Polako, ali sigurno se bliži 21. septembar kada nova šesta ekspanzija WoW-a Legion izlazi na tržište. Nakon obećavajuće pete ekspanzije, koja je na kraju 2015. godine imala zapanjujuće najmanji broj pretplatnika viđen u ovoj MMORPG igri od 2005. godine, mnogi polažu nade u novu ekspanziju verujući se da greške prethodne se ovaj put neće ponoviti.
Ono čemu se mnogi raduju je pojava nove klase – Demon hunter, koja počinje na 98. nivou. Demon hunter-i su jedina ikada klasa heroja u WoW-u koji imaju samo dva spec-a (Havoc – damage I Vengeance – tank). Ali da se ne lažemo, njihova priča je ono što nas toliko privlači ka njima. Da li je potrebno reći išta više od “Illidan”?
Međutim, danas ćemo da se osvrnemo na već postojeće klase heroja World of Warcraft univerzuma i da spomenemo neke od promena (jer ih ima mnogo) koje nas očekuju kod njih u novoj ekspanziji Legion.
1. Death Knight
• Sistem runa kod Death Knight klase se promenio – sada postoji 6 runa od kojih se maksimalno 3 dopunjuju u bilo kom trenutku. Više ne postoje Blood, Frost I Unholy tipovi runa
• Blood Death Knights zadržavaju svoje osnovne sposobnosti ali se više potencira fantazija samog spec-a
• Frost spec ostaje skoro nepromenjen osim pasivne Killing Machine koja sad jedino ima efekat na Obliterate
• Unholy spec je dobio najviše izmena – potencira aktivno korišćenje zaraza i kontrolisanja leševa
2. Druid
• Fantazija “shapeshifting” Druida je poboljšana sa “Affinity” redom talenata. Uz pomoć ovoga se obezbeđuje pasivna sposobnost koja je korisna u svakom trenutku i daje pristup ključnim sposobnostima sekundarne forme
• Balance Druidi su previše patili od potrebe da u toku igre njihov fokus mora da bude na UI baru. Eclipse je sada zamenjena Astral Power resursom i u Legion-u je sada fokus na održavanja urađenje štete tokom vremena (DoT), generisanja Astral Power-a i njegovo trošenje na Starsurge ili Starfall
• Feral Druid spec je bio sasvim zadovoljavajuć i njegove promene se tiču prilagođavanja talenata
• Restoration Druidi će dobiti minimalne promene od kojih najznačajnije utiču na njihov Mastery koji je prethodno bio poput pasivnog efekta
3. Hunter
• Hunteri su stvarali jaku fantaziju, ali su sva tri spec-a bila veoma slična
• Sada Beast Mastery spec će biti klasičan “ranged” spec sa ljubimcem
• Survival Hunteri će biti melee i veća se pažnja poklanja zamkama
• Dok će Marksmanship spec ostati bez ljubimca – razlog tome je što su mnogi MM hunteri su birali Lone Wolf talenat u sadašnjoj ekspanziji
4. Mage
• Mnoge promene kod Magova koje nas očekuju tiču se uglavnom samog kvaliteta gejmpleja
• Arcane Charges će sada biti resurs a ne “debuff”, što će mnogo olakšati njihovo korišćenje
• Fire spec dobija veću kontrolu nad Heating Up mehanikom i Inferno Blast je, takođe, izmenjen
• Frostfire Bolt magija je izbačena iz Frost spec-a i Frozen Orb će biti sastavni deo osnovnih sposobnosti
5. Monk
• Fistweaving više ne postoji za Mistweaver Monkove – oni su sad “fulltime healing” klasa koja pruža pomoć iz daljine
• Brewmaster i Mistweaver Monkovi više neće koristiti Chi
• Storm, Earth I Fire više nisu toliko glomazni za Windwalkers spec – biće više intuitivni (biće “toggle” magija)
• Mistweaver Monkovi su pojednostavljeni tako da će sada biti omogućeno korišćenje healing sposobnosti bez prethodnog nameštanja – Uplift je uklonjen
6. Paladin
• Holy Paladin klasa je prerađena u cilju ohrabrivanja da bude bliža onima koje želi da zaleči
• Promene na Holy Paladin klasi uključuju i red talenata aura i novi mastery – Lightbringer koji povećava koncentraciju lečenja onim saveznicima koji su u blizini
• Holy Power resurs je sada uklonjen za Holy i Protecition Paladin spec-ove
• Retribution spec-u je smanjen broj magija koje mogu da koriste iz daljine, a Holy Power resurs im ostaje
7. Priest
• Za Holy Priest, čakra sistem je uklonjen u korist Holy Words magija koje su zamišljene kao “čuda” sa velikim rezultatima, ali na velikom cooldown-u
• Shadow Priest sada izvlače svoju moć od starih bogova sa novim resursom – Insanity. Kada se dostigne maksimum Insanity-a, pretvoriće se iz Shadow forme u Void formu. Sada više nemaju pristup mnogim magijama za lečenje, tako da se mogu oslanjati na Power Word Shield i novi Shadow Mend
• Mehanika apsorbcije je uvek stvarala probleme tako da je to sada smanjeno za Discipline Priests u korist nove Atonement mehanike – saveznici dobijaju buff i dok Priest pravi štetu dobijaju i lečenje. Discipline Priests će sada imati veći akcenat na dmg nego pre
8. Rogue
• Velike promene nas očekuju kod Rouge klase
• Assassination će sada biti jedini spec sa poisons i bleeds efektima
• Combat spec se sada zove Outlaw spec – akcenat je na prljavu igru, manje stealth-a (nevidljivosti), sakriveni pištolji. Zadržaće, doduše, neke osnovne sposobnosti Combat spec-a poput Adrenaline Rush i Blade Flurry
9. Shaman
• Poboljšanje totema: totemi istog tipa će moći da se prizovu istovremeno, takođe će moći da se izabere gde će se postaviti
• Maelstrom je novi resurs za Enhancement i Elemental spec
• Cooldown na shock magije je uklonjen i time obezbeđena fleksibilnost Elemental Shamanu
• Sa smanjenim brojem magija i sa većim akcentom na ojačavanje oružja i saveznika, Elemental Shamani dobijaju veći osećaj borbenog maga
• Restoration spec-u je smanjen akcnat na korišćenje Chain Heal magije i stavljen na ciljano lečenje
10. Warlock
• U Legion-u svaki Warlock spec ima iste resurse – Mana i Soul Shards. Previše je bilo konfuzno sa velikim brojem različitih resursa. Takođe, postoje nekoliko talenata za Soul Shards resurs
• Podsticaj je sada na korišćenje raznovrsnih demona od kojih su neki jači za određene spec-ove. Za Affliction spec Felhunters, Demonology – Felguards, Destruction – Imps
• Demonology ima najveće promene – focus je na prizivanju velikog broja demona umesto da sam postane demon
• Affliction spec sada ima focus na DoT kao glavni izvor dmg-a
11. Warrior
• Arms spec zahteva strpljenje, čekanje nesmotrenosti neprijatelja i onda napad sa razarajućim udarcem. Novi mastery povećava efikasnost Colossus Smash magije
• Fantazija Fury spec-a je da podivljaju od besa. Enrage je sada moćniji, duplira brzinu udaranja i generiše više Rage resursa
• U Protection spec-u rašćićena je konfuzija između Shield Block i Shield Barrier magija. Barrier je zamenjen sa Ignore Pain magijom kao primarna defanzivna magija koja troši Rage resurse
Uz sve ove promene raid buff-ovi su, takođe, uklonjeni i samo karakteri koji leče mogu da koriste mass-resurrect. Legion nam, izgleda, donosi dosta inovacija i očekuje nas još dosta modifikacija. Budući da je ekspanzija i dalje u alfa testiranju, ništa od navedenog nije konačno. Iskreno, nadamo se da će nas nova ekspanizja prijatno iznenaditi i mi, kao i ostali entuzijasti, sa nestrpljenjem čekamo da se oprobamo u borbi protiv Sargeras-ovih demona.