Dok čekamo taj famozni 17. mart, za kada je najavljen početak “pune” kampanje promocije nove Hearthstone ekspanzije Journey to Un’Goro, hajdemo na trenutak da se vratimo na onih prvih 5 koje smo imali prilike da vidimo kada nam je ekspanzija otkrivena.
Saznali smo puno toga novog u svega pet karata: novu ključnu reč, novi tip miniona, po prvi put legendary spell… Tako da tu ima puno toga da se kaže, pa da krenemo odmah:
Volcano
Prva karta koja nam je prikazana iz nove ekspanzije, zajedno sa sjajnom animacijom kada je odigrate, je rare Shaman Spell Volcano, koji u suštini predstalja Un’Goro krater koji je centralnla odrednica zone koja je tema ove ekspanzije.
Iako nam je na prvi pogled delovala kao veoma loša karta, zapravo već posle male analize možemo sa velikom sigurnošćnu da kažemo je u pitanju sasvim solidan i pre svega svestran removal spell. Ovo je svakako karta koja svoje mesto nalazi u sporim, control špilovima, tako da vam neće previše smetati što štetu nanosi i vašim minionima, jer ih mahom ili neće ni biti, ili ćete pre vulkana trejdovati efikasno kako biste se pobrinuli da protivniku tabla umre nakon toga.
Iako mnogi ovu kartu upoređuju sa Spreading Madness, i samim tim je svrstavaju u kategoriju “loših” karata, ono što mnogi ne shvataju jeste da je ključna razlika između ove dve karte u tome što Volcano ne gađa heroje, pa je samim tim mnogo efikasniji za kontrolu i čišćenje table.
Takođe, iako je efekat karte poprilično RNG, ovo je jedan od onih RNG efekata koje igrač može da kontroliše u svoju korist, a dobar igrač pametno da proceni kada je dobro odigrati je, a kada ne. Ukupno 15 damage koju ova karta nanosi znači da ćete moći 100% da očistite svaku protivničku tablu koja ima 15 ili manje health zbirno. Recimo Shaman tabla sa dva Feral Spirit vuka, Totem Golem, Tunnel Trogg i spell damage totemom ima ukupno 15 HP, dakle ovaj spell je celu čisti. I ne izgleda tako loše, zar ne?
Druga stvar koju su igrači dobro primetili jeste svestranost ove karte. Osim što je možete koristiti kao board clear za tablu osrednje veličine, možete je koristiti i kao single target removal, jer ova karta ubija i najveće minone u igri, poput zmajeva Malygos, Deathwing i Ysera, koji svi imaju po 12hp. Možete je koristiti i da ubijete tablu sa dva solidno velika miniona. Zamislite Reno Warlocka koji na tabli ima Mountain Giant i Emperor Thaurissan, što je jednako 12hp – Volcane ih skida obojicu.
Dakle, kao što vidite, iako na prvi pogled deluje loše, zapravo je u pitanju veoma korisna i svestrana removal karta koja nagrađuje igrače koji umeju pametno da je iskoriste i maksimizuju njen efekat. Očigledno je i da karta stiže kao zamena za Elemental Destruction, koji odlazi u Wild sa izlaskom nove ekspanzije.
Awaken the Makers
Verovatno najuzbudljivija karta koju smo videli od prvih 5 otkrivenih. Prvi legendarni spell u igri i potpuno nova Quest mehanika. Quest karte uvek se pojavljuju u vašoj početnoj ruci i na vama je da li ćete da ih zadržite ili ne. Koštaju jednu manu, i kada ih odigrate pojave se slično kao Secret iznad vašeg heroja, samo sa znakom “!”, nakon čega kreće brojač vašeg zadatka.
U ovom slučaju, quest je da odigramo 7 deathrattle miniona. Kada to uradimo, dobijemo kao nagradu kartu Amara, Warden of Hope, koju možete takođe videti iznad, pa vam je jasno koliko je to moćna karta. Potvrđeno je da vas karta i “leči” do 40HP, a ne samo da podiže maksimalno život vašeg heroja na 40.
Dakle ne treba previše mudrosti objasniti da je za 5 mana 8/8 Taunt koji vašeg heroja stavlja na 40HP van svake granice OP karta, ali se postavlja pitanje koliko je realistično da stižete do ove karte, pogotovo ako Pirati i Jade deckovi nastave da dominiraju metom. Da li će biti previše spora zbog aggro deckova koji će vas pregaziti do 5-6 poteza? Da li će biti nebitna jer će vas Jade armija na kraju ipak ubiti? Ovo su sve pitanja na koja u ovom trenutku ne možemo dati odgovor jer prosto moramo videti kakve ćemo sve karte dobiti u ovoj novoj ekspanziji i kako će nova meta da utiče na trenutno popularne špilove.
Ipak, posmatrano u vakumu, ova karta je neverovatno dobra i kao prirodna sinergija će se odlično uklopiti u neki novi N’zoth Priest deck, imajući u vidu da obe karte rade oko deathrattle mehanike. Takođe, Amara je Priestov odgovor na Combo deckove, nešto gde je Priest bio tradicionalno slab.
Potvrđeno je da će svaka klasa imati po jedan Quest, sa podjednako moćnim efektom, ali da će zato biti svega 5 neutralnih legendarnih karata. Jedva čekamo da vidimo Quest karte ostalih klasa.
Pyros
Prvi Feniks nam stiže u Hearthstone, sa mehanikom koja naizgled deluje vrlo prosto i jednostavno, ali nam se ipak čini da krije dosta toga. Mnogi su se pitali zašto ova karta uopšte postoji, i pogotovo zašto je legendarna, ali iza proste mehanike ove karte krije se minion sa solidnim potencijalom u pravom decku.
Možda svaka od ovih karta pojedinačno izgleda jako loše, ali kada sve to stavite u jednu kartu vi praktično imate 3 karte u jednoj, dakle solidan value i plus nešto da uvek odigrate kada nemate šta. U borbi protiv midrange/tempo deckova Pyros vam daje prisustvo na tabli, a u borbi protiv Control deckova Pyros vam daje veliki Value jer će protivnik morati da troši removal karte na njega ili nevoljno trejduje svoje minione, što dakle znači da ste vi taj ko vodi u borbi resursa.
Na kraju, vrlo važna stavka kod ovog miniona o kojoj još ne može da pričamo, jer ne znamo kakva se sinergija krije iza toga – ovo je prva karta sa Elemental tagom koju vidimo u igri. Najavljeno je da će i gomila starih karata dobiti Elemental tag, popur Ragnarosa, Al’akira, Water Elementala, svih Ragera i mnogih drugih, ali nam još ostaje da vidimo koja će biti caka ovog novog “plemena” u Hearthstone svetu.
Verdant Longneck
Opet vidimo Beast miniona za Druida, prvog u igri sa novom Adapt mehanikom. Ukoliko još uvek ne znate, Adapt je mehanika koja radi slično kao Discover. Dobijete na izbor 3 mogućnosti (od mogućih 10) da nadogradite osnovu vašeg miniona, a izbor mogućnosti možete videti ispod:
Iako sama Adapt mehanika deluje zanimljivo i korisno, moramo da se požalimo da RNG ovde i te kako može da bude problem, pogotovo kada vam je BAŠ potrebno nešto od ovih deset opcija, a vi je ne dobijete u izboru od 3. Recimo treba vam Taunt da preživite, ili +3HP da bi vaš Minion mogao efikasno da trejduje ili Stealth da biste pripremili lethal… sve su ovo vrlo specifične stvari gde će isključivo RNG odlučiti da li ćete ih dobiti ili ne.
Osim ovoga Verdand Longneck je sam po sebi vrlo loša karta, iako ima Beast tag i Adapt mehaniku, jer prosto 5 mana 5/4 je loše i tu skoro pa ni jedna adaptacija ne pomaže, ali će zato biti veoma dobra karta u areni.
Gentle Megasaur
Poslednja karta iz nove ekspanzije za koju trenutno zamo je Gentle Megasaur.
Ovaj dinosaurus ima solidne vanila statse koji idu odlično u nešto agresivnijim deckovima, a sa time se slaže i njegov battlecry, koji vam omogućava da adaptirate sve vaše Murloce u igri, što je veoma moćan efekat. Treba napomenuti da vam ne daje da izaberete za svakog Murloca pojedinačno, već birate jedan efekat koji će se primeniti na sve njih.
Mislimo da će Megasaur posebno dobro raditi sa drugarom zvanim Finja, koji je poslednjih nedelja postao izuzetno popularna karta, jer su ljudi provalili koliko je moćan njegov efekat, pa tako sada imamo razne “Water” aggro deckove, počev od Roguea, pa sve do čak Warriora. Finja i Gentle Megasaur će prirodno ići ruku pod ruku i verujemo da ćemo videti bar jedan dobar tier 1-3 deck koji će koristiti ovaj kombo.
Osim toga, tu je još praktično cela ekspanzija da je otkrijemo, tako da ko zna, možda dobijemo još neke nove dobre Murloce koji će dopuniti ovaj deck.
Toliko zasada, a nama ostaje još da sačekamo petak, kada će se krenuti sa promocijom ostalih novih karata, pa budite sa nama i čitajte šta mislimo i o njima. Kakvo je vaše mišljenje o ovim kartama o kojima smo danas pričali?
Nikola “Sawovsky” Savić