Kao što nam je najavljeno još kada smo prvi put videli novu Hearthstone ekspanziju Journey to Un’Goro, Elementali su dobili svoj minion Tag, ali sve do sinoć nismo znali kakva će biti njihova sinergija, pa tako nismo mogli previše i da pričamo o njima.
Sinoć je međutim osvanuo blog na zvaničnom Hearthstone portalu, gde je Majk Donejs (Mike Donais) pričao upravo o Elementalima i njihovoj sinergiji, pa smo usput imali prilike i da vidimo 4 nove Elemental karte.
Ispostavilo se da će Elemental sinergija raditi po principu da ako ste odigrali Elementala prethodnog poteza, neki Elementali će imati bonus u aktivnom potezu. Majk je rekao da su prošli kroz različite forme i oblike Elemental sinergije, jer su želeli da se igrači osećaju jedinstveno kada ih igraju. Obratite pažnju da sinergija radi samo ako ste odigrali iz ruke (If you played), ne i ako ste summonovali elementala.
Osim ovoga što smo na kraju dobili, u opciji su još bili i bonusi ako odigrate Elementala u istom potezu, bonus ako odigrate Spell pre nego što odigrate Elementala, davanje posebnih Elemental Charge tokena koje trošite da biste ojačali vaše Elementale, čak i posebni Elemental tag i za neke spell karte.
Na kraju su ipak došli sa ovom idejom, da neki Elementali imaju bonus ako ste odigrali Elementala prethodni potez. U Journey to Un’Goro nam stiže 25 Elemental miniona i najveći broj će biti Mage/Shaman karte, jer su to klase koje barataju elementarnom magijom, ali biće ih i kod drugih klasa, kao i neutralnih opcija.
Osim toga, već je najavljeno i da će dosta starih karata dobiti Elemental tag, a sada znamo i koje su to karte, njih ukupno 18: Water Elemental, Anomalus, Ragnaros Lightlord, Lightspawn, Dust Devil, Unbound Elemental, Fireguard Destroyer, Rumbling Elemental, Earth Elemental, Fire Elemental, Neptulon, Al’Akir the Windlord, Arcane Anomoly, Ice Rager, Magma Rager, Frost Elemental, Baron Geddon i Ragnaros the Firelord.
U blogu su nam prikazane i 4 nove Elemental karte, pa da popričamo malo o njima.
Stone Sentinel
Haha, Blizzard ne može bez memeova očigledno. Nakon čuvenog 4 mana 7/7, sada imamo 7 mana 4/4 za Shamana. No, da vidimo šta nam ova karta nudi. Ona upravo ima sinergiju o kojoj smo pričali “If you played an Elemental last turn” i za to će nas nagraditi sa dva 2/3 taunt Elementala.
Dakle ukoliko se aktivira uslov, dobićemo ukupno 8/10 statsa za 7 mana, od toga dva 2/3 Taunta. Rekli bismo da je to zaista veliki value i dva mala 2/3 taunta će sigurno biti veoma iritantni, ali pitanje je koliko će zaista pomoći dok ova karta stigne na red da je odigrate, jer ipak košta 7 mana.
Neko je na Redditu jednostavno rekao “Not bad but… isn’t Jade Chieftain better?” i imamo tendenciju da se složimo sa time. Jade Chieftain je u startu 5/5 sam po sebi i nema nikakav uslov, već jednostavno nastavlja niz rasta vaših Jade Golema. Ovde ni ne treba da pominjemo koliko je Stone Sentinel loš ukoliko vam se ne aktivira battlecry.
Loša stvar je što je i veoma ranjiv na board clear spellove, iako nosi puno statsa, Jedan Flamestrike, Dragonfire Potion ili neki drugi slabiji board clear uz malu pomoć Spell Damage miniona, i vaše table više nema.
Dobra stvar je što ide savršeno on curve nakon pomalo zaboravljenog Fire Elemental, koji je svojevremeno važio za jednu od najboljih karata u Hearthstoneu, a koji će verovatno doživeti combeback u Un’Goro meti, ukoliko se Elemental priča pokaže uspešnom.
Flame Geyser
Flame Geyser je novi Mage Spell, koji ima Elemental sinergiju. Dve mane dva damage je ok, ali ispod standarda od 3 damage za kartu koja košta dve mane i ima bonus efekat (Frostbolt, Wrath i slične). Elementala koga dobijete možete videti na slici pored i u suštini jasno je da je svrha ove karte jedino u Elemental deckovima, gde vam daje praktično besplatnog elementala, koga uvek možete čuvati u ruci i odigrati po potrebi kako biste aktivirali za sledeći potez “If you played an Elemental last turn” uslov.
Nema šta previše da se kaže o ovoj karti, ukoliko Elemental Mage bude dobar deck, i ova karta će se igrati u njemu jer može da radi kao solidan early game removal i daje vam malog Elementala za aktivaciju Elemental sinergije, ali je sasvim sigurno nećemo videti van Elemental deckova, jer ima veoma mali Value.
Može da bude jako korisna za ranu borbu na tabli protiv nekih agresivnih deckova, 2 damage je dovaljno da ukloni nekog iritantnog miniona, a 1/2 može da skloni nekog tokena ili spusti nekog aggro miniona u domet Mage Hero Power pinga.
Treba pomenuti da 2 damage nije ograničeno na Minione, a kod Magea nikada ne treba zanemariti Burst Damage.
Fire Fly
Prvo, ne možemo a da ne pomenemo koliko su preslatki crteži za ovu kartu, i mene lično podsećaju na bajku “Plamičak traži ognjište”, koju sam jako voleo kao dete.
A sad da se vratimo na kartu. Praktično ista priča kao i kod Mage spella gore, samo što je ovoga puta u pitanju neutralni Elemental. Njihova jedina svrha je da imamo jeftine Elementale koji će praktično da nam garantuju aktivaciju Elemental sinergije, ali po potrebi i da se bore u early game delu partije protiv agresivnih miniona.
Karta sama po sebi nema praktično nikakav value i da nema Elemental tag, nikada ne bismo ni razmišljali da je vidimo u bilo kakvom ozbiljnom decku, ali kako je važnost Elemental sinergije velika, postoje velike šanse da ćemo ovu kartu viđati samo zato što je elemental, i omogućava da lako aktiviramo “If you played an Elemental last turn” uslov, jer po ceni do 1 mane praktično možemo da je svuda uguramo.
Ozruk
Poslednji elemental koji nam je predstavljen u sinoćnjem blogu, legendarni neutralni minion Ozruk. I on ima “If you played an Elemental last turn” sinergiju, samo što ona ovde radi malo drugačije i “raste” za svakog elementala kog ste igrali u prošlom potezu. Sada imamo malo širu sliku vrednosti malih i jeftinih Flame elementala koje ste videli gore.
Ovu kartu najbolje možemo oceniti ako pogledamo scenarije. Ako niste odigrali Elementala prethodnog poteza, pitaćete se zašto uopšte još igrate Hearthstone i poželećete da se ubijete jer će Ozruk biti 9 mana 5/5 Taunt. Ako odigrate jednog Elementala, Ozruk će biti 9 mana 5/10 Taunt i i dalje će biti loš, jer već imamo Ancient of War koji radi istu stvar za 7 mana.
Tek ako odigramo 2 ili više Elementala u prethodnom potezu, Ozruk počinje da bude ozbiljna priča. Sa dva Elementala je 5/15, a sa 3 ili više praktično postaje kineski zid.
Dva glavna pitanja se postavljaju kod Ozruka kada razmišljamo o tome koliko će dobar biti:
Pod brojem jedan, koliko je realno da ćete imati regularne situacije u kojima ćete moći da odigrate 2 ili više Elementala kao pripremu za Ozruka u sledećem potezu da bi Ozruk bio isplativ? Da li će to biti prirodno, ili ćete morati da praktično na silu čuvate elementale samo da biste budžili Ozruka, čak iako vam se to ne isplati u aktuelnom potezu? Postavlja se i pitanje šta ako uložite ceo potez u pripremu za Ozruka, odigrate 3-4 Elementala iz ruke, a onda sledeći potez se desi stanje gde prosto morate da odigrate nešto drugo i nemate mane za 9 mana Ozruka, pa vam tako propadne sve što ste uložili da bi Ozruk imao puno Healtha.
Drugo pitanje je koliko će Elemental deckovi imati dovaljno dobrih i jakih pretnji koje možete odigrati pre Ozruka, i koje će izmamiti Hard Removal spellove na sebe, kao što su Polymorph, Hex, Sap, Mulch i druge slične karte. Jer ako protivnik uspe da sačuva neki od hard removala za Ozruka, onda džaba vam i 30 Healtha na njemu, i bolje da ste odigrali Soggoth the Slitherer koji je pouzdaniji protiv removal karata.
U svakom slučaju potencijalno veoma moćna karta koja zahteva puno pripreme, pametnog igranja, te dobro i balansirano izgrađen deck koji će izvući maksimum iz njega.
Na kraju, ostaje nam da vidimo sve Elementale, kako bi mogli da sagledamo pun potencijal Elemental sinergije i njenu potencijalnu moć ili slabost.
Koje je vaše mišljenje o Elementalima?
Autor: Nikola “Sawovsky” Savić