Overwatch, nova intelektualna svojina Blizzarda nakon 17 godina, i dalje je u “zatvorenoj” fazi. Prva prilika da se odigra pokoji meč bila je tokom GamesComa u avgustu a druga upravo tokom BlizzCona odnosno European Road to BlizzCon održanog u Pragu 03. i 04. oktobra. Sve mimo toga su zatvorene sesije za odabrani krug medija a u javnost se puštaju samo oficijelni Blizzard klipovi i slike iz igre. Po nekim najavama zatvorena beta za širi krug ljudi mogla bi se započne tokom novembra, ali dok to ne bude potvrđeno, jedina prilika da testiramo naslov i iznesemo utiske je tokom igračkih sesija na sajmovima i događajima. Rekli smo šta mislimo o igri na GamesComu, pogledajmo šta ona nudi na Road to BlizzConu.
Overwatch je i dalje “grub po ivicama”. Glavnog menija skoro i da nema, ne postoji mogućnost odabira mape niti strane za koju ćete igrati. Sve je unapred podešeno i na vama je samo da izaberete lika sa kojim ćete igrati. Blizzard je kao pomoć likove podelio na one namenjene napadu, odbrani, tank odnosno junake koji mogu da izdrže dosta neprijateljske vatre i likove podrške. Bez obzira na rolu za uspešan meč potreban je pravi balans između ovih klasa kod svakog tima od po šest igrača. U tom smislu i igra će vam asistirati tako što će savetovati ukoliko vam neka klasa nedostaje ili kojom biste mogli “zaokružiti” tim.
Podsetimo, svaki od likova poseduje osnovno oružje sa dva tipa napada, zatim svoj karakteristični napad ili dodatak, još jedan specijalni potez i “ulti” odnosno izuzetno snažan potez-udarac čije se aktiviranje obavlja kada se ono “napuni”. Punjenje se u najvećem broju slučajeva događa jednom po meču, te je ovo naoružanje odnosno potez zaista potrebno sačuvati za idealan trenutak.
Za razliku od GamesComa gde su posetioci igrali “control point” mapu, na kojoj je cilj zauzeti jednu tačku a potom i drugu, BlizzCon igrači su igrali “payload” odnosno tip mape na kojem je potrebno ispratiti određeni tovar od pozicije A do pozicije B. Tovar se kreće samo u slučaju da je igrač pored njega (princip viđen u drugim igrama, poput recimo Team Fortress 2).
Čini se da po pitanju izvođenja nije došlo do velikih promena u odnosu na GamesCom build. Likovi deluju solidno izbalansirani i nijedan ne odaje utisak prejakog karaktera. Već sada se ispostavlja da je Vinston (tank lik sa štitom) jedan od onih koji će biti biran u najvećem broju susreta, dok je ostatak odabira likova “šarenolik” – upravo zato što nijedan ne dominira, makar u ovoj fazi testiranja.
Izvesni problemi postoje po pitanju dizajna mapa, iako je možda prerano govoriti o njima jer ih mnogi igrači vide po prvi put. No čini se da je posao onih koji brane mapu otežan, posebno jer se posle smrti “rađaju” čak u svojoj bazi a ne na nekoj od “među stanica”, a i ne postoje (makar u ovom trenutku) jasno definisana mesta gde se odbrana može postaviti i “sačekati” napadače. Možda najviše u odnosu na konkurenciju Blizzard se okrenuo razvijanju različitih delova mapa koje mogu koristiti određene klase likova. Tanka je linija između na ovaj način dobro izbalansirane mape i totalne propasti, pa će od dobrog dizajna zavisiti i uspeh igre. Posebno što Blizzard ima velike eSports ambicije za ovaj naslov.
Još jedna sfera na kojoj Blizzard mora poraditi je osećaj pogotka protivnika. Overwatch tim navodi kako je njihova želja da ovaj FPS bude “hardcore FPS” kakvi su oni bili u prošlosti, a za to je potreban dobar osećaj pogotka, baš kao kod starih FPS igara, ili recimo Team Fortress 2 u novijem periodu. Overwatch za sada više “vuče” na stranu Battleborna koji po nama “pati” od istog tipa problema, iako je situacija u Blizzard “čedu” kud i kamo bolja.
Problem sa kojim će se Overwatch svakako suočiti jeste čudno tržište za first person shooter igre ovog tipa u ovom trenutku. Izuzev Call of Dutyja koji zbog svog specifičnog stila mami igrače (mahom u Americi) već dugi niz godina, ostali naslovi imaju prilično neizvesnu budućnost. Titanfall, sjajan FPS, ima prazne servere iz mnogima nepoznatih razloga a Team Fortress 2, takođe veoma uspešan FPS pretvorio se u niche proizvod sa specifičnom grupom sledbenika i skoro nikakvim eSports potencijalom. Pa opet, čini se da svi “jure” za novim timskim FPSom (koji ima primese MOBA naslova) – Battleborn, Gigantic (iako ne FPS), Overwatch i još nekoliko naslova sličnog tipa (i cartoonolike grafike) trude se da se dodvore gejmerima širom sveta. Jednu od ključnih uloga u tom smislu odigraće i monetizacioni model Overwatcha ali o tome Blizzard i dalje nije spreman da govori. Kako kažu, uspešno primenjuju skoro sve modele (plaćene igre, besplatne ali sa plaćanjem unutar igre, igre koje se mesečno plaćaju…) tako da će dobro analizirati šta će uraditi sa Overwatchom.
Ujedno, biće interesantno videti da li će podizanje broja članova tima na 6 doprineti boljem ili lošijem iskustvu igranja na internetu, kada igrate solo ili sa dva do tri saigrača. Evolve, dobar 2K Games shooter takođe pati od broja igrača iako je za njegovo uspešno igranje potrebno samo 4 odnosno 5 igrača koji pokušavaju da rade kao tim. Iako je Evolve donekle kompleksniji nego Overwatch, MOBA naslovi takođe potvrđuju da za zanimljivo online iskustvo ipak morate imati sve saborce “pored sebe”.
Što se nas tiče, Overwatch za sada ima blagu prednost u odnosu na Battleborn, ali i zaostaje za Team Fortressom, mada moramo biti iskreni, igrali smo ranu alfa verziju. Jedva čekamo novinarsku betu (alfu?) kako bismo vam preneli još utisaka.