Ken, Ryu i Chun Li ponovo jašu
Šansa da ne znate za Street Fighter ravna je nuli. Čak i ukoliko niste fan video igara, ovaj naslov toliko je portovan, piratizovan, menjan pa ponovo izdavan i instaliran na sve moguće i nemoguće sisteme da ga jednostavno niste mogli izbeći. Buvare u kraju ili arkadne mašine na moru, pa filmsko ostvarenje, pa verzija za Sega Mega Drive, pa vizuelni prikazi na sveskama, rančevima, torbama, posterima … Street Fighter (posebno dvojka) je, baš kao i Super Mario, obeležio gaming industriju zauvek.
Nakon uspešne četvorke, bilo je za očekivati da ć eCapcom izdati i peticu. Zvanična najava stigla je krajem 2014 godine i nešto više od 12 meseci kasnije, Sutorito Faita Faivu (realno, japanski naziv ownz) stigao je na određene sisteme, imenom Windows i PlayStation 4 (Linux podrška stiže nešto kasnije). Vlasnici Xbox One konzola time su uskraćeni za tabanje a zanimljivo za one koji imaju ili Windows ili PS4 verziju je međuplatformska podrška za međusobne okršaje, nešto što će svakako povećati broj mečeva.
Iz ne previše dugačkog igračkog iskustva od kada su nam otvoreni serveri za online šorku, izgleda da su ljudi dooooosta navežbali svoje znanje tokom (ne)uspešnih beta testova, te predlažemo da za početak igrate u lokalu ili protiv jednako loših prijatelja. Dok to radite, možete da bacite pogled na priču koje, nećete verovati, ima. Spaja jaz između Street Fighter III i IV a M.Bison i Shadaloo čine glavne likove i okosnicu dešavanja. Ako ne možete da se setite šta se to događalo u SF3, to je verovatno zbog toga što niste igrali arkade u Japanu ili imali Dreamcast, tako da ne brinite, uvodne video sekvence će vam pojasniti ono što ste propustili.
Iako igru pokreće moćni Unreal Engine 4, Capcom je odlučio da ostane dosledan svojoj filozofiji „2D skrolujuće“ tabačine, na čemu smo im izuzetno zahvalni. Kroz godine nisu potpali pod uticaj 3D okruženja, što je slučaj i ovoga puta. Ukratko – Street Fighter donosi baš onakvo tabanje kakvo očekujete i omogućava zabavne trenutke čak i ukoliko ne znate sve poteze napamet. Nešto što ne možete da iskusite u nekim drugim naslovima.
Naravno, sama borba najvažniji je segment i ona je doživela izvesne izmene. Recite doviđenja Focus udarcima iz četvorke a pozdravite EX gauge koji se iznova vraća iz trojke. EX Gauge donosi mogućnost da izvedete specijalne „Critical Arts“ udarce ili da sa druge strane dodatno pojačate svoje napade. EX Gauge puni se uspešnim udarcima, dok se V-Gauge sa druge strane puni kada udarce primate. Ovo donosi zanimljive strateške mogućnosti da čak i iz izgubljene runde možete da izađete kao pobednik.
V-Gauge se može iskoristiti na tri načina, V-Skills, V-Reversals i V-Triggers. Prvi obezbeđuje unikatne udarce, drugi kao što možete da predpostavite omogućava da se uspešno odabranite od napada a treći koji koristi kompletnu V-Gauge „snagu“ daje unikatnu mogućnost liku koja je upravo ono o čemu smo pričali – potencijalni momenat obrta u rundi i opcija preko koje možete pobediti izgubljenu rundu.
Izuzetno interesantan dodatak je polje koje označava koliko ste blizu toga da vas protivnik „ošamuti“. Dobro poznata „lomilica džojpeda“ iz Street Fighter serijala, dobila je ime zbog toga što se pojavljivala baš kada to ne želite i kada dok vi lomite džojped protivnik uz osmeh prilazi vašem ošamućenom liku i zadaje mu finalni udarac. Osim ukoliko baš ne vodite računa, do sada niste bili najsigurniji kada će se „ošamućivanje“ dogoditi. Zbog toga je Capcom ubacio u igru merač koji služi upravo tome – da kaže kada ćete doći do „ošamućivanja“. Na ovaj način dizajneri igre žele da podstaknu agresivniju igru i napade, posebno kada je protivnik blizu popunjavanja. (UPDATE: Hvala drugarima koji su nam skrenuli pažnju da je ovaj potez ubačen još u Street Fighter 3, pa napravio “pauzu” u SF IV).
Arene u kojima se mečevi odigravaju ovoga puta su interaktivne, ali bez posebnih „smicalica“ na koje smo navikli u nekim drugim igrama sličnog tipa. Capcom je takođe objavio da će i arene, baš kao i likove, ubacivati u igru u određenim vremenskim intervalima. Pa iz tog razloga igra za sada poseduje „samo“ 16 likova, od kojih su četiri nova. Ryu, Chun-Li, Nash, M.Bison, Cammy, Birdie, Ken, Vega, R.Mika, Karin, Zangief, Dhalsim, Alex, Guile, Balrog, Ibuki, Juri i Urien su stari znanci od kojih će se poslednjih šest u igri pojaviti nešto kasnije.
Novajlije su Necalli, astečki borac, Rašid, arapin koji manipuliše vetrom i traži svog prijatelja kojeg su oteli Bison i Shadaloo. Laura Matsuda, brazilska fajterka i starija sestra Sean Matsude koja koristi brazilski džiju džitsu i F.A.N.G., novi član Shadaloo klana koji napada iz daljine a može i da otruje svog protivnika.
Besplatnom ekspanzijom u junu, makar po najavama Capcoma, u igru će biti dodat i sinematic story mode, a do tada možete već u martu ispratiti mini seriju Street Fighter: Resurrection koja je prolog dešavanjima u igri i u kojoj je glavni protagnostima Charlie Nash.
Novi likovi koji će se pojaviti u igri u kasnijim dodacima biće ujedno i oni koje ćete morati da kupite korišćenjem dve monete. Prva je „Zenny“, stvarni novac koji se konvertuje u Street Fighter monetu dok je drugi „gameplay“ novac odnosno pare koje zarađujete igranjem. Naravno, ovaj drugi način zarade ide znatno sporije nego kupovina za pravi novac, ali – svakom svoje.
Street Fighter V svakako nije ono što je bio Street Fighter IV, a ni ne mora da bude. Četvorka se pojavila nakon skoro pa decenijske pauze u seriju, donela je osvežen pristup 2D tabanju u moru 3D naslova i podsetila nas na neke davno zaboravljene trenutke. Petica nastavlja tu tradiciju uz naizgled minimalne izmene za „amatere“ i vikend igrače, ali i veliki broj ključnih izmena za „profesionalce“. Kako će se snaći imaćemo prilike da vidimo već na našem Street Fighter V turniru za koji ste se, nadamo se, već prijavili.
+ To je taj fajt!
+ Dobre gameplay promene
+ Zabava za društvo
– Problematično online iskustvo
– Bagovi
Ocena: 8.5 / 10
Review kopiju igre obezbedio distributer ComputerLand.