Ukoliko bar delimično pratite Hearthstone, verovatno ste upoznati sa činjenicom da nam na proleće u Hearthstone stiže do sada sigurno najveća novina u istoriji igre – uvođenje formata. Postojaće dva zvanična formata igre – Wild i Standard. Standard format će se stalno menjati i u njemu će se nalaziti Basic i Classic setovi plus ekspanzije iz poslednje dve kalendarske godine, dok će u Wild formatu uvek moći da se igraju SVE karte ikada izašle u Hearthstoneu.
Standard će tako preuzeti primat glavnog takmičarskog formata, i 2016. godina biće prva godina standarda, koja će se zvati godina Krakena. Iz standarda tada ispadaju setovi iz 2014. godine (Curse of Naxxramas i Goblins vs Gnomes), a ostaće Blackrock Mountain, The Grand Tournament, The League of Explorers i nova ekspanzija koja nam izlazi na proleće. Osim nove ekspanzije i rotacije Naxxa i GvG-a, doći će i do određenog balansiranja karata iz Basic i Classic setova, koji će zauvek ostati u standardu. Još uvek ne znamo tačno koje će stare karte biti zahvaćene ovim nerfovanjem, ali rečeno je da će to biti „do 20“ starih karata, a sasvim je sigurno da će neslavni Druid Combo ( Force of Nature + Savage Roar ) biti prvi na udaru, kao i omraženi RNG bacač noževa – Knife Juggler.
U ovom tekstu probaćemo da analiziramo šta će se desiti sa takmičarskom Hearthstone metom nakon što standard stupi na snagu i iz opticaja se povuku GvG i Naxx karte. U ovom trenutku mi nismo upoznati sa kartama nove ekspanzije (koja će biti najavljena 11. marta), kao ni sa time koje će karte pretrpeti nerf, pa će analiza biti isključivo o uticaju povlačenja Naxxa i GvG-a.
Manje „sticky“ miniona
Može se slobodno reći da su Naxxramas i Goblins vs Gnomes alfa i omega tempo mete u kojoj danas igramo Hearthstone. Naxxramas je uveo karte Haunted Creeper, Nerubian Egg i Mad Scientist, deathrattle minione koji imaju neverovatnu kombinaciju i valuea i tempa, i koje je gotovo nemoguće očistiti sa regularnim AoE spellom. GvG je to samo nadogradio sa Annoy-o-Tron, Shielded Minibot, Muster for Battle, Piloted Shredder, te na kraju i kralj late game tempa – Dr. Boom. Ovo su sve karte koje imaju neverovatan tempo, jer na tabli daju mnogo više nego što realno vrede za njihovu manu, i gotovo je nemoguće ukloniti ih na jednostavan način. Jednom kada svi ovi minioni izađu iz rotacije, čini nam se da će ponovo biti mnogo lakše igrati sporije deckove i da će masovne removal karte zapravo očistiti tablu kada ih odigrate. Ovo će takođe možda povući povratak nekada najjače legendarne karte nazad u metu – Ragnarosa, jer je on polako „nestao“ iz igre upravo zbog toga što je igru preplavila gomila sitnih deathrattle miniona koji su bili očajne mete za njegov moćni 8 damage projektil na kraju poteza.
Manje RNG karata
RNG (Random Number Generator) je izraz koji se u gamingu najviše koristi za nasumične efekte na koje igrač ne može da utiče. Kod kartičnih igara određena nasumičnost je utkana u njihovu srž, ali to ne znači da trebamo da je dodatno forsiramo. Sa odlaskom Goblins vs Gnomes ekspanzije, iz Standarda će nestati neke od najomraženijih RNG karata koje su bukvalno mogle da preokrenu tok igre. Sveprisutni Piloted Shredder i Dr. Boom su svakako na prvom mestu jakih random karata, ali tu su još i Unstable Portal koji je stvarao neke neverovatne situacije, zatim Imp-losion, karta koja na prvi pogled nije toliko random, ali čije su dve krajnosti bukvalno značile razliku između pobede i poraza, što isto važi i sa Shamanov Crackle. Tu su i ne toliko popularni, ali takođe potpuno nasumični i izuzetno zabavni random efekti u vidu karata Recombobulator, Piloted Sky Golem i Sneed’s Old Shredder. U „zdrave“, odnosno kontrolišuće random efekte koji takođe odlaze, ubrajamo Flamecannon i odlične weapone, poput Coghammer i Powermace, koji takođe odlaze u Wild format.
Mechovi postaju prošlost
Ovde nemamo toliko puno šta da kažemo, jednostavno čitava GvG ekspanzija je bila tematski obojena Mechovima i gotovo čitava Mech sinergija se nalazi u toj ekspanziji. Dva najpopularnija i najjača Mech decka, Mech Mage i Mech Shaman tako odlaze u prošlost, odnosno u prostranstva Wild formata. Nesrećni Gorillabot A-3 će biti poprilično usamljen Mech, ukoliko mu ne stigne neko društvo u prolećnoj ekspanziji. Ipak, teško da će bilo šta zameniti karte kao što su Mechwarper, Piloted Shredder, Powermace i Goblin Blastmage, koje su činile okosnicu dobrih Mech špilova.
Combo deckovi postaju jači
Jedna od, po mnogima, najbolje dizajniranih karata u Hearthstoneu, svima omiljeni Loatheb, takođe odlazi u Wild format. Loatheb je jedna od ključnih karata u mnogim špillovima: Aggro i Tempo deckovi su je koristili kako bi, nakon uspostavljene dominacije na tabli, pečatirali partiju u pravom trenutku, tako što onemoguće bilo kakav AoE spell ili jefitni spell removal. Ipak, njegova ključna uloga je bila u ubijanju combo deckova. Ukliko ga odigrate u pravom trenutku, možete jednim potezom da sprečite smrt od strane Combo Druida, Oil Roguea ili Freeze Magea. Loatheb je jedna od onih sjajnih karti koja ne samo da ima moćan efekat, već je i vrlo skillful karta, koju će dobri igrači znati da čuvaju i odigraju u pravom trenutku. Sa odlaskom njega i Antique Healbot, Combo špilovi će imati mnogo više prostora da burstuju protivnika, pa ćemo videti da li će nam nova ekspanzija doneti neke nove alate za borbu protiv combo špilova.
Odlazak ključnih control karata
Ni sporiji, control deckovi, neće ostati nepovređeni sa uvođenjem Standarda. Zapravo, kako stoje stvari, vrlo je moguće da će da “krvare” i više nego tempo špilovi. Zombie Chow, Sludge Belcher i Antique Healbot su bili sveto trojstvo u prvoj liniji odbrane od agresivnih špilova, i svi ovi alati će na proleće postati nedostupni u Standard formatu. Ne treba zaboraviti ni Warriorovu Shieldmaiden, koja je nemalo puta spasila život Ctrl Warrior igraču. Tu je još i Deathlord koga smo gledali pre svega u Ctrl Preistu, ali ponekad i u drugim Control/Fatigue deckovima. Da li će odlazak Belchera označiti povratak Sen’jin Shieldmasta kao “go-to” taunt rešenje za control špilove? I šta će naslediti Healbota? Ostaje nam da vidimo u sledećoj ekspanziji.
Odlazak ključnih klasnih karata
Mnoge klase danas baziraju svoje deckove na nekim od ključnih class karata koje su došle sa Naxxom i GvG. Probajte da zamislite Warrior špil bez Death’s Bite ili Priesta bez Lightbomb , pa i bez Velen’s Chosen? Oil Rogue će bez Tinker’s Sharpsword Oil prestati da postoji. Paladin bez Shielded Minibot i Muster for Battle gubi kičmu svoje klase. Tempo Mage ostaje bez Unstable Portal i Flamecannon, a Zoo/Handlock buildovi sa demonima gube ključne karte: Mal’ganis i Voidcaller ispadaju iz Standard priče. Najbolje prolaze Hunter i Druid, koji praktično ne gube ni jednu ključnu class kartu, s tim što Hunter ostaje bez ključnih neutralnih karata za njegovu klasu ( Mad Scientist i Haunted Creeper), a može se reći i da Webspinner i Glaivezooka jesu gubitak, ali zamenljiv.
Zaključak
Iako će ovaj kraj zvučati kao otkrivanje tople vode, ali da – čekaju nas ogromne promene, i Hearthstone sasvim sigurno neće biti onakav kakvim smo ga do sada znali. Sve ove promene su same po sebi ogroman faktor koji će značajno uticati na igru i metu, a tek treba da vidimo potpuno novu ekspanziju od bar 130 karata, kao i nerf jedno 10 do 20 Classic karata. Ostajemo nam samo da sačekamo ovaj petak uveče (11. mart u 21h) i vidimo šta nam to donosi nova ekspanzija, koja će najverovatnije imati Old Gods tematiku.
AUTOR: Nikola Savić