Posle skoro dve nedelje raznih nagađanja po pitanju budućnosti StarCraft II World Championship Series u sledećoj godini, koja su išla od najmračnijih prognoza gašenja zvanične Blizzard podrške, do pozitivnosti koju su širili ljudi iz zajednice upućeni u nove tokove, konačno je izašla zvanična i obilna vest direktno iz Blizzarda – World Championship Series će sledeće godine biti veći nego ikada, ali sa ozbiljnim strukturalnim promenama.
Najvažnija promena od svih je da će umesto jedne jednistvene liste za WCS poene, sada postojati dva odvojena sistema.Ukoliko pratite Sc2 scenu, poznato vam je da na završnicama WCS svake godine od 16 takmičara 90-100% budu iz Južne Koreje. U 5 godina istorije StarCraft dvojke, samo su dva ne-korejca imala tu sreću da se nađu na WCS finalu i tu su uglavnom prolazila neslavno. Cilj novog sistema je da pruži priliku, ali i da motiv igračima iz ostatka sveta da se nađu u vrhu svetske scene. Neki ovo smatraju veštačkim oduzimanjen mesta odličnim Korejcima koji su dominantni u StarCraft 2, dok drugi ovo vide kao nužno zlo kako bi i ostatak sveta dobio priliku.
U svakom slučaju, jedan sistem će biti WCS Korea Standings u kome će poene sakupljati igrači iz Koreje u okviru njihovog regiona, odnosno u okviru vrhunskih StarCraft dva takmičenja – Global StarCraft II League (GSL) i StarCraft II StarLeague (SSL). Pobednici sezone 1 i sezone 2 iz ova dva takmičenja će ići direktno na završni BlizzCon šampionat, dok će preostala 4 mesta biti odlučena na osnovu rezultata i sakupljenih bodova tokom godine. Drugi sistem, za “ostakak sveta”, je WCS Circuit Standings odakle će 3 sezonska šampiona ići direktno na BlizzCon, dok će ostatak takođe biti odlučen preko tabele. Važno je napomenuti da će svi događaji biti “region-locked” što znaći da Korejci neće moći da učestvuju na zvaničnim WCS događajima u Evropi i obrnuto.
Sa ovim promenama, Blizzard najavljuje i dosta snažniju i direktniju podršku za male i za velike turnire svuda u svetu, kako logističku, tako i finansijsku. Za WCS 2016 Blizzard će izdvodjiti preko 2 miliona dolara nagrada i tesno će sarađivati sa velikim kućama koje organizuju događaje, kako bi osigurao neometano i kontinuirano prisustvo StarCraft 2 na njima. Isto tako, generalna želja Blizzarda je da se što više stavi akcenat na uživo LAN događajima, umesto studijskih i online turnira, jer smatraju da je to najbolji način za pravo doživljavanje e-sport događaja.
Ispod možete videti slikovit prikaz novog sistema za 2016. godinu, a ukoliko želite detaljan pregled novina, bacite pogled na zvaničnu vest sa Blizzardovog WCS sajta – http://wcs.battle.net/sc2/en/articles/2016-starcraft-ii-world-championship-series