Tokom Grand Finals događaja prošlog vikenda u Varšavi imali smo prilike da sednemo uživo sa šefom eSports odeljenja Wargaminga i u vrlo opuštenom razgovoru saznali mnoge interesantne stvari – kako je novi format bitaka uticao na takmičenje, koliko su velike razlike između ruskih i ostalih timova, kako gledaju na uključivanje virtuelne stvarnosti za gledanje mečeva ali i činjenicu da su izuzetno ponosni na to što na World of Tanks eSports događaje dolaze čitave porodice zahvaljujući nešto starijoj publici koja je uključena u igru.
Gospodin Fadl je izrazito pristupačna i prijatna osoba tako da je intervju prošao u vrlo opuštenoj atmosferi, takoreći drugarskoj, a prva stvar koja nas je interesovala jeste kako je novi format bitaka gde su uključeni i Tier X tenkovi uticao na mečeve?
Postojala je velika bojazan da se uključe Tier X tenkovi jer su se u Wargamingu plašili da će takve borbe biti previše spore, da će biti puno uništavanja iz jednog hica, ali posle testiranja s profesionalnim igračima su jako zadovoljni rezltatima. Borbe su toliko interesantnije da su primetili porast broja gledalaca od 60%. Zato sada kreću s razmišljanjem o 15 na 15 borbama u profesionalnim mečevima i to možemo videti u vrlo skoroj budućnosti.
S obzirom da smo neposredno pre meča gledali susret Kazna Kru vs Tornado Rox gde je Kazna izgubila za 27 HP pitali smo koliko utiče RNG (random number generator, nasumični faktor u WoT) na profesionalne mečeve? I naravno gospodin Fadl smatra da ima uticaja jer je to mehanika World of Tanks ali da to prosto niko ne primeti kad ide njemu u korist kao i da se na većem broju partija on uproseči. Sledeće pitanje je bilo vezano za razlike u kvalitetu između ruskih i evropskih timova s jedne i azijskih i američkih sa druge pošto su upravo u tom momentu igrana dva meča u kojima su ruski timovi izrazito dominirali nad azijskim. Fadl smatra da je to posledica činjenice da ruski timovi najduže igraju igru ali da se razlike smanjuju u poslednjem periodu tako da će u nekom momentu finalna takmičenja biti mnogo ravnopravnija.
Najviše nas je interesovala publika koja prati WoT eSport mečeve i zamolili smo gospodina Fadla da nam prokomentariše da li očekuju da će se u nekom trenutku WoT mečevi gledati slično kao i sportske utakmice? U Wargamingu su vrlo ponosni na činjenicu da World of Tanks igra dosta raznolika publika, stariji ljudi koji nisu sami po sebi gejmeri ali su našli uživanje u ovoj igri i sada ulaze polako u gejming vode. Ispred hale je postojao poseban red za cele porodice koje su došle da gledaju mečeve (mi smo čak videli i dve gospođe koje su uspavljivale bebe u kolicima u hodniku dok su verovatno muškarci pratili mečeve u hali). Naravno esportisti su uglavnom mlađe osobe i sada imate situaciju da stariji čovek dovede svog sina na meč i onda pokazuje „eto i tvoj tata radi isto to sa tenkom“, na sličan način kao i u klasičnim sportovima. To im vrlo imponuje i sada pokušavaju da tu publiku upoznaju sa Twitchom i drugim platformama na kojima mogu da prate mečeve.
Na kraju razgovora smo se dotakli tehnologije virtuelne realnosti gde je prikazivano kako se World of Tanks partija može pratiti iz perspektive VR-a i oni prate tehnologiju i nadaju se da će to uskoro zaživeti u velikom broju. Možda će proći još nekoliko iteracija virtuelne realnosti pre nego što to postane opšteprihvaćeno ali se svakako ide ka tome.