Overwatch beta nam se vratila, a šta nam je donela?
Ako ste ispratili naš preview ove igre iz novembra, sigurno ste primetili da nismo bili previše zadovoljni onim što smo videli. Ranije završavanje bete i kasniji povratak nego što je bilo najavljeno ulio nam je nadu da će se stvari promeniti na bolje, posebno u domenu gameplaya i mehanike. Nažalost, do toga nije došlo.
Drugi krug Overwatch bete stigao je sa manje-više kozmetičkim novitetima uz izuzetak jasno (jasnije) definisane progresije likova. Slično kao u Heroes of the Storm, progresija se beleži kako za mečeve protiv živih protivnika, tako i za one protiv računara ali u, razume se, manjoj meri. Ujedno, igranje protiv veštačkom inteligencijom vođenih timova dodatak je druge faze bete. Beleže se tako eliminacije, finalni udarci, količina učinjene štete, količina blokirane štete, smrti, preciznost oružja i još mnogo toga a za svaku od stavki dobijate i medalje ukoliko budete posebno uspešni. Sve to doprinosi povećanju vašeg nivoa u igri koji trenutno dovodi samo da jednog ishoda – dobijanje “loot boxa” odnosno kutije sa poklonima.
A u kutiji nalaze se četiri slučajno odabrana predmeta koje možete koristiti za ukrašavanje vašeg lika i svega oko njega. Kao i u drugim igrama i ovi predmeti mogu biti česti, retki, epic i legendarni, a svaka kutija u sebi donosi najamnje jedan redak predmet ili bolji.
Šta možete da dobijete? Ikone likova za svoj profil, skinove, emotikone, sprejeve za zidove na borbenom polju, glasovne komentare, poze koju heroj zauzima na prikazu tima na kraju partije i specijalne animacije za vaše likove ukoliko dobijete “play of the game”. Svi predmeti koji bi vam bili duplirani pretvoriće se u kredite koje potom možete da koristite da otključate predmte koje inače ne posedujete.
Svi predmeti su isključivo kozmetičke prirode bez uticaja na samu snagu tokom igranja a Blizzard naravno planira da kutije počne i da naplaćuje, kada igra krene u prodaju. Tada će biti predstavljene i kutije različite vrednosti, što će naravno značiti da ukoliko potrošite više novca, imate veće šanse da dobijete neke jako retke predmete.
Bićemo iskreni, Blizzard je povratkom bete doneo izvesni broj promena na herojima (a kasnije izdao i dodatni patch) kojim potvrđuje da i dalje radi na balansu ovog naslova, što je i očekivano i što u perspektivi donosi minimalne, ali vidljive promene gameplaya. Možda najznačajnija izmena je na “ultimate” odnosno glavnoj “magiji” likova. Više se ne puni kada igrači bivaju napadnuti, već isključivo kada oni napadaju, ali je dodatak i to da se ultimate puni sam od sebe, polako, tokom vremena. Ujedno, svi efekti lečenja sada rade i na štitovima, a trebalo bi da bude i jasnije kada ste pod uticajem nekog efekta lečenja kao i kada napadate neranjivog protivnika.
Najveći novitet koji je beta donela je ubacivanje potpuno novog moda – “Control”. Dobro poznat mod iz većine kompetitivnih igara pojavio se i ovde – dva tima bore se za seriju kontrolnih tačaka u “best of 3” (odnosno na dve pobede) formatu. Kada tim zauzme kontrolnu tačku, brojač kreće da se puni. Cilj je dostići 100% i na taj način osvojiti rundu. “Kvaka” je u tome što svaka od mapa poseduje različite kontrolne tačke ali se one ne zauzimaju u isto vreme, već jedna po jedna.
Trenutno su dostupne dve mape – Lijiang Tower i Nepal. Iako su koncepcijski jako slične, Nepal odnosni prevagu po pitanju zabave i kvaliteta igranja i čini da svaki trenutak proveden na ovoj mapi ima svoj naboj i drži vas na ivici stolice jer je akcija konstantna i prepuna obrta. Lijiang je donekle “mirnija” mapa sa previše koridora i malo otvorenog prostora, pa deluje da neće biti favorit igrača, makar u početku.
Od sitnijih stvari, konačno možete isključiti “kill cam” ukoliko vas ne interesuje (ili vas posebno iritira to što se i podaci o meču preuzimaju sa kill cama pa nemate uvid u trenutno stanje stvari), a oni koji kreiraju “custom” partije biće obradovani činjenicom da mogu da podešavaju veliki broj dodatnih opcija.
I … to je to. Makar za sada. Čekamo naredne promene i veće dodatke pa ćemo opet analizirati promene u igri.