Virtuelna realnost je pred vratima. Rat VR uređaja između kompanija Oculus, HTC i Sony se tek zahuktava, polako saznajemo cene uređaja i njihove mogućnost, ali i onu gorku istinu – VR će nam propisno namučiti računare. Da je VR zahtevan znalo se ranije, kada je pomenuto da je Geforce GTX970 apsolutni minimum za udobno igranje, ali se Nvidia ne slaže u potpunosti sa tim.
”Veliki zeleni” tvrdi da potpuni VR doživljaj čak sedam puta više opterećuje PC nego standardno igranje u 1080p rezoluciji na 30fps. Naime, za potrebe virtuelne realnosti, igra se renderuje u dve instance jer naočare imaju dva displeja. Svaki od ekrana je u rezoluciji 1680×1512 (tj. 3024×1680 ukupno) i igre bi optimalno morale da se vrte u 90fps. Kako je navedeno, 90 sličica u sekundi je framerate pri kom igrač ne primećuje kašnjenje slike u odnosu na svoje akcije jer je za idealno iskustvo potrebno da hardver reaguje za manje od 20 sekundi kada na primer okrenete glavu.
Ipak, ove podatke treba uzeti sa rezervom jer ipak dolaze od hardverskog giganta koji od VR-manije očekuje skok u prodaji svojih najskupljih kartica i očekivane nove generacije koja bi trebalo ove godine da se pojavi na tržištu. Ukoliko se priča pokaže tačnom, ova tehnologija neće baš lako naći put ka velikoj bazi potrošača, naročito jer se ne očekuje da će sami uređaji koštati ispod 300-400 evra.