Posle nešto duže pauze zbog Thanksgiving dana u SAD, zbog čega je Blizzard malo odložio poslove, konačno smo imali prilike da igramo treće krilo i otključamo još novih Hearthstone karata! Treće krilo se zove The Ruined City i donelo nam je 11 novih karata, od kojih su čak 4 nove karte vezane za Murloce, dva minion Murloca i dva izuzetno zabavna Murloc spella. Zato će današnje izdanje analize biti “Murloc special” jer ćemo govoriti o pomenutim kartama, uz Huge Toad kartu kao gosta koji se odlično uklapa u ekipu.
MURLOC TINYFIN
Ovo je jedna od onih karata koja je jednostavno napravljena da ljudi kažu “jao što je sladak”, i da, takvi su i ingame, hmm.. glasovi Tinyfina. Kada zanemario kawai stvari, prvo što se da primetiti je da je ovo još jedan klasičan primer “power creepa”, jer je u pitanju striktno bolja verzija Wispa, iz prostog razloga što pored iste cene i statsa, ima i dodatni tag Murloca na sebi. Jedini trenutak kada je ovo mana je kada protivnik ima Hungry Crab u ruci, što je irelevantno. Nemamo šta puno da kažemo o Tinyfinu što već nije na prvi pogled jasno. Karta će se malo igrati u početku, ljudi će je testirati u Murloc deckovima, pogotovo u Shaman Murlocu (zbog karte o kojoj ćemo pričati u daljem tekstu – Everyfin is Awesome), ali i u Hobgoblin deckovima, gde će imati ulogu dodatnih wispova. Kada hajp i period eksperimentisanja prođe, jedini trenuci kada ćemo viđati ovu kartu u “ozbiljnim” špilovima, je kada je summonuje Murloc Knight, na nesreću Paladina, pa taman da na kraju pomenemo i da je ovo “tihi” nerf Murloc Knighta.
SIR FINLEY MRRGGLTON
Ova karta je fascinantna iz velikog broja razloga, i pritom uopšte ne uzimamo u faktor ono što radi, već samo “fun facts”. U pitanju je prva 1 mana legendarna u igri, drugi legendarni Murloc i prvi Murloc koji govori razumnih jezikom (i to sa Cockney akcentom!). Sir Finley je jedna izuzetno zanimljiva karta koja otvara veliki broj mogućnosti i opcija kreativnim igračima, i to je ono što kartu čini sjajno dizajniranom. Sir Finleyja je moguće igrati u Aggro/Murloc Shamanu i potražiti Hunter ili Warlock Hero Power, što isto važi i za aggro Warriore i Priestove koji su po prirodi defanzivne klase. Možda će upravo Sir Finley da bude taj tas koji će pomoći Control Hunteru da postane stvarnost? Nismo načisto sa ovom kartom jer je jednostavno minion koji otvara potpuno nove prozore, i zato je ovo karta koja će tek sijati u budućnosti Hearthstonea, i mi smo zato zadovoljni. Ono što je ipak problem, je što špil ne možete graditi isključivo sa Finleyjem na umu, jer morate znati da su u svakoj partiji šanse da vam se on pojavi na vreme relativno male, a pritom možda na izbor 3 Hero Powera i ne dobijete uvek željeni novi Hero Power, tako da će Ser Finley u špilu uvek da bude dodatna alatka, ali nikako i nešto oko čega treba praviti špil.
HUGE TOAD
Ova velika žaba po smrti nanosi 1 damage random protivniku (verovatno tako što ispljune ovog jadnika iz usta?). Prvo što nam pada na pamet su 2 stvari: Prvo, RIP Bloodfen Raptor, jer je Huge Toad direktno bolja karta; isti statsi, isti Beast tag, ista cena, a preko svega toga ova karta ima i “koristan” Deathrattle. Stavljamo koristan po navodnicima zato što, ajde da kažemo, postoje neke situacije kada ne želite da nanesete random protivniku 1 damage, recimo ako protivnik ima Acolyte of Pain, bilo koju Enrage kartu, ili ako recimo igrate protiv decka sa Molten Giantima, pa mu baš taj jedan damage koji je zalutao na Heroja omogućava da odigra Moltena i taunt ili heal. U svakom slučaju, svakako je po sredi još jedan power creep osnovnih karata ( o čemu Brode govorim u svom poslednjem klipu).
Ipak, i kao takva, ova karta nije posebno korisna i svakako je bolji Flame Juggler, karta iz TGT seta koja je 2 mana 2/3 i nanosi 1 random damage kao battlecry. Flame Juggler je bolji iz dva prosta razloga: 1. Battlecry je proaktivan i omogućava vam da vi igrate svoju igru, a ne da protivnik aktivira Deathrattle kako njemu odgovara. 2. Ima 2/3 statse koji mu možda omoguće dobar trade ili dva u ranom delu partije, pogotovo ako njegov 1 damage sleti na pravu metu. Kada sad svemu tome dodamo to da Flame Juggler retko vidi construced igru (mada se progurao tu i tamo u nekim Druid i Warlock Zoo deckovima, jedno kraće vreme), jasno vam je da ni ova krastača nije baš neki kandidat. Naravno, biraćete je tu i tamo u areni svakako, i tu je sasvim ok, ali to je otprilike sve što ćemo videti od nje.
EVERYFIN IS AWESOME
Došli smo do dela gde je prava zabava. Blizzard i dalje “gura” Shamana kao Murloc klasu, što je donekle i razumljivo, kada imamo u vidu da ima dosta tragova šamanizma u Murloc “kulturi”. Efekat ove karte na papiru vredi nekih 4,5 možda celih 5 mana, dakle da bi ste poravnali cenu, potrebno je da imate bar 3 Murloca na tabli. Sve preko toga je čist dobitak. Što znači da ova karta je dobra koliko je i Shaman kao Murloc špil dobar. A Shaman kao Murloc špil, iskreni da budemo i nije baš nešto što bi ste želeli da igrate. Da bi EiA bila isplativa karta, morate igrati puno jeftinih Murloca kao što je novi Tinyfin ili Murloc Tidehunter koji stvara 2 Murloca, itd. A problem sa svim tim Murlocima je što lako umiru, a Shaman je poznat kao klasa koja ima dosta problema sa gubljenjem gasa, što je posebno izraženo ako igrate karte koje nemaju puno valuea i jeftine su, pa brzo ispraznite ruku. Dok sam testirao ovu kartu osetio sam se poprilično nemoćno i brzo sam vratio špil nazad u kutiju, da ili čeka neka bolja vremena, ili da neko bolji od mene izgradi dobrog Murloc Shamana, pa da ga igram sa uživanjem.
ANYFIN CAN HAPPEN
Now we’re talking. Ako neka karta ostavlja WTF utisak, onda je to svakako ova. Ceo vaš krug za jedan ovako lud efekat sigurno ne može nikog da ostavi bez makar nekakvog stava po pitanju ove karte. Pa još Paladin karta, što je druga Murloc karta posle odličnog Murloc Knighta. Ironija je upravo u tome što ovu kartu ne želite da igrate u špilu sa Murloc Knightom. Zašto? Pa zato što ova karta najbolje radi sa vrlo specifičnim setom Murloca sa kojim možete da ubijete protivnika u jednom krugu sa 30 damagea. Potrebno je da u špilu imate i da vam u toku partije umru 2x Bluegill Warrior, 2x Murloc Warleader, 2 x Grimscale Oracle i Old Murk-eye. Ova kombinacija Murloca vam daje 30 CHARGE damagea, jer će Bluegilli da budu po 8/4 charge i Old Murk-eye kao 14/6 charge. Upravo zbog toga ovaj špil, iznenađujuće čudno, zapravo radi dobro i ima potencijal da se dovaljno naštimuje i zapravo bude validan i kvalitetan deck. Stvar je u tome da špil sa ovim kombom možete da igrate kao nekog klasičnog Midrange Paladina, mimo naravno kombo karata. To što su Murloci generalno slabi, ovde nije mana već prednost, jer želite da umru, sa njima tu i tamo trejdujete i čistite tablu i šaljete ih u smrt iz koje se plimom vraćaju sa Anyfin Can Happen kao brutalni odred smrti.
Sve mimo komboa je vama na slobodi, ali generalno gledate da igrate karte koje će vam omogučiti da održavate board control i preživljavate partiju dovaljno dugo dok ne dođe kombo, zbog čega vam naravno, kao i svakom kombo decku, treba nešto više draw karata nego inače. Dok sam igrao deck sa ovom osnovom, mogu da kažem da mi je bilo veoma zabavno i da sam partije najčešće dobijao kao jednostavno Midrange Paladin, dok sam kombo uspeo da izvedem svega par puta. Važno je napomenuti da ne morate striktno da čekate 30 damage combo sa svih 7 murloca, dovaljno je da stalno imate u glavi koji su vam Murloci do tog trenutka umrli i na osnovu toga izračunate koliko potencijala trenutno ima AcH, ukoliko vam se već nalazi u ruci. Jedva čekamo da vidimo kako će dalje da se razvije ovaj deck i da li će možda biti novi THE deck koji će ljudi hejtovati ppo Redditu, ko zna. Treba napomenuti i to da ova karta vraća u život i protivničke Murloce (naravno, za vas) , što može da poremeti kombo, ali i da ga ubrza ukoliko su protivniku umrli pravi Murloci.
Time smo završili ovaj Murloc special, pa se vidimo za par dana, da pričamo o ostalim kartama iz 3. krila.