Godinama unazad Paris Games Week beleži sve veći i veći rast posete. Sa skromnim počecima od nekoliko desetina hiljada, sajam je rastao da bi dostigao preko 200.000 prošle godine i uz prognoze da će oko 300.000 posetilaca ove godine biti u Parizu na ovoj manifestaciji. Činjenica da je događaj u povoju, donela je mnoge specifičnosti.
Sajam nije po svojoj definiciji sajam posvećen ljudima iz industrije i profesionalcima. Jednostavno, okrenut je krajnjim korisnicima i tako je bilo godinama unazad. Ipak, nagli porast broja posetilaca dao je u ruke organizatorima jak argument da se oprobaju i u biznis-media smislu, kao i odluka Sonija da baš tu organizuje svoju godišnju evropsku konferenciju.
Tako su organizatori brže bolje “sklepali” press deo na sajmu koji nije veći od polovine jedne školske učionice, a isto tako brzo su napravili i medijske akreditacije. Sajam se pored toga održava u samo jednoj i delu druge hale a štandova je tako malo da se između njih lako mogu postaviti i dodatni sajmovi. Konačno, pored najvećih izdavača poput Ubisofta, Sonija, Microsofta, Nintenda, Square Enixa i 2K Gamesa (čak su i EA i Activision u okviru Soni štanda) najveći deo sajamskog prostora zapravo zauzimaju prodavnice gaming opreme, dodataka i igara, još jedna potvrda da je u pitanju događaj okrenut krajnjim korisnicima.
Od interesantnih igara, ne možemo reći da smo videli nešto novo, niti je toliko puno naslova bilo ponuđeno. Star Wars Battlefront, Battleborn iz 2K Games zajedno sa NBA 2k16 i WWE 2k16, potom plejada aktuelnih Nintendo igara na čelu sa Splatoonom, Forza 6 i Halo 5 na strani Microsofta i nezaobilazni Call of Duty Black Ops 3.
Izostanak nekih većih igrača poput Blizzarda, koji šta više upravo u Parizu poseduje svoje kancelarije za Evropu, potom na primer Wargaminga, Warner Brosa i mnogih, mnogih drugih ipak govori da Pariz Games Week, osim ako se ne umeša neka “jaka politika”, neće postati relevantan sajam u industriji. Ipak je GamesCom u Nemačkoj koja neće tako lako dati ono što je godinama stvarala.
Pored samih izlagača iz domena proizvodnje igara, Paris Games Week podijum ukrasili su proizvođači hardvera i periferija, na prvom mestu Intel, MSI, SteelSeries, TurtleBeach, DX gaming i mnogi drugi. Poseban deo sajma bio je posvećen najmlađima, pod imenom Paris Games Week Junior gde su poznati proizvođači poput Sonija, Activisiona i drugih prikazali svoje igre namenjene nešto mlađoj publici. U tom delu bio je postavljen i retro segment, posebno zanimljiv za nešto starije igrače. GameConnection, jedna od konferencija posvećenih razvoju video igara takođe je u isto vreme kada i Paris Games Week (slično kao što GDC prati GamesCom u Evropi) što je dodatno doprinelo broju posetilaca.
Ukratko, sama veličina zemlje i glavnog grada u kojoj se događaj odigrava daje na težini i čini da Paris Games Week ipak bude na mapi dešavanja, iako sam po sebi nije posebno relevantan sa strane biznisa i medija. Opet, izuzimajući Soni konferenciju ove godine. Da je sa ovim tipom izlagača i konceptom događaja bio u bilo kojoj drugoj nešto manjoj evropskoj zemlji, zasigurno bi prošao nezapaženo izuzev kod lokalne publike.
Nama je svakako drago što smo imali prilike da vidimo kako i Francuzi organizuju događaj ovog tipa kao i kakva je gaming kultura u ovoj zemlji, a Soni je očigledno odabrao dobar način da bude “jedini” ispraćeni proizvođač kako konzolnih sistema tako i igara u ovom periodu na evropskom nivou.