Osim inicijalnih informacija i fensi reklame koju smo tada videli, o svemu ostalom od tada nije bilo ni traga ni glasa, iako je najavljeno kao da će biti sledeća velika stvar u svetu esporta.
https://www.youtube.com/watch?v=2-p5V4nQU5k
Ipak, danas konačno imamo prilike da saznamo više o ovome, zahvaljujući korejskim novinarima, koji su juče dobrano o ovome ispitali Nejta Nanzera, glavnog čoveka u Blizzardu kada je esport u pitanju. Naravno, velika zahvalnost ide i korejskim fanovima koji su na Redditu podelili prevod ovog intervjua na engleski, zahvaljujući kome vam sada i prenosimo ove informacije.
Ovo prilikom prenosimo pitanja i odgovore u celosti.
U kojoj formi će se Overwatch Liga manifestovati?
Nejt Nanzer: Naš ultimativni cilj je da stvorimo globalnu ligu koja će biti nalik tradicionalnim sportovima kao što je fudbal. Zato i imamo plan da implementiramo sistem timova baziranih na gradovima.
Iako je Koreja veoma zrela kada je u pitanju esport, nema previše takmičenja koja su zasnovana na regionima. Zato težimo ka tome da ostvarimo stabilnost timova kroz regionalne sponzore, i čak razmišljamo i o stvarima kao što su timski stadioni u budućnosti.
Takođe, u Overwatch Ligi neće biti ispadanja, jednom kada tim bude izborio pravo da u njoj učestvuje. Ovo će omogućiti vlasnicima timova da učestvuju u Ligi sa velikom dozom stabilnosti. A kako je stabilnost klučna stvar prilikom izgradnje lige, obezbedićemo sigurne plate za igrače, tako što ćemo deliti profit sa timovima.
Da li mislite da će se sistem zasnovan na regionima dobro uklopiti u Južnoj Koreji?
Nejt Nanzer: Preterao bih kada bih rekao da sam uveren u to, ali snažno mislim da je Overwatch igra koja je savršena za esport. Svestan sam da su neki korejski fanovi zabrinuti zbog sistema zasnovanog na regionima, ali ovo je presedan ne samo u Koreji, već i u čitavom svetu, kada je esport u pitanju. Biće to veliki izazov za Blizzard, i daćemo našu maksimalnu podršku.
Mnogi fanovi se pitaju kako će timovi dobijati imena, odnosno da li će se u imenima nalaziti i imena gradova. Ovo je nešto o čemu još nismo odlučili i zavisiće pre svega od lokalnih zahteva i želja.
Kakav realan model zarade je potreban da bi se održala Overwatch League?
Nejt Nanzer: Kvalitetan sadržaj je ključan. Overwatch esport odeljenje se nalazi direktno pod okriljem razvojnog tima Overwatcha, zato što verujemo da u cilju razvoja esport scene, potrebna je velika podrška i brojne promene unutar same igre. Zato ćemo, kada startuje Overwatch League, dodati u igri stvari kao što su direktno gledanje mečeva, lak i brz pristup statistici igrača i gledanje dodatnog sadržaja iz same igre.
I upravo ćemo kroz takav kvalitetan sadržaj privući i promovisati globalne i regionalne sponzore, i sa timovima deliti profit od sponzorstva, prodaje karata, prava na emitovanje mečeva i prodaje raznih usputnih dobara i rekvizita.
Voleo bih da iskoristim priliku da naglasim da Overwatch League nije tu tek radi promocije igre. Naša krajnja težnja je da izgradimo stabilan esport sistem koji će biti rame uz rame sa tradicionalim sportovima. Blizzard će kontinuirano ulagati u to dok ne postignemo cilj. Overwatch u ovom trenutku ima preko 20 miliona igrača koji su kupili i igraju igru, za svega osam meseci od izlaska, tako da verujemo da ima dovaljno potencijala da uspe.
Pomenuli ste stadione/arene za timove, kakvi su tu planovi?
Nejt Nanzer: To će zavisiti od regiona do regiona. Konkretno za Koreju razmatramo puno opcija, zato što je Južna Koreja mesto gde se rodio Esport, i već postoji veliki broj esport arena. Sve to zahteva neke odluke koje će morati da donose vlasnici timova, tako da je teško reći bilo šta u ovom trenutku.
Da li planirate da sa timovima delite profit i od prodaje stvari unutar igre (mikrotransakcije, loot boxes)?
Nejt Nanzer: Naša procena je da sa trenutnom bazom Overwatch igrača, razvijanje esport scene je i te kako profitabilno. Zato ćemo pokušati da zasnujemo model poslovanja baziran na deljenju profita, kako smo već pomenuli, od sponzora, prodaje karata, prava na prenos mečeva i fizičkih dobara i rekvizita.
Što se tiče profita od in-game prodaje, o tome još nismo odlučili, ali se o tome snažno razmišlja. Postoji mogućnost da organizujemo sezonske prodaje predmeta u igri koji će imati esports tematiku i na neki način biti povezani sa timovima učesnicima Lige, u kom slučaju bi profit od toga bio deljen sa timovima, ali ova opcija je još uvek u razmatranju.
Kada smo već kod in-game stvari, da se osvrnem još jednom na esports podršku – planiramo da u budućnsti učinimo health barove iznad igrača znatno vidljivijim nego što su oni sada, kao i novi sistem koji će omogućiti spektatorima da jasnije vide stanje u partiji. Sve je to deo priprema za OW Ligu.
Koliko je do sada bilo kontakata sa kompanijama i lokalnim vladama po pitanju Overwatch League?
Nejt Nanzer: U ovoj fazi, OW League predstavljamo u svim velikim regionima, i u potrazi i kontaktu smo sa potencijalnim vlasnicima timova.
Da li je moguće učestvovati u OW League kao mešoviti muško-ženski tim?
Nejt Nanzer: Da moguće je, to sve ostaje na vlasnicima timova da odluče. Što se nas tiče, mi težimo ka potpuno mešovitim timovima – pol, rasa i nacionalnost nisu bitni. Iako je liga bazirana na regionima kada su timovi u pitanju, to ne ograničava timove da imaju igrače različitih nacionalnosti ili sa čak različitih kontinenata.
Da li postoji razlog zašto je baš Tracer na zvaničnom logou lige?
Nejt Nanzer: Puno smo razmišljali o ovome kada smo pravili logo. Jednostavno, Tracer je jedan od najpoznatijih Overwatch karaktera, pa smo smatrali da će ljudi odmah moći da zaključe da je OW takmičenje, bez i da uopšte čitaju tekst. Zato je i njena poza veoma atletska, kako bi ljudima dala osećaj takmičenja i nadmetanja.
Da li postoje neki konkretni datumi i raspored za OW Ligu u budućnosti?
Nejt Nanzer: Ove godine sezonu ćemo početi u trećem kvartalu 2017. godine. Tokom ovog perioda, biće puno osnivanja timova i angažovanja igrača, kako bi liga dobila kompaktnu formu. Ipak, tek od 2018. će krenuti Overwatch League u punom izdanju, sa celom sezonom, jasnim rasporedima i ostalim planovima o kojima smo pričali.
U početku, Liga će se odigravati na velikim stadionima u glavnim regionima, i sa dovaljno timova i razvijenom infrastrukturom, možete uživati u Overwatch Ligi igranoj na stadionima. Takođe, finalni događaj sezone se neće održati na BlizzConu, kako je tradicija kod Blizzardovih igara, već ćemo svake godine imati drugu lokaciju po gradovima širom sveta.
Da li će biti draftovanja igrača pre početka lige?
Nejt Nanzer: Neće biti drafta. Veoma nam je važno da vlasnici timova polažu prava na igrače, što je takođe deo stabilnosti lige i timova. Učinićemo sve što je u našoj moći da ne dođe do raspadanja timova unutar OW Lige.
Kada smo kod vlasnika timova, kako će oni biti izabrani?
Nejt Nanzer: Svako ko želi da investira u OW Ligu i pokaže ozbiljne, dugotrajne planove sa timom, je dobrodošao. Naravno, potrebno je da imaju neophodan kapital i konkretne planove za tim. Kako bi ispoštovali privatnost kompanija i organizacija koje žele da investiraju u Ligu, nismo u mogućnosti da javno iznesemo kakve su tačno kvalifikacije. Ukoliko je vlasnik odobren preko saradnje sa OW Ligom, njegov tim može momentalno da pristupi ligi.
Ovo su bila sva sva pitanja sa konferencije, na kraju je rečeno da će više informacija doći vrlo uskoro, preko zvaničnih Blizzard kanala.
Originalni prevod korejskih pitanja na engleski možete naći na ovom Reddit threadu.