U rano jutro 27. aprila, nakon gotovo dva meseca od najave ekspanzije, na evropske servere stigla je najnovija i verovatno do sada najznačajnija ekspanzija za Hearthstone – Whispers of the Old Gods. Donela nam je čak 134 nove karte, što je najviše do sada (2 više od The Grand Tournament), ali i podelu Hearthstonea na formate – Wild i Standard. Par dana pre izlaska ekspanzije stigli su i nerfovi 12 popularnih karata iz Classic/Basic setova, kako bi se oslabila njihova očigledna moć i tako dalo više prostora za nove deckove i ideje.
Blizzard se svojski potrudio da uvede igrače u svet nove ekspanzije, u promo periodu svako ko se uloguje u Hearthstone dobiće 3 packa nove ekspanzije kao i karte C’thun i 2x Beckoner of Evil. Uz to, nakon prvih 9 pobeda u standard modu, dobićete još 10 Old Gods packova. Sve u svemu solidan pokretački kapital svim igračima, koji će olakšati prelazak na Standard mode i uživanje u novoj ekspanziji.
Tema ove ekspanzije su Stari Bogovi Azerota. C’thun, Yogg-Saron, N’Zoth i Y’Shaarj su rešili da uvedu haos i ništavilo u svet Hearthstonea, korumpirajući nama poznata stara lica i stvarajući kultove oko sebe. Kako je rekao Ben Borde, ovo će biti verovatno „najmračnija Hearthstone ekspanzija koju ćemo ikada raditi“. Dosta karata iz starijih setova dobilo je svoje korumpirane parnjake u ovoj ekspanziji, najčešće sa „obrnutim“ efektima od originalnih, ili su pak oni prosto „ojačani“. I mnoge stare legendarne karte su sada dobile svoje nove verzije, gde je posebnu kontroverzu među WarCraft fanovima izazvao Ragnaros, Lightlord, novi legendarni paladin minion. Ragnaros je izgleda rešio da u svom ovom haosu bude „good guy“ i bori se protiv zlih starih bogova. Tu su još i korumpirani Hogger, Doom of Elwynn i Mukla, Tyrant of the Vale, kao i nova verzija čuvenog Deathwinga – Deathwing, Dragonlord. Tematski, jedino je Paladin ostao neokaljan korupcijom i Paladin karte nemaju sinergije sa starim bogovima, niti korumpiranih miniona. Kao i uvek, stigla je i nova tabla, i to je ovoga puta korumpirana verzija Stormwind table. Mini tema jeste i gradić Darkshire koji prolazi kroz mračna vremena, a koji je u ovoj ekspanziji predstavljen sa 4 miniona (dva korumpirana i dva „na braniku otadžbine“). Tu je i veliki broj Faceless miniona i ostalih rasa koje su poznate kao sluge starih bogova.
Sa gejmplej strane, najupečatljivija tema jesu svakako C’Thun i njegovi sledbenici. U igri postoji 16 karata koji imaju interakciju sa C’Thunom i koji ga ili buffuju ili imaju neki bonus ukoliko je vaš C’thun sa 10 ili više attacka. Prvih 24h ekspanzije ceo Standard ladder je bio prepun ljudi koji eksperimentišu sa raznim varijacijama C’Thun deckova, što je i logično, jer su vi dobili C’Thuna džabe. Ovi špilovi se najčešće igraju kao Midrange tip, sa jakim minionima on curve i C’Thunom kao snažnim finišerom. Trenutno se C’thun Druid, Warrior i Priest ističu kao potencijalno jaki C’Thun deckovi, ali svaka klasa je veoma zabavna za igranje sa njim. Ipak, postoji bojazan da C’thun dekovi ne postanu novi Secret Paladini, pošto su veoma moćni, a lako dostupni i poprilično laki za igranje.
Yogg-Saron je druga najupečatljivija legendarna karta ekspanzije. Ovaj pomahnitali bog kastuje spell za svaki spell koji ste vi igrali tokom partije. Ja sam igrao Yogg-Saron Roguea prvog dana ekspanzije, gde sam ga često spustao na tablu nakon 20+ spelova i obično je to bila prava zabava i za mene i za protivnika, nebitno ko pobedi na kraju. Teško da će ova karta biti u ozbiljnim takmičarskim špilovima, ali je ubedljivo najzabavnija Hearthstone karta u istoriji Hearthstonea.
N’Zoth nije toliko zabavan kao njegovi drugari gore, ali je zato izuzetno moćan. Vratiti sve Deathrattle minione nazad na tablu je neverovatno jak efekat i odlično se uklapa u nove Hunter i Rogue deathrattle špilove koje Blizzard izgleda forsira kao jedan od dizajn pravaca ovih klasa. Xaril, Rogue legendarna i Princess Huhuran, Hunter legendarna, obe tematski prate Deathrattle mehaniku i obe su poprilično dobre u svojim zadacima.
Poslednji stari bog, Y’Shaarj, je verovatno najmanje „zabavan“ , verovatno zbog efekta koji smo već ranije videli. On je 10/10 minion za 10 mana koji vam na kraju svakog poteza stavi po jednog miniona iz decka direktno na tablu. Verovatno će imati tu nesreću da zbog svoje „prosečnosti“ ne bude dovaljno dobar ni za ozbiljne ni za zabavne deckove. Jedino mesto gde se sjajno uklapa jeste Astral Communion Druid.
Shaman je dobio dodatnu podrušku za Midrange arhetip, kome nikako da svane. Podrška je u vidu snažnih tempo miniona i novih „evolucija“ karata, koje budže vaše minione za 1 manu iznad njihove cene. Videćemo da li će ovo biti dovaljno da oživi nešto drugo osim aggro/burst Shamana. Warlock je dobio dosta Zoo karata, koje će pomoći da se nadoknadi gubitak nekih ključnih karata iz ranijih ekspanzija koje su ispale iz Standarda. Paladin je dosta izgubio dolaskom Standarda, a na osnovu novih karata jasno je da Blizzard želi da stavi naglasak na token/Divine Shield stilu Paladina, ali je pomenuti Ragnaros, Lightlord poprilično dobro oruđe i za sporije, Control verzije Paladina. Warrior je dobio Pirate sinergiju i još jednog kvalitetnog Taunt miniona, dok je Mage dobio solidne zamene za Tempo Magea u vidu odličnih 5 i 6 mana dropova. Tu je i Cabalist’s Tome za Value/Fatigue Mage buildove.
Priest je dobio par zanimljivih novih alatki za Control verziju, pa čak i za combo varijantu sa Prophet Velen, ali će problem kod Priesta biti izuzetno značajan gubitak karte Lightbomb, Priestovog najboljeg AoE spella. Priest je, uz Druida, jedina klasa koja je dobila dva C’Thun miniona, pa ćemo videti da li će iz toga proizaći jak špil. Druid je, osim C’thun sinergije, dobio i izuzetno zanimljivu legendarnu, Fandral Staghelm, koja vam daje oba efekta kod „Choose one“ karata i koja može da razvije neke nove varijante midrange/ramp Druida, sada, kada je neslavni “combo” konačno otišao u istoriju,
Ekspanzija je dobila i novu mehaniku, koja doduše nema svoj keyword, a to su forbidden karte. U pitanju su karte čija je početna cena nula, ali se dobija efekat onoliko koliko mane platite za njih. Vrednost tih karata je obično manja nego što biste inače dobili za tu manu, ali njihova snaga leži u velikoj fleksibilnosti i mogućnosti da uvek popunite curve kako vam odgovara.
Art karata u ovoj ekspanziji je neverovatno dobar. Najveći broj slika izgleda sjajno, a Blizzard je rešio da ovoga puta 99% slika bude originalni art pravljen konkretno za kartu koju predstavlja, što nije bio slučaj sa ranijim ekspanzijama, gde je dobar deo arta recikliran iz ranijih projekata. Takođe, svi su primetili da su animacije na zlatnim kartama sada dobile dodatne slojeve i izgledaju bogatije nego ranije. Što se animacije efekata tiče, kao i uvek, ima novih, ali ima i nekih potpuno recikliranih od ranijih karata.
Kao i kod svakog velikog patcha, i ovaj patch nam je doneo gomilu poboljšanja, ali isto tako i gomilu novih bagova „ispod radara“, pa se nadamo da nećemo čekati previše do ispravke novonastalih problema. Ovoga puta, serveri nisu pravili previše problema u trenutku izlaska ekspanzije, moguće zato što je ekspanzija u Evropi izašla posle 2 ujutru, pa je malo ljudi bilo budno da nagrne odmah na nov sadržaj, što je dalo dovoljno prostora serverima da se stabilizuju.
Whispers of the Old Gods je izuzetno zabavna ekspanzija koja je donela puno zanimljivih novih mehanika, ali i nov način da igramo igru ( Standard/Wild), pa je pravo osveženje videti ljude kako eksperimentišu i igraju sa novim kartama, umesto prokletih Secret Paladina i Combo Druida, koji su dosadili i bogu i narodu. Videćemo koliko će proći pre nego što se iskristališu novi „kancer“ deckovi koje će svi mrzeti, ali zasada možemo da uživamo u svežem Hearthstone iskustvu posle dugo, dugo vremena.
AUTOR: Nikola Savić