Večeras nam izlazi poslednje, 4. krilo Hearthstone avanture The League of Explorers – Hall of Explorers. Dok nam ono ne stigne, mi smo se bacili na analizu preostalih 6 karata iz 3. krila. Poslednji put smo pričali o Murloc kartama iz 3. krila (bacite pogled na ovaj link), dok večeras na meniju imamo 4 zanimljive class karte, novog neutralnog Mecha i drugu Epic kartu iz ovog seta – Naga Sea Witch. Kao i uvek, karte analiziramo od najjeftinije pa na gore.
PIT SNAKE
Drugi 1 mana minion za Roguea (Uz Buccaneera) , i drugi Rogue minion ( pored Patient Assassin) sa takozvanim “Poison” efektom, gde gde svaki damage ovog miniona ubija protivniku minione. U pitanju je jeftina tempo karta, sa neverovatnim efektom za svega jednu manu. Glavna mana joj je svakako to što ima svega 1 health, pa je može ubiti Hero Power drugog Roguea, Druida, Magea i Paladina, ili pak da strada kao kolateralna šteta popularnih AoE spellova ( Swipe, Fan of Knives, Whirlwind, Unleash the Hounds, Death’s Bite deathrattle…), ili da jednostavno umre u tradeu sa jeftinim minionima. Ipak, i pored toga što lako umire, karta je dovaljno jaka da jednostavno zahteva momentalan odgovor kako protivnik ne bi izvukao value iz nje, tako da u krajnjem slučaju može da bude dovaljno problematična da protivnika natera na neoptimalne poteze, da odigra slabijeg miniona, da potroši dve mane na Hero Power kako bi je uklonio, a sve to košta tempo, tako da čak ako i ne izvučete neki dobar trade iz nje , u kranjem slučaju ćete poremetiti protivnički potez i dobiti na tempu. Ako je ubije sa Hero Powerom, on je na to potrošio dve mane, a vi ste ovu zmiju platili jednu manu. A Tempo je ono što Tempo Rouge i želi, zar ne? Ovim ne kažemo da je ovo nešto posebno dobra karta, daleko od toga, ali je dovaljno zaguljena da tako mala poremeti protivniku potez i vama da dodatni prostor da izgradite poziciju na tabli, tako da vredi da se eksperimentiše sa njom.
DART TRAP
Bolji Snipe? Jeftiniji Kill Command? Pa… i da i ne. Ova karta nudi veliku količinu damagea, za svega dve mane dobijate 5 damagea, a potencijalno i za 0 mane, ako je u igru uvede Mad Scientist. Osim toga, uvodi jednu totalno novu mindgame igrariju sa protivnikom, koji pored svega sada nije siguran ni da li može da koristi Hero Power. Ova karta svoju najbolju snagu pokazuje svakako protiv control špilova, koji najčešće igraju jednog “mesnatijeg” miniona po potezu. Karta je prava bomba ukoliko njen efekt pogodi prvo telo Sludge Belchera, Loatheba, Shieldmaiden, Emperor Thaurissana ili ukoliko protivničkog Heroja udari za 5 “u glavu”, baš kad vam je trebalo za lethal. Međutim, Hearthstone kakav danas znamo ima jako puno malih “trash” miniona na koje ste jednostavno bacili ovaj damage. Paladin tokeni, pauci iz Haunted Creepera, Impovi koje generiše Imp Gang Boss i Imp-losion… Upravo ta gomila “beznačajnih” miniona, kao i činjenica da ne možete da se pouzdano oslonite na ovu kartu, baca Dart Trap u red lošijih secreta. Da, oni gore “best case” scenariji su sjajni, ali češće će vam se događati da ste poželeli da imate Explosive/ Freezing Trap u tom trenutku, umesto Dart Trapa.
JUNGLE MOONKIN
Još jedan Beast minion u arsenalu Druida (mada se po internetu vodila rasprava da li su Moonkin zapravo Beastovi, lore-wise gledano), tako da Blizzard i dalje ide u pravcu Beast Druida, kao druge Beast klase, pored Huntera. Statsi 4/4 za 4 mana kristala su ok, to je nešto što se očekuje od 4-drop miniona sa efektom, mada mi i dalje nije jasno zašto Blizzard ne daje full statse za minione koji imaju obostrano pozitivan efekat, kao što je Mechanical Yeti 4/5 minion sa efektom koji pomaže obema stranama. A ovde je, bogme, i te kako moćan obostrani efekat. Prvi minion pored Malygosa (I potencijalno Dalaran Aspiranta ) koji ima više od +1 spell damage efekat. Spell damage +2 svakako vredi puno, pa je zato i tako velika mana – oba igrača imaju benifit od njega. Koliko je moćan ovaj efekat kod Druida, da bi ste negirali to što i vaš protivnik dobija efekat? Pa svakako ne u standardnim Druid deckovima, ali nekakav Spell Damage Druid bi mogao da uspe, što da ne, sa kartama kao što su Moonfire, Starfall , uz standardne karte Swipe, Wrath i Living Roots, i naravno Malygosa. Jungle Moonkin je dobra karta iz ugla dizajna, jer testira skill igrača koji je igra, i nagrađuje igrače koji umeju pravilno da procene kada da je upotrebe. Treba ga igrati tako da u trenutku kada ga spustite na tablu iz njega izvučete maksimalnu vrednost, dok će stanje na tabli biti takvo da vaš protivnik i ne bude baš na dobitku, čak i da ima dobre damage spellove u ruci. Ne verujemo da će ova karta naći svoje mesto u top tier deckovima, ali novi specifični deckovi, koji su zabavni, a potencijalno i dobri, će se svakako pojaviti u narednom periodu sa ovom kartom, tj već se testiraju od strane kreativnih irača.
GORILLABOT A-3
Neizbežan Mech minion se pojavio i u ovom setu, i to sa novom Discover mehanikom. Za 4 mane 3/4 je ispod proseka, ali efekat koji vam omogućava dodatnog Mecha u ruci je poprilično moćan. Naravno, ovo je uslovljeno time da na tabli kontrolišete Mecha, što i nije toliko teško Mech deckovima, ali se ipak dešava da ga ponekad nemate. Problem sa ovom kartom je što je ovo odličan value i card advantage minion, ali su većina Mech deckova aggro i tempo orijentisani. Dovaljno je da pogledamo dva najpopularnija i najuspešnija Mech decka, Mech Mage i Mech Shaman, i jasno vam je kakava je filozofija iza njih – rana kontrola table i brdo Mechova, da bi se partija na kraju zatvorila burstom ili prosto istim tim Mechovima ako protivnik nije imao odgovor na njih. Gorillabot A-3 je potpuno suprotna karta od toga, koja se igra u decku na duže staze, koji traži Value u svojim kartama, a ne Tempo. Mech Mage na 4 mana slotu ima takve karte kao što su omniprisutni Piloted Shredder i fenomenalni Goblin Blastmage, koje se potpuno uklapaju u agro-tempo still igre Mech Magea, a ista je situacija i kod Mech Shamana, koji pored Shreddera, neretko igraju i Fireguard Destroyera kao dodatni 4 mana drop. I svaki drugi pokušaj eksperimentisanja drugih klasa sa Mech špilovima se uglavnom svodio na aggro varijacije. Dakle, da bi se Gorillabot igrao, potrebno je da se izgradi dobar i stabilan Midrange Mech deck, a trenutno još uvek nema takvih buildova, pa zato ni mesta za ovog mehaničkog bananojeda.
NAGA SEA WITCH
Pre svega, 5 mana 5/5 je sjajan deal, u rangu Loatheba, svega jedan HP manje od vanila standarda ( Pit Fighter ). A efekat je jedan od čudnijih sa kojim smo imali prilike da se susretnemo. Opet nešto od čega igrač može da ima i veliki benifit, ali i poprilično negativnu stranu. U osnovi ovo je vrsta ramp karte, koja omogućava svim klasama da dođu brže do 8+ mana miniona. Tako da mislim da je ovo karta koja pre svega zahteva prisustvo na tabli pre nego što je odigrate, kako bi ste mogli da izvučete value iz nje. Takođe, ako je odigrate recimo turn 5, na protivniku ostavlja izuzetno težak izbor – da li se treba plašiti ovog efekta, ili je možda to prednost za njega, pa je ok da se ostavi na tabli? Stvari kao što su Yera, Ragnaros ili Nefarian turn 6 nikako nisu za šalu, ali zato i jeftini removali sada koštaju 5 mana. Još jednom je Blizzard dizajnirao sjajnu kartu, koja je odlično balansirana, ima zanimljiv efekat koji je potencijalni mač sa dve oštrice, ali i pre svega odličan skill test, kako za igrača koji igra ovu kartu, tako i za onog sa druge strane, koji treba da proceni kolika mu je pretnja, ili možda pomoć, to što se Naga nalazi na tabli. Iskren da budem, nisam stigao da je testiram, pa ovo sve govorim “iz glave” i prve utiske , ali se radujem da je probam u špilovima kao što su Ramp Druid ili Control Warrior.
ENTOMB
Poslednja karta o kojoj govorimo večeras je, sasvim sam siguran, najbolja karta od svih koje smo dobili u The Ruined City krilu ove avanture. Svi znamo koliko je Priest iritantna klasa, e pa sada je postao za dlaku iritantniji, na radost nas koji volim da igramo Control Priest deckove ( :D ). Entomb je jednostavno savršen odgovor na takve karte kao što su Sylvanas, Tirion, Savannah Highmane, Dr. Boom i drugi veliki high-value minioni. Čak i Entomb na karte kao što su Shredder ili Sludge Belcher je savršeno ok. Ne samo da uklonite jaku kartu protivniku sa table , ne samo da negirate Deathrattle efekat, nego i tu moćnu kartu na duge staze dobijete za sebe, što znači još jedna pretnja protivniku na koju treba da reaguje i da je ukloni, ali i korak dalje od fatiguea za vas. Karta je savršena i upravo je ono što je trebalo Priestu da poboljša partije protiv Control Warriora ili Handlocka. Ume da bude mrtva karta protiv Aggro špilova, ali Priest nikada nije imao previše problema sa Aggro deckovima, pogotovo ako se adekvatno opremi da odgovori na njih (Pyro kombinacije, Auchenai+Circle, Lightbomb…).
Toliko za večeras, za nekih sat vremena od trenutka kada kucam ovo, stiže nam na evropske servere završno krilo ove avanture, pa se vidimo narednih dana da pričamo i o kartama koje nam stižu sa njim.