Kao što možda znate, sa svakom novom Hearthstone ekspanzijom i avanturom se trudimo da analiziramo što je više moguće karata prilikom promo perioda, ali ovoga puta nije ni bilo promo perioda, jer je Blizzard rešio da The League of Explorers bude dostupna već par dana nakon objave na BlizzConu. Zbog toga ćemo sada imati nešto drugačiji sistem, analiziraćemo karte krilo po krilo i karte koje se dobiju u njima, kako se koje bude otvaralo.
Prvo krilo koje nam je stiglo je Temple of Orsis sa kojim nam je stiglo čak 12 novih karata, a koje ćemo analizirati kroz dva članka ove nedelje. Prvi čitate danas, i u njemu ćemo pričati u 6 neutralnih karata sa kojima smo imali prilike da igramo ove nedelje.
JEWELED SCARAB
Verujemo da ste do sada upoznati sa načinom na koji funkcioniše Discover mehanika: dobijate na izbor 3 random karte sa odgovarajućim uslovom (u ovom slučaju karta koja košta 3 mane) i odaberete jednu koja vam najviše odgovara u tom trenutku. Karte mogu biti ili neutralne ili iz klase koju trenutno igrate. Jeweled Scarab je u tom smislu vrlo sličan Novice Engineeru, po statsima i efektu koji vuče kartu, s tim što ima Beast tag, i što vam garantuje nešto da igrate turn 3, ako vam je ovo turn dva, i u tom smislu je možda i bolja karta, ukoliko ne igrate neki combo špil koji samo želi da reciklira karte što pre. Ovo je očigledno value karta, pošto je tempo koji dobijate kartom očajan, 1/1 minion umire veoma lako i ostaćete pozadi na tabli. U trenutnoj meti gde je rana borba za tablu sve, nažalost ova karta nema puno šta da traži. Testirali smo je u Midrange Hunteru i u Midrange Shamanu, buildovima koji deluju prirodno za nju, i nekako sam uvek želeo da radije imam Haunted Creepera u tom trenuku ili nekog drugog “lepljivog” miniona koji će da nam obezbedi sigurno prisustvo na tabli, pogotovo protiv špilova koji se odlično otvaraju, poput Tempo Magea, Zoo Warlocka ili bilo kog Paladina.
ANCIENT SHADE
I mada na prvi pogled deluje kao nešto jeftiniji Salty Dog koji uz to ima jak negativni efekat koji vas kasnije može ubiti, ta jedna mana manje je zapravo izuzetno značajna. Agresivni deck ne mari puno za svoj Health, jer gleda da što pre ubije protivnika, pa će samim tim umeti da ceni mogućnost da već u 4. (ili trećem) krugu izbaci miniona sa čak 4 attackom, pogotovo ako bude mogao da ga zaštiti na tabli od trejdovanja. Ako vam protivnik i odgovori na njega Big Game Hunterom, možete da budete poprilično zadovoljni, jer to znači veće šanse za vašeg Fel Reavera da preživi i urniše protivnički face. Kao prirodno stanište, Ancient Shade vidi sebe u novim Aggro Druid deckovima koji dominiraju ladderom, i biće zanimljivo videti da li će naći sebi mesto u nekom jakom aggro buildu. Ipak, kao i kod svih zanimljivih 4-dropova u igri, postavlja se uvek isto pitanje: Da li bi igrao ovo umesto svemoćnog Piloted Shredderea? I nažalost i ovde je odgovor da najverovatnije ne bih. #nerfshredder
ANUBISATH SENTINEL
Na papiru, ovaj minion daje ukupno 7/7 statsa za 5 mana kristala, što je dobar deal, rekli bi smo. Ipak, na papiru to izgleda lepo, ali u praksi i ne baš. Problem sa ovom kartom je što je ona veoma slaba za 5 mana, jer 4/4 statsi čine da u tom trenuku veoma lako umire bez da učini nešto značajnije na tabli. Drugi problem je što kod ovih karata najčešće protivnik ima inicijativu da odluči na koji način će trejdovati, tako da Deathrattle efekat, ako je moguće, ne postigne i nikakav efekat, što nas onda ostavlja sa situacijom da smo platili 5 mana za 4/4 miniona, što je tragično loše. Ako uporedimo ovu kartu sa recimo Dark Cultistom, koji ima sličan efekat, ali mnogo bolje “standalone” statse, jasno je zašto je Anubisath Sentinel loša karta. U areni i može da prođe, ali verujemo da i tu nećete biti previše zadovoljni, ako budete morali njega da birate.
SUMMONING STONE
Prva karta sa kojom sam uzeo da eksperimentišem nakon što sam završio sa prvim krilom avanture. Da se razumemo odmah, ovo je karta koja je klasičan noob-bait, jer deluje kao da ima izuzetno jak efekat. Ali, problem sa Hearthstoneom je što su sve karte na tabli minioni, tj ne postoje različiti tipovi karata. A minioni mogu da napadaju minione, jel te, pa tako će i ovaj kamen umreti za džaba jer ne može da trejduje, a vi ste upravo platili 5 mana za njega i verovatno izgubili ceo krug na tome. Ipak, karta je veoma zabavna, i daje prostora kreativnim igračima da se igraju sa njom i prave zanimljive i delimično uspešne špilove. Jasno je da karta najbolje leži u teškim control špilovima sa puno spellova. Ja lično sam je probao u varijaciji Freeze Magea kao alternativni win condition. U trenucima kada sam uspeo da je iskombinujem bilo je izuzetno zabavano, ali sam partije najčešće privodio kraju kao klasičan freeze mage sa burstom. A neretko će vam visiti u ruci kao mrtva karta, jer nećete naći vremena da je odigrate ili iskombinujete kako treba. Ipak, svakako je u pitanju zanimljiva karta sa kojom možete imati puno zabavnih trenutaka, a usput pobedite tu i tamo ako pažljivo izgradite špil koji se ne zasniva samo na Summoning Stone kombinacijama.
DJINNI OF ZEPHYRS
Djinni je vrlo verovatno jedan od uspavanih hitova ove avanture. Karta ima sasvim dobre statse za svoju cenu, a uz to tu je i neverovatno dobar efekat koji može da eksplodira ukoliko protivnik ne odgovori brzo na njega. Svoje prirodno mesto nalazi u Paladinu i Priestu koji imaju neke od najboljih buff karata u igri trenutno.Mi smo ga testirali u Paladin špilu, uz druge karte koje profitiraju od buffovanja, kao što su sestre Fjola Lightbane i Eydis Darkbane, te Dragonkin Sorcererom, sa 2x Blessing of Kings i Seal of Champions, kao i po primerkom jeftinih buffova kao što su Blessing of Wisdom i Hand of Protection, i imali smo iznenađujuće ok rezultate. Čini se da je sa svakim novim dodatkom špil koji se zasniva na buffovanju sve iskristalisaniji i da će vremenom da izraste u jedan ozbiljan špil, ali da sada još uvek nije pravi trenutak da se tako nešto desi, jer je pre svega potrebno još dobrih karata koje buffuju minione.
RENO JACKSON
Ah, Reno… Karta koja je na prvi pogled svima delovala previše gimmicky i neozbiljno, ispostavila se kao jedna od “najozbiljnijih” karata iz prvog krila, bar što se tiče neutralnih karata. Ne samo u špilovima koji se trude da imaju što je manje moguće duplikata u sebi, već i u nekim postojećim buildovima kao što su Freeze Mage ili Fatigue/Control Warrior. Mogućnost da za 6 mana dobijete solidnog 4/6 miniona i pritom se lečite za i do 29 Healtha je jednostavno neverovatna. Dovaljno je to uporediti sa recimo Antique Healbotom koji je 3/3 za 5 i uvek vas healujemo “samo” 8 hpa, i biće vam jasno koliko je Reno dobra karta. Naravno, ukoliko ne igrate “od svake po jednu” tip špila, po nekada neće biti baš lako da mu aktivirate battlecry, ali specijalizovani špilovi kao što su pomenuti Freeze Mage i Fatigue Warrior često idu u late game i isprazne svoj špil do te mere da više nemaju duplikata u njemu, pa u tom trenutku njegov value postaje neverovatan. Svakako izuzetno zanimljiva karta, koja ne samo što je sasvim validna u ozbiljnim takmičarskim špilovima, već takođe izaziva igrača da razmišlja “out of the box” i gradi kreativne špilove koji će na najbolji način da profitiraju od njegovog Battlecry efekta. Reno Jackson će sa svakom novom ekspanzijom i avanturom da bude samo bolji i bolji, jer će postojati sve više dobrih opcija za “1 of” špilove.
Toliko u ovom prvom tekstu analiza The League of Explorers karata, u sledećem nastavku ćemo pričati o klasnim kartama koje su stigle u prvom krilu avanture (Temple of Orsis).