths Bite, Ravaging Ghoul, Whirlwind ili Blood To Ichor to rade bolje i efikasnije i pritom vam pružaju neke ekstra pogodnosti, poput toga da oštećuju i protivniku tablu.
Jedino gde bismo eventualno mogli da vidimo Animated Berserker je neki agresivni Tempo Warrior sa kartama kao što su Amani Berserker i Frothing Berserker.
Sa druge strane, kako je u pitanju 1-drop common karta za Warriora, ovo će sasvim sigurno pomoći bar malo Warrioru da se digne iz blata Arene u kome se redovno valja.
Val’kyr Soulclaimer
Kada već pričamo o potencijalnim sinergijama sa Animated Berserker, u toj priči se svakako nalazi i Val’kyr Soulclaimer, još jedna Valkira u ovoj ekspanziji.
Pseudo Enrage karta koja ima prirodnu sinergiju sa mnogim Warrior kartama i još jedan kandidat za novo dizanje Tempo-Enrage tipa Warriora.
Problem sa ovom kartom je što zahteva pripremu da bi izvukli neki value iz nje, u protivnom protivnik može jednostavno i lako da je očisti tako da mi ne dobijemo ni jednog 2/2 gula, pa se postavlja pitanje da li je ova karta dovoljno vredna da nađe mesto u špilu i da li mi možemo dovoljno konstantno da pravimo gulove u partijama da bi ona upravdala svoje mesto tu.
Pored kombinovanja sa našim kartama, Val’kyr Soulclaimer može ok da radi i protiv agresivnih špilova, koji često imaju nedovoljni attack da bi je ubili jednim udarcem. Nismo sigurni da je “survives damge” deo bio neophodan, što kartu čini značajno slabijom, čini nam se da bi bila sasvim balansirana i da je taj uslov izostao, a svakako bi bila primamljivija za stavljanje u špil.
Osim očigledne Grim Patron asocijacije, u neku ruku nas podseća i na Imp Gang Boss, koji je bio zaista premijerni Warlock minion, ali i koji je ispunjavao drugačije uloge, sa sličnim efektom stvaranja tokena.
Bring It On!
Poslednja karta o kojoj ćemo pričati danas je veoma zanimljivi 2 mane Epic Warrior spell (inače, i druga Warrior Epic karta je 2 mane spell, ali o njoj ćemo sutra), koji stvara zanimljivu tenziju na obe strane.
Čak 10 armora za 2 mane deluje veoma primamljivo i takva vrsta “burst” lečenja je nešto što Warrior baš i nema u poslednje vreme, pogotovo Taunt Quest Warrior varijanta koja uglavnom ostane i bez armora.
Ipak, negativna strana ove karte može da bude veoma loša po vas, ukoliko je odigrate u pogrešnom trenutku. Sa druge strane, može da bude i lagani mamac za Brawl ili neke Sleep with the Fishes + Primordial Drake akcije, ukoliko je protivnik naravno dovoljno naivan da samo “pljusne” sve svoje sada jeftine minione.
Sa druge strane, ukoliko protivniku pojeftinite neku kombo kartu (Recimo Archmage Antonidas ili Lyra), praktično ste sebi izgubili partiju.
Nama lično osnovni problem ove karte nije rizik koji ona nosi, oko koga pametni igrači mogu veoma lako da igraju, nama je više problem u tome što ne vidimo preteranu korisnost ove karte koja nam ne donosi bog zna šta. Istina, instant 10 armora za 2 mane može da nas spasi u mnogim situacijama, ali da li je zasita toliko dobro da bi je stavili u špil? Već imamo kartu kao što je Iron Hide iz prošle ekspanzije, koja može da uradi dovoljno sličan posao bez ikakvog rizika, pa opet niko ne igra tu kartu.
Čini nam se kao da su se dizajneri zapravo uzdali u ovaj negativan deo karte kao njenu glavnu karakteristiku, da je upravo Warrior koristi kao mamac za Brawl, a ne (samo) kao lečenje, no jasno je da svaki malo bolji igrač gotovo nikada neće nasesti na to.
Tako da, iako veoma zanimljiva karta i koncept koji unosi još jedan blef momenat u igru (što svakako predstavlja veštinu koju kartične igre treba da neguju), ipak je nekako previše providna i nedovoljno korisna da bi zaslužila celo jedno mesto u špilu, ili bar mi tako mislimo.
Toliko za danas, opet imamo kilomaterski tekst, ali ako ste došli do kraja – svaka čast!
Sutra ćemo pričati o nekim zanimljivim kartama koje opet kreću da se bave Fatigue temom, koja je vašem autoru kao zakletom Control igraču posebno draga, tako da očekujte sutra i poduži tekst od ovoga danas :D
Autor: Nikola Savić