Došli smo do sedmog izdanja naše analize Journey to Un’Goro karata, za sedam dana od kada je krenula aktivna promocija novih karata.
Danas ćemo se osvrnuti na Paladin karte koje smo videli ranije, ali nismo analizirali u prethodnim tekstovima analize, a pričaćemo i o dvema novim Rogue kartama, računajući i Rogue Quest, koje izgledaju veoma interesantno i pokušavaju još jednom da prodube neke nove arhetipove kod Roguea, koji praktično od kad postoji Hearthstone se igra kao neka varijacija Miracle decka (Leeroy, Malygos, Questing Adventurer), uz povremene svetle primere kao što su Oil Rogue i nedavno popularizovani Water Rogue.
Ukoliko ste propustili ranije analize Journey to Un’Goro karata, možete ih pronaći na sledećim linkovima:
Danas ćemo početi sa 3 paladin karte:
Hydrologist
Još jedan Paladin Murloc. Hydrologist je u suštini kao Dark Peddler za Paladina, svakako lošija karta od njega, ali ne znači da nije dobra karta.
Možete je igrati turn 2, možete igrati kao 3 drop i odmah odigrati Secret koji dobijate. Naravno, verujemo da mnogi znaju, ali čisto da napomenemo, Discover efekat, osim ukoliko nije konkretno drugačije naznačeno, otkriva jedino neutralne ili karte iz klase, tako da ne možete dobiti Hunter ili Mage Secret.
Kada izađe Un’Goro, u Standard rotaciji postojaće svega 5 Paladin Secret karata: Eye for an Eye, Noble Sacrifice, Redemption, Repentance i Sacred Trial, naravno ne računajući potencijalno neke nove koje će se možda pojaviti u ovom setu. Competitive Spirit i Mysterious Challenger odlaze u Wild, tako da na njih ne računajte u nekom budućem Secret Paladinu.
Teoretski, postoji mogućnost beskonačne reciklaže ukoliko svaki put dobijete i odigrate Getaway Kodo i tako “vrtite” Hydrologista u nedogled. Noble Sacrifice nije loš izbor ako igrate ovu kartu u nekom agresivnom tempo decku, dok bi Redemption/Getaway Kodo bili dobri i u nekom control špilu gde iz njih potencijalno možete da izvučete veliki value.
Eye for an Eye i Sacred Trial su svakako najgori izbori koje nikada neće uzeti osim u veoma specifičnim i retkim situacijama gde su baš ove karte pravi pik.
Hydrologist će se možda igrati u nekom potencijalnom agresivnom Murloc Paladinu, decku koji nikada nije zaista zasijao, ali je vrlo lako možemo videti i u nekim sporim Control Paladin špilovima, gde je bolje odigrati ovo turn 2 nego kliknuti Hero Power dugme. Ono što je sigurno, ovo će biti prvoklasna karta u Areni.
Dinosize
Veoma skupa, ali veoma zanimljiva karta, koja svakog vašeg 1/1 regruta od Hero Powera potencijalno pretvara u 10/10 za 8 mana sa sve Chargeom. Paladin je na veoma suptilan način dobio “burst” damage, nešto što mu je ranije relativno često falilo. Ovu kartu možete posmatrati i kao veliki Blessing of Kings, a slična je i kao Lantern of Power, jedan od artefakta koje vam daje Arch-Thief Rafaam, iako naravno u osnovi funkcionišu drugačije.
Na ovu kartu možete gledati i kao Pyroblast za 8 mana (kao što je i nekada bio) i koji vam pritom ostaje na tabli kao pretnja koju protivnik treba da ukloni. Možete je koristiti u kombinaciji sa Stonetusk Boar ili Bluegill Warrior za 10 damage direktno iz ruke turn 9 ili 10, što bi na neki način bio finisher kombo sličan kao Warrior burst sa Grommash Hellscream + aktivator.
U svakom slučaju veoma moćna karta koja Paladinu daje tu Burst Damage pretnju koja mu je bila prekopotrebna. Može da radi kao finišer u bukvalno bilo kom Paladin buildu, da li je to Aggro Paladin, Midrange Paladin, ili neka Control verzija u vidu Nzoth ili Anyfin Paladina (koji doduše odlazi u Wild).
Sunkeeper Tarim
Vanbračno dete Eadric the Pure i Keeper of Uldaman. Ovo je jedna od onih karata koja može da pokida u pravim situacijama, dok u drugim može da bude bukvalno neigriva i zato ju je veoma teško oceniti. Zbog toga što je veoma, veoma situaciona, naginjemo ka mišljenju da neće biti previše igriva.
Neki je pogrešno vide kao Jade kaunter, što je daleko od realnosti, jer je za tu svrhu Eadric bio daleko bolji, pa se opet uopšte ne igra. Čini se da je najbolje mesto ove karte u nekom token Paladin špilu sa puno karata koje će uglavnom da imaju benifit od toga što će da ih pretvorite u 3/3 minione, i u tom smislu može da ima sličnu ulogu kao svojevremeno Quartermaster u Midrange Paladinu. Videćemo da li će paladin dobiti još podrške za token špilove
Valja napomenuti i Taunt na Tarimu, što nije zanemarljivo, jer će protivnik, ako nema odgovor, morati da trejduje čak 3 svoja 3/3 miniona direktno u njega.
Definitivno karta sa velikim potencijalom, ali je jako teško proceniti u kakvom špilu bi se najbolje snašla. Efekat karte je takav da je izuzetno nezgodno pronaći pravi trenutak kada da je odigrate, pa će vam se verovatno često dešavati da je držite u ruci jer je neigriva u datoj situaciji na tabli.
The Caverns Below
Sinoć smo konačno videli i Rogue Quest.
Iako sasvim sigurno nije najjača karta svih vremena, daleko od toga da je odmah za odbacivanje. Ono što nam se jako sviđa je to što je karta koja vas tera na razmišljanje i čija će realizacija ići drugačije od partije do partije.
Dok su recimo Priest i Shaman Quest karte poprilično straightforward u smislu pravljena decka, The Caverns Below špil će biti jedan od onih koji će se nedeljama menjati i iznova definisati kod dobrih deckbuildera, jer niko na prvi pogled nema ideju šta bi za ovu kartu bilo najbolje.
Pored svih načina da vrate u ruku i dupliraju svoje karte, Rogueu neće biti problem da odigra jednog miniona 4 puta, i čini nam se da će ovo biti veoma lako, i to omogućavaju karte kao što su Shadowstep, Shadowcaster, Gadgetzan Ferryman, Youthful i Ancient Brewmaster…
Čak i kad smislite kombinacije za najefikasnije ostvarivanje Questa, pravo taktiziranje tek nastaje kod dela kako najbolje iskoristiti nagradu: Crystal Core. Svi vaši minioni od tog trenutka postaju 5/5 bilo da su u ruci, na tabli ili u špilu, Naravno, nakon toga im se mogu menjati statsi, ali kada se prvi put pojave oni su 5/5, pa čak i oni nastali efektom spella. Ako vam neko recimo baci Polymorph na miniona, ovca neće biti 1/1, nego 5/5.
Idealna sinergija su legendarne iz Karazhana, Moroes i Barnes, zatim tokeni koje pravi Shadowcaster, ali i stara Rogue prijateljica, Violet Teacher. Takođe i jeftini chargeri, kao što su Stonetusk Boar ili Bluegill Warrior. Finja, koji se već igra u Water Rogueu, bi možda mogao da bude zanimljiv dodatak u ovom špilu.
Kao što smo već rekli na početku, jako je teško uraditi evaluaciju karte, jer zahteva puno testiranja i eksperimentisanja. Prvo da biste znali uopšte kako je najoptimalnije koristiti, a zatim i da bi se odredila njena moć. I čitava Hearthstone zajednica je podeljena zbog ove karte na one koji već kukaju kako je “Rogue dobio najgori Quest” i na one koje intrigira potencijal i brojne mogućnosti kako ova karta može da se iskoristi. U svakom slučaju, idealna karta za igrače koji vole izazov i zagonetke, a ne netdeckove.
Mimic Pod
Poslednja karta o kojoj pričamo danas, je novi card draw mehanizam za Roguea. Nemamo šta preterano puno reći o ovoj karti sem da je jednostavno u pitanju dobra i balansirano dizajnirana karta.
Praktično je Rogue dobio svoj Arcane Intellect, i to možda i bolju verziju, jer Rogue deckovi su često takvi da većinu karata biste želeli da imate i treći primerak, plus vas ne odvlači dublje u Fatigue, mada to kod Roguea nije uvek bitno. Ovo je jeftinija verzija karte Thistle Tea, i to mnogo, mnogo bolja verzija, jer je Thistle Tea sa cenom od 6 mana prosto bio neigriv.
Mislimo da će Mimic Pod naći svoj dom u mnogim Rogue špilovima, jer se odlično uklapa i u razne Miracle verzije, ali i u potencijalni novi deck koji se vrti oko karte o kojoj smo pričali iznad, Rogue Questa The Caverns Below.
———————————-
Toliko za danas, ovim 7. tekstom u serijalu analiza smo pokrili sve do sada izašle karte, pa pišemo sledeći kada se opet nakupi 5-6 karata.
Nikola “Sawovsky” Savić