Curse of Naxxramas je iza nas, sve karte su u opticaju, neke kraće, a neke duže i već možemo da steknemo solidnu predstavu o tome koliko i na koji način su upotrebljive nove karte. Zato ćemo početi seriju tekstova u kojoj ćemo analizirati nove karte, svaku pojedinačno, a danas ćemo početi sa novim kartama za klase. Pre svega treba istaći class challenge preko kojih smo dobijali nove karte za klase, a koji su bili dizajnirani tako da pokušaju da prikažu mogućnosti novih karata. To je bio zanimljiv način da nam developeri “namignu” kako možemo da koristimo nove karte, ali ipak najstabilniji način upotrebe otkrivamo tek tokom dužeg perioda pravljenja špilova i igranja sa novim kartama.
Mage – Duplicate
Karta koja je, kada je otkrivena, obične igrače oduševila, dok su pro igrači ostali ravnodušni smatrajući da je karta previše spora i više za zabavu nego za ozbiljne špilove. Danas možemo da kažemo da je istina negde između.Svakako predstavlja odličan dodatak secret mage špilu koji postaje sve popularniji ovih dana, ali sa kojim se još uvek eksperimentiše. Važno je da igrate oko ove karte tako da iz nje izvučete maksimalnu vrednost, pa u skladu sa tim i gradite vašu tablu. Pored toga što radi kao vuča karata, ova karta, što je vrlo važno, vam zapravo generiše nove karte, dakle dodatna sredstva pored već 30 kartata koje imate u špilu. Radi dobro i u agresivim špilovima gde vam duplira charge minione ili leper gnoma, a isto tako i u control špilu gde možete stvoriti sebi par sylvanasa ili carniea u ruci.
Drudi – Poison Seeds
Prva karta otkrivena za Curse of Naxxramas prvobitno je izazvala salvu oduševljenja, da bi danas ostala kao jedna od najmanje korišćenih novih klasnih karata. Oduševljenje je proizašlo iz toga da je Druid dobio odličan način za uklanjanje velikih pretnji za koje ranije nije imao rešenja osim kasnije nerfovanog tinkmastera, ali nekako ova karta još uvek nije našla svoje mesto u ozbiljnim špilovima, Potencijal za uklanjanje je jesan, i moguće je da ova karta nađe svoje mesto u token druidu gde sa vaše strane i onako imate malecne minione koji čekaju da budu bafovani, ali za sada još nam ostaje da vidimo gde će ova karta da se uklopi i da li će ući u ozbiljnu igru.
Hunter – Webspinner
Verovatno najnasumičnija karta trenutno u igri, a opet postala je osnova svakog hunter špila koji se danas igra. A hunter je danas najdominantnija klasa u igri, u čemu su popriično pomogli dva mala pauka – webspiner i haunted creeper.Osim očigledne sinergije sa beastovima, webspinner je tako dobar pre svega iz pomenutog razloga kao i duplicate, šta god da vam da , on vam generiše nove karte, van vašeg špila. A može da vam da bukvalno bilo šta od zveri, što je odličan faktor iznenađenja. Osim toga, odlično se uklapa sa buzzardom, sa hunter’s markom i kao aktivator za kill command. Šta hunter želi više od toga?
Priest – Dark Cultist
Fenomenalan early game koji je trebao pristovima. Karta je trenutno jedina 3/4 krata za 3 mane, a osim toga njen deathrattle je prosto neverovatan. Efektivno za tri mane dobijamo 3/7 vrednost u brojevima. Naravno treba se igrati pažljivo da bi se iskoristio pun potencijal ove karte, ali i pored toga ne treba previše brinuti, jer kao što smo pomenuli, već samom svojoj pojavom ovaj minion je isplatio sebe, a deathrattle je tu samo dodatna vrednost.
Warrior – Death’s Bite
Warrior varijanta Truesilver Championa, upravo ono što je warrioru trebalo. Ovo oružije postalo je standard u svim warrior špilovima zamenjujući čak i svemoćni Gorehawl, sa čime se vaš autor ne bi složio, smatrajući da je Gorehowl i dalje fenomenalno oružije i da treba zadržati jedan primerak. To na stranu, Death’s Bite je neverovatno dobro oružije, popunjava tu prazninu izmežu Fiery War Axe i Gorehowla, a deathrattle omogućava neverovatnu količinu kombinacija i čišćenja terena. Odlično “sarađuje” sa Armorsmithkom, Akolajtom, Frothing Berserkerom, aktivira execute, ubija Harvest Golema jednim udarcem, baš kao i Jetija…
Rogue – Anub’ar Ambusher
Karta koja je takođe izazvala bučne reakcije kada je izašla, smatrali su je “nabudženim” Jetijem, kao kartom idealnom za tempo rogue ili agresivni rogue špil, međutim ni ona nije našla svoje mesto trenuto ni u jednom ozbiljnom rogue špilu. Mogući razlog za to je svakako i dalje ogromna popularnost Miracle Rogue špila, koji uprkos prognozama i dalje sasvim fino funkcioniše i opstaje na sceni, tako da još uvek nema prostora da neko napravi neki stabilni tempo rogue špil koji bi funkcionisao, ali verujemo da će se to u budućnosti desiti. Treba obratiti pažnju na to da naizgled negativna osobina ove karte može da se iskoristi i na pametan način, ako igrač pažljivo gradi špil oko ove karte.
Paladin – Avenge
Karta koja je inicijalno smatrana najlošijom kartom od svih klasnih karti, zapravo je u stanju da radi poprilično solidan posao za agresivne paladin špilove. Uostalom, kada je u ovoj igri bilo loše dobiti 3/2 vrednost za 1 manu, bez ikakve negativne stvari? Idealan dodatak šokadin špilu, ali i prilika da se razrade nove varijacije agresivnih Paladin špilova, gde mogućnosti ima na pretek, ostaje samo da igrači budu kreativni. Ovo je poslednja od svih klasnih karti koja je izašla ( i čiji je čelendž bio neverovatno težak, usput rečeno), tako da još uvek nismo videli puno akcije oko nje, ali verujemo da će se odlično pozicionirati i biti obavezan deo agresivnih paladin špilova.
Shaman – Reincarnate
Svakako najzanimljivija i najoriginalnija od svih klasnih karti koje smo dobili. Naizgled čudna karta, zapravo iza sebe krije set neverovatno korisnih situacija, ali i neverovatno suludih kombinacija koje mogu da naprave pravi haos. Svakako prvo što svima pada na pamet je “zloupotreba” deathrattle karata i nisu pogrešili. Kada se doda Baron Rivendare u recept, jasno vam je kakvi se snovi rađaju, od table pune Carniea i Bainea, do Sylvanas koja je ukrala celu protivničku tablu i više se puta vratila u život. U realnosti ovakva se čuda teško događaju, ali to ne umanjuje vrednost ove karte, koja se još može koristiti i kao anti-silence karta, kao anti-buff karta, kao lečenje miniona kada zatreba, mogućnosti su velike i smatramo da treba imati bar po primerak u svakom shaman špilu.
Warlock – Voidcaller
Voidcaller je očigledni pokušaj developera da kažu warlock igračima – ljudi, znate, postoje i neki tamo demoni u ovoj klasi, ne samo zoo i handlock. Dakle pokušaj da se oživi ideja igranja demona, koji su generalno previše jaki, ali sa negativnim efektima pri ulasku u igru, pa vam je ideja Voidcallera jasna. Osim što dobijete džaba demona, gubi se i negativni efekat karte. tako da je vrednost ovog demona neverovatna. Već smo videli par špilova sa demonima i na ozbiljnim turnirima, a da li će se iskristalisati neki stabilni demon deck, ostaje nam da vidimo.
To bi bilo to što se tiče klasnih karti, nadamo se da se odlično zabavljate uz ove karte, a u sledećem tekstu ćemo se baviti neutralnnim common kartama koje smo dobili u Curse of Naxxramas.