Iako je današnji nastavak analize planirano trebalo da sadrži 6 novih karata, kako nam je sinoć i danas u međuvremenu otkriveno još 4, prosto nema smisla da ih ignorišemo, tako da danas pišemo o 10 karata u dve ture! Pošto će današnji nastavak analize sasvim sigurno biti veoma dugačak, nema potrebe da previše davimo sa uvodom i prelazimo odmah na stvar. Ukoliko ste propustili prethodnu analizu, odnosno drugi deo u seriji, možete je pročitati na OVOM LINKU.
Inače, nećemo više ocenjivati karte u ovim analizama, jer prosto nije fer prema kartama koje još nismo imali prilike da igramo, tako da ćemo se samo zadržati na tekstualnoj analizi, bez ocene.
Poćemo sa 3 Priest karte koje smo videli prethodnih dana.
Crystalline Oracle
Priest je dobio svoju verziju karata Webspinner, Babbling Book i Swashburglar, odnosno mini verziju Shifting Shade.
Jasno je kao dan da je ova karta napravljena sa Priest Quest kartom na umu ( Awaken The Makers ), kako bi olakšala rešavanje ovog kvesta. Ne treba naravno zaboraviti ni starog drugara zvanog Nzoth, koji će neizostavno biti deo celog tog paketa novog Priest Deathrattle decka.
Karta iz špila vašeg protivnika je, najčešće, bolja nego nasumična karta iz klase protivnika i random spell karta, ali to ne mora uvek da bude slučaj, Takođe, iako je deathrattle koristan za pomenutu Quest i Nzoth sinergiju, generalno je sporiji od battlecry efekta, pa je nešto lošija karta u lejtgejmu.
Za jednu manu 1/1 je ok telo da se bori sa nekom ranom agresijom, moža čak i pokupi kog Pirata sa sobom, ali je problem što Rogue i Mage imaju “ping” Hero Powere koji nanose 1 damage, pa se Babbling Book i Swashburglar fino uklapaju kao extra damage, ako vam je recimo potrebno da ubijete nešto sa 2HP, dok Priest veoma teško nanosi taj jedan “ping” osim nekih kombinacija sa Wild Pyromancer, pa će često taj jedan damage koji nanese Crystalline Oracle da ostane neiskorišćeni višak.
Jnešto manji problem koji vidimo ovde je što uglavnom nećete moći da ovo igrate turn 1, iako je tada idealno, jer ćete morati da odigrate prvo Quest, što onda dodatno slabi ovu kartu, jer nije igriva “on curve”.
Tortollan Shellraiser
Još jedan Priest deathrattle minion, još “hrane” za Quest-Nzoth deckove. Nzoth deckovi imaju veliku potrebu da se na neki način zaštite nakon igranja N’Zotha, pa su bukvalno samo zbog toga igrani Infested Tauren, kako kakav-takav Taunt deathrattle minion koji može da vas spasi smrti kada odigrate N’Zotha.
Tortollan Shellraiser je nesumnjivo mnogo bolja karta od inficiranog Taurena, tako da će sigurno naći mesto u Nzoth Priestu, ukoliko se ovaj deck uopšte bude igrao. Ipak, nema taj “board clear odbrana” element, kao što ima Infested Tauren koji ostavlja 2/2 iza sebe
Statsi ovog miniona su solidni defanzivni statsi, ali 2 attack na 4 mana minionu uvek pali crvenu lampicu, jer je to baš nezgodna pozicija za dobro trejdovanje, pošto će ga mnogi minioni nadživeti u trejdu, čak i u aggro decku, a već smo pomenuli da Priest ima problem da dokrajiči ranjene minione.
Takođe, Tortollan traži proaktivnu tablu za njegov pun potencijal, da bi njegov Deathrattle imao negde da “sleti” morate imati dobar curve turn 2 i turn3. Taunt omogućava sigurniju aktivaciju, jer protivnik ne može da trejduje redosledom koji negira deathrattle efekat.
Prosto rečeno, idealan primer karte koja “nit smrdi, nit mirše” solidna karta koja ima dovaljno dobar value da bi je igrali, ali sa svojim manama koje je u neku ruku i čine balansiranom.
Shadow Visions
Kada sam danas isprva video ovu kartu, moja prva reakcija je bila inicijalno jako loša, jer mi karta zaista nije delovala kao da ima neku vrednost, pa sam je odmah svrstao u “još jedan 2 mane Priest spell koji ne služi ničemu, poput Convert, Confuse i Embrace the Shadow)”. Nakon malo diskusije po Redditu, stav mi se blago ublažio, ali je i dalje negativan :)
Treba pomenuti dve stvari pre nego što nastavimo da pričamo o karti. Ova karta vam pravi kopiju karte iz špila, a ne uzima vam kartu iz njega, zato je recimo idealna za Reno deckove, jer vam daje ekstra kopiju karte koju inače imate samo jednu. Takođe, uvek vam daje na izbor 3 različita spella, tako da su vam šanse da dobijete pravi odgovor znatno veće.
Jasna je i neosporna vrednost u tome što možete naći pravi odgovor u pravom trenutku iz vašeg decka, a to je nešto sa čime Priest ima previše problema, previše situacionih karata koje vam trebaju samo u određenim situacijama. Ali, da li to vredi 2 mane da biste suštinski samo zamenili kartu u ruci sa drugom, i da pritom možda i ne dobijete pravi odgovor, ukoliko imate više od 3 različita spella u decku.
Ipak, kao što sam pomenuo i u prošlom tekstu, nikada se ne sme zanemariti takozvana “tutor” mehanika, koja vam dozvoljava da ciljno povučete iz špila neke karte, Shadow Visiona, osim za taženje odgovora, je odlična i za potencijalno kombo deckove, kako bi brže i lakše sakupili komadići komboa.
Ipak, kako Emperor Thaurissan i Djinni odlaze u Wild, retko koja nova opcija za kombo ostaje Priestu, pogotovo ne Burst Priest sa Prophet Velen i Mind Blast, kojoj je potreban “popust” emperora.
Zadržavam rezervu prema ovoj karti dok je ne vidim na delu, ali mi deluje, osim ukoliko meta ne bude toliko spora da možete komforno da platite dve mane da bi zamenili kartu, ne verujem da će uspeti da se probije u “ozbiljan” deck.
Swamp King Dred
Ah, hunter. Uvek dobiju kul legendarne koje na papiru izgledaju ultra sjajno, ali u praksi kao nešto što nikada neće videti ozbiljnu igru. Da se razumemo Swamp King Dred je izuzetno moćna karta, počev od toga da je 9/9 za 7 što je već samo po sebi jako moćno, pa još ima i strašan efekat, koji je inače još nešto što su fanovi odavno predlagali za Huntera.
Glavni problem sa ovom kartom je što je neverovatno ranjiva na hard removal spellove, kao što su Polymorph, Hex, Syphon Soul, Deadly Shot i druge. Džaba jaki statsi i moćan efekat, ako će da se pretvori u žabu. Ipak, ako nekim čudom protivnik nema odgovor, ovo će biti veoma moćan način kontrole table, jer može da se desi da protivnika bukvalno zaključate od igranja bilo kakvog miniona.
Dobra je i da popuni prazninu između Savannah Highmane i Call of the Wild, tako da u svakom slučaju ima potencijala, ali je pitanje da li će sam Hunter uopšte imati potencijala.
Sherazin, Corpse Flower
Rogue je dobio jednu izuzetno zanimljivu legendarnu, koja čak sve i da se ne pokaže dobrom, svakako probija neke nove granice dizajna Hearthstone karata. Kada Sherazin umre pretvara se u “Seed” koji ne može biti uklonjen sa table, i kada u jednom potezu odigrate 4 karata, Seed ponovo postaje cvet, odnosno 5/3 minion.
Dakle iza ovog miniona se krije beskonačni value, bar dok imate karata da igrate. Ne znamo šta bi mogli da kažemo o ovoj karti osim da se jednostavno mora testirati da bismo videli koliko će biti korisna, ali se definitivno treba igrati sa kartama koje generišu nove karte, poput Xaril, ali i sa puno jeftinih karata.
Drago nam je da Blizzard probija granice dizajna i otvara prostor za neke nove kombinacije i opcije i iskreno se nadamo da će Sherazin da se pokaže kao dobra i igriva karta.
Na kraju, tu je svakako i očigledna sinergija sa N’Zothom, jer praktično možete napraviti N’Zoth deck igrajući samo ovu kartu i ništa više. Kako ova karta izgleda u praksi, možete videti na klipu ispod:
Prva tura za danas, nastavićemo kasnije sa preostalih 5 karata o kojima još nismo pričali.
Nikola “Sawovsky” Savić