Kao i u većini TCG/CCG igara, kako onih koji se igraju pravim kartama, tako i onim u elektronskim oblicima, postoje određeni kalupi po kojima se sve varijacije špilova prave. Ovde ne mislimo na konkretne špilove, niti ćemo pričati o njima, već o samim pravcima koji generalno prate izradu špilova. U zavisnosti od trenutne popularnosti i preferencija samog igrača, određeni tipovi špilova mogu biti manje ili više uspešni i laki/teški za igranje.
Control – Jedan od najtipičnijih oblika špilova u većini kartičnih igara. Špilovi čija je svrha da pre svega imaju veliki izbor karata kojima će da kontrolišu situaciju na tabli i uspore/onemoguće sve protivnikove poteze. Najčešće su sastavljeni od velikog broja removal i AoE karata kojma uklanjaju sve protivničke minione sa table, zatim miniona koji imaju neku specifičnu ulogu (tech karte) , kao i od specifičnih mehanika koje usporavaju i ometaju protivnikovu igru (poput mage secreta, freeze mehanike, taunta i sl.). U dobrom delu partije najčešće ne brinu o protivničkom životu, a ne libe se ni da sopstevni HP iskoriste kao resurs za kontrolu i pravljenje viška u kartama i čišćenju terena, što često dovodi i do uključivanja određenih healing karata u špil. Takođe uključuju i više načina da vuku dodatne karte kako bi u ruci u svakom trenutku imali veliki broj rešenja. Partije najčešće završavaju u poznom delu meča, kada ubijaju protivnika ili velikim minionima ili određenom finisher kombinacijom karata. Ovi špilovi imaju tendenciju da budu veoma skupi za samo sastavljanje (kraftovanje), ali i da budu veoma spori, tako da je početna ruka jako važna, inače ih previše agresivni špilovi mogu lako dokusuriti pre nego što stignu da stabilizuju partiju i odu u sigurnu late game završnicu.
Aggro – Totalna suprotnost control špilovima. Špilovi čija je jedina svrha da vas pregaze pre nego što i shvatite šta vas je snašlo. Sastavljeni su od velikog broja efikasnih i jeftinih miniona koji će vam u konstantnim talasima zadavati štetu i pritom često biti i teška meta za uklanjanje sa table (divine shield, nezgodni deathrattle). Dodatak su i minioni ili spellovi koji dodatno buffuju vaše minione kako bi vam još brže i efikasnije oduzimali život. Charge minioni su pravilo u ovakvim špilovima kako bi svoju dozu štete naneli u potezu u kom su ušli u igru. Tu su i spellovi koji nanose damage kako bi ubrzali proces ili uklonili taunta koji se isprečio vašim minionima. Ovi špilovi veoma retko razmenjuju svoje minione sa protivnikovom, već udaraju isključivo heroja, osim ukoliko se proceni da je situacija drugačija. Aggro deckovi su uglavnom jefitni za sastavljanje i na ladderu možda i popularniji od svih ostalih špilova, jer osim pomenute jeftinoće, laki su za igranje i partije su brze, pa je prisutna i ušteda na vremenu. Glavna mana im je što se često desi da ostanu bez goriva i da izgube momentum, jer veoma brzo prazne ruku, nakon čega su najčešće osuđeni na poraz, zbog toga je poželjno da imaju i određene mehanike za vuču dodatnih karata.
Tempo/Midrange – Tempo špilovi su svojevrsni kompromis između agresivnih i kontrolišućih špilova. Ovim špilovima je najbitniij mana curve, odnosno balansirani broj miniona u svim cenovnim rangovima, što otvara mogućnosti da u svakom potezu spuste na tablu miniona odgovarajućeg trenutnom broju kristala. U igri sa ovim špilom najčešće je bitno da igrač efikasno trejduje svoje za protivničke minione i u ruci ima mogućnost da nešto odigra u svakom potezu kako bi uvek imao prevagu na tabli. Kako se ne radi o agresivnim špilovima, minioni koje tempo špilovi uvode su progresivno bolji, tako da će u nekom trenutku prosto nadmašiti poziciju protivnika na tabli i pokušati da završe meč nešto ranije nego control špilovi. Problem ovim špilovima je ukoliko vuku lošu početnu ruku koja im onemogućava dobar tempo i razvoj table, ali i ukoliko ne uspeju da završe partiju do oko desetog poteza, jer u završnici često nemaju dovaljno snage da se nadmeću sa špilovima koji imaju nešto “teži” mana curve.
Combo – Combo špilovi su najčešće varijacija control ili midrange špilova koji pobedu u najvećem broju slučajeva odnose kombinacijom određenih karata kako bi pobedili u tom potezu. Kombo može biti ili završni udarac u nizu laganog ubijanja protivnika ili pak OTK (one turn kill) kombo gde je potrebno da igrač u ruci sakupi određenu kombinaciju karata kako bi naneo ogromnu količnu štete u jednom potezu.
Gimmick – U pitanju su najčešće neozbiljni špilovi čija je ideja pre svega da budu zanimljivi i zabavni, a efikasnost samih špilova je u drugom planu. Ovakvi špilovi uglavnom imaju određenu temu oko koje su pravljeni, da li je to sastavljanje oko zajedničke osobine karata, ili pravljenje špilova na osnovnu neke ideje iz pozadinske priče WarCraft-a ili pokušaj da se izvede određena neverovatna ali teško izvodljiva kombinacija. Ovo su špilovi koje ćete retko sretati u višim novoima laddera, ali nije neverovatno da sretnete nekog legendary igrača, koji, zadovoljan ostvarenim uspehom, eksperimentiše sa zabavnim i nesvakidašnjim špilom.
Race deck – Špilovi koji su sastavljeni oko zajedničkog tipa miniona. Za sada jedini uspešan špil koji se pokazao ozbiljnim i u višim nivoima igranja, jeste Murlock špil sa klasom Warlock. Murloci imaju neverovatnu međusobnu sinergiju i ukoliko dobro otvore partiju postanu neverovatno snažni i poraz je neminovan u vrlo kratkom roku. Osim njih, izuzetno snažnu sinergiju imaju i “beast” minioni, koji se najčešće igraju sa klasom Hunter koja i sama ima najviše zveri. Ostali pokušaji “rasnih” špilova , poput demonskog špila ili špila pirata, za sada nemaju dovaljno međusobne sinergije da bi bili igrivi na višim nivoima, i spadaju pod gore pomenute gimmick špilove.
Ovo su neke od najosnovnijih varijacija špilova čiji koncepti predstavljaju kostur za izgradnju svih špšilova, a u okviru ovih tipova postoji veliki broj podtipova i specifičnih načina izgradnje špilova, a kako baza karata bude rasla, viđaćemo sve kreativnije i raznovrsnije ideje i oblike špilova.