Danas je odigran treći meč u nesvakidašnjem Go duelu u Seulu, gde je software AlphaGo, baziran na DeepMind guglovoj veštačkoj inteligenciji, po treći put zaredom pobedio najboljeg Go igrača na svetu, Korejca Lee Sedol. Iako je Go relativno jednostavna igra, zbog ogromnog broja mogućih kombinacija u svakom potezu naučnici nikako nisu mogli da naprave program koji će moći da pobedi živog čoveka, sve do sada. Za poređenje, postoje A.I. programi koji već decenijama pobeđuju najuspešnije šahovske velemajstore, ali su ljudi odolevali mašinama u igri Go, sve do DeepMinda.
Ostaje da se odigraju još dva od planiranih 5 mečeva između DeepMind i Lee Sedol, ali ovo je već ogroman uspeh i veliki korak u razvoju veštačke inteligencije, jer se pre ovoga smatralo da je tehnologija decenijama daleko od savladavanja tako kompleksnih paterna kakve poseduje igra Go, da bi program mogao da pobedi najbolje igrače.
Na jučerašnjem Structure Data događaju u San Francisku, Jeff Deana, inženjera Gugla koji radi na DeepMind projektu, pitali su šta je sledeći korak u razvoju DeepMinda, i on je kratko odgovorio – StarCraft. Osnivač DeepMind projekta, Demis Hassabis, je povodom uspeha u partijama Goa rekao da je to neverovatan korak napred, ali da je tu situacija takva da se svi faktori znaju crno na belo, i da žele da testiraju program u strateškim okolnostima gde nisu unapred poznati svi faktori koji utiču na odluke, i upravo se tu kao logičan izbor nameće ova legendarna RTS video igra.
Nije tačno precizirano da li će software pripremiti za StarCraft: Brood War ili StarCraft 2, ali se već radujemo mečevima između vrhunskih pro igrača iz Koreje i guglovog programerskog čeda.