I drugi dan sajma smo, pored poneke “standardne” prezentacije posvetili isprobavanju VR video igara jer je to nešto što nećemo biti u prilici da probamo u redakciji još neko vreme. Sa nepoznatim datumima izlaska, cenama i dodatnom tehnologijom potrebnom da sve radi kako bi trebalo, ipak je nešto bolje isprobati sve šta se može u “kontrolisanim uslovima”.
Ovoga puta, na red su došli naslovi iz CCP Gamesa. CCP, tvorci jako popularnog svemirskog MMORPG naslova EVE Online, u prošlosti su već istraživali mogućnosti korišćenja univerzuma igre za neke druge projekte, poput Dust 514. Sledeći sličan princip i želeći da se i oni upuste u VR trku, predstavili su EVE Valkyrie i GunJack.
EVE Valkyire je “veći” i “ozbiljniji” VR projekat koji se razvija za PlayStation VR (PS4) kao i Oculus Rift (PC). Fokus CCPa je na multiplayer aspektu i zajedničkoj igri ali će igrači na konzolama ipak biti razdvojeni u odnosu na one na PCju, tako da će online komponenta biti rezervisana za “istorodne sisteme”. Kao i većina drugih VR demoa, i ovaj traje 4-5 minuta i izuzetno je pojednostavljen, tako da ne postoji mogućnost da izgubite.
Grafički, čini da se da je EVE Valkyrie za sada najbolji naslov za VR koji smo imali prilike da isprobamo. Iako CCP nema “magični štapić” da iz mogućnosti VR izvuče više nego što može, interesantno je to što se igra odvija u svemiru u okruženju koje pogoduje VR kacigama zbog toga što tamne nijanse “ubijaju” slabiju VR grafiku. Ujedno, potrebno je istaći za one koji možda nisu isprobali VR da ono što vidite na slikama iz igre nije ono što možete da iskusite noseći kacigu. Iako je to ta ista igra i to ta ista grafika, rendering u kacigi je dosta slabiji i sve izgleda znatno “ružnije”.
Izvođenje je u prvom trenutku haotično jer se letelice brzo kreću oko vas a vi morate gledati na sve strane kako biste ih se otarasili ili uništili. Ujedno je Valkyrie možda i najzahtevniji u fizičkom smislu jer stalno morate okretati glavu, pošto gledanjem u protivničke brodove zapravo nišanite na protivnike i ispaljujete navodeće rakete.
Kada jednom shvatite gde se nalazite i na koji način najbolje da igrate, stvari postaju lakše i bolje, ali i dalje pomalo konfuzne. Međutim, ubrzo stiže i kraj demoa pa ostaje nejasno koliko će igračima Valkyrie zapravo biti prijatan za duže igranje.
Drugi VR naslov je Gunjack, nešto jednostavniji projekat koji se razvija za Samsung Gear VR i može da radi na najnovijim uređajima Samsung serije poput Galaxy S6 i Galaxy Note 5. U pitanju je takođe svemirska pucačka igra ali za razliku od Valkyrie, u ovoj samo kontrolišete odbrambeni sistem broda na kojem ste, jer vam je to i zaduženje – vi ste “topdžija” broda na kojem se nalazite.
Naravno, GunJack je znatno lakši za “skapirati” – samo kontrolišete topove i drugo naoružanje i pucate po svemu što vam se pojavi na nišanu. Iako postoji podrška za odvojeni kontroler, za igranje je dovoljan i sam GearVR jer sa svoje desne strane ima touchpad putem kojeg pucate (dužim pritiskom), ponovo punite naoružanje (prevlačenjem na nazad) ili menjate oružje (prevlačenjem na napred). Nišanjenje naravno obavljate glavom.
Grafika je dosta impresivna za mobilnu platformu, mada to i “nije teško” imajući u vidu već pomenute probleme sa izgledom drugih VR igara koje su razvijane za moderne konzole i kompjutere. Ono što je sigurno je da se u Gunjack lakše možete “uključiti” i početi sa igranjem, što će verovatno odgovarati većini igrača.
GunJack ujedno izgleda i kao igra koju biste lakše mogli da igrate. Iako su Galaxy S6 i Note premium modeli, ipak su to telefoni koje ljudi jednostavno poseduju i okrenuti su široj publici nego što je na primer PlayStation 4 ili PC od 1000e, što su minimalni zahtevi za PlayStation VR odnosno Oculus Rift. Ujedno, ovo je i znatno jednostavnija igra od svih drugih koje smo za VR imali prilike da probamo.
Sa druge strane, Valkyrie je jako dobar naslov, solidno izgleda, akcija je dobra ali i dalje pati od svih poznatih VR problema. Kako će se pokazati u praksi ostaje da se vidi, a mnogo toga će zavisi od multiplayer podrške i realizacije tog aspekta igre.