Večeras u 23 i 30 po našem vremenu startuje specijalni stream Blizzarda na Twitch kanalu http://www.twitch.tv/playhearthstone/ , gde ćemo najverovatnije po prvi put čuti detalje vezane za novu ekspanziju, tako da je pravo vreme da se po poslednji put osvrnemo na Blackrock Mountain avanturu. U prošlom tekstu ( klik ovde ), analizirali smo 5 najvećih razočarenja Blackrock Mountaina, a danas ćemo pisati o pet najvećih pobednika koje nam je ova avantura donela. Bez mnogo okolišanja, da vidimo koje su to karte po našem izboru:
5. NEFARIAN
Sin Deathwinga, Lord Victor Nefarius aka Nefarian aka Blackwing, je u Hearthstone svet ušao kao 8/8 Dragon za 9 mana sa jedinstvenim Battlecry efektom koji vam u ruku stavlja dva spella iz protivničke klase, što preslikava njegove moći iz WoW-a. Karta koju su u startu mnogi poredili sa Yserom zbog cene i sličnog efekta i za koju su mnogi bili skloni ka preranom odbacivanju sa “dobra, ali bolja je Ysera” ocenom, iz razloga zato što Ysera daje generalno moćnije karte, ali i zbog onog čuvenog “umire od Big Game Huntera” žaljena na svaku kartu sa 7 i više attacka.
Ispostavilo se da u svetu u kome i onako ima previše meta za Big Game Huntera, jedna meta više, znači i jednu mogućnost više da neko preživi BGH-a. Uz to, Nefarianovih 8/8 je mnogo veća pretnja nego što je to Ysera sa njenih 4/12, mada je ona daleko žilavija za uklanjanje. Nefairan je izuzetno korisna karta u teškim control špilovima koji teže da protivnika dobiju tvrdom kontrolom i “grindanjem” odnosno uklanjanjem svih pretnji do trenutka kada je protivnik potpuno neutralizovan. Dva zagarantovana dodatna spella iz klase protivnika su moćno oružje, ma šta te karte bile, da vam pomognu na vašem putu ka grindovanju protivnika. Upravo je zbog toga Nefarian našao svoje mesto u mnogim varijacijama Control Warriora i nekim oblicima Control Priestova i grinder Mage deckova.
4. FLAMEWAKER
Tempo Mage deckovi su se uvek na onaj ili ovaj način nalazili u meti, s tim što su uvek više bili okrenuti ka value kartama i mid ka late gameu, pa je ta varijanta bila poznatija kao Value Mage. Flamewaker je karta za koju je već na prvi pogled bilo jasno da se radi u vrhunskoj karti koja će praviti haos u špilu pametno izgrađenom oko njega. Tako je nastao današnji Tempo Mage koji je spojio agresivni stil igre sa odličnim tempo kartama koje omogućavaju brzo i stalno prisustvo na tabli uz efikasno uklanjanje protivničkih miniona. Flamewaker je ponovo reaktivirao karte kao što su Mirror Image i Arcane Missiles, pa u kombinaciji sa Sorcerer’s Apprentice u stanju je da za minimalnu količinu mane isporuči veliku količinu damagea i brzo zatvori partiju. Ukoliko Tempo Mage povuče pravu kombinaciju karata rano, maltene ga je nemoguće pobediti i sve što vam ostaje je da frustrirano napustite partiju, što dovaljno govori o kvalitetu karte. Ipak, Tempo Mage deckovi i pored sve svoje eksplozivnosti umeju da imaju loša i spora otvaranja, pa tada često gube partiju. Vrednost Flamewakera će u budućnosti samo rasti sa svakim novim jeftinim spellom koji Mage dobije.
3. IMP GANG BOSS
Kao i Flamewaker, i ovo je 2/4 minion za 3 mane koji je potpuno preporodio jedan stari arhetip, popularni (ili omraženi?) Zoo Warlock. Imp Gang Boss je jedna od “najlepljivijih” karata koja nam je stilga u ovoj ekspanziji, i u proseku će spawnovati bar dva impa, što je već samo po sebi ogroman value. Ti impovi se mogu iskoristi za trade, da “nahrane” Void Terrora, da ih bafuje Defender of Argus ili da uz pomoć Abusive Sergeanta/ Power Overwhelminga uklone neku veliku pretnju. Zoo je danas više midrange špil nego što je to bio ranije, pa u njemu ima mesta i za tako velike stvari kao što je Mal’ganis, koji će svakog spawnovanog Impa pretvoriti u 3/3 miniona, a pritom je i Imp Gang Boss demon, pa i na njega utiče aura Mal’ganisa. Imp Gang Boss je toliko dobra karta za rano prisustvo na tabli, da je čak našao svoje mesto u deckovima koji nisu agresivni ili nemaju Demon sinergiju, čisto kao minion koji će pomoći za ranu prevlast i kontrolu table, pa je čak uspeo i da uzme “posao” Blackwing Technicianu u Malygos Warlocku.
2. EMPEROR THAURISSAN
Fraza koju smo ponovili mnogo puta, ali koju uvek treba naglastiti – Što je Loatheb bio za Curse of Naxxramas, to je Thaurissan za Blackrock Mountain. Ubedljivo najmoćnija legendarna koja nam je stigla uz ovaj set i karta koja je omogućila neke od najluđih stvari koje inače ne bi mogli da zamislimo u ovoj igri. Emperor je zaslužan za oživljavanje Malygosa na velika vrata, jer sada svaka klasa može da iskombinuje par jakih damage spellova sa Malygosom i sprži protivnika u jednom potezu. Emperor je uveo eru kombo deckova u Hearthstoneu, koja još uvek traje i videćemo dokle će trajati, jer njegov efekat nakon samo jednog zagarantovanog okidanja već donosi veliki value, a sa svakim sledećim okidanjem ta vrednost prelazi granice. Freeze Mage, Combo Druid, Grim Patron Warrior, Malygos Warlock… Sve su ovo top tier kombo špilovi koji dominiraju metom, a koji svoju snagu danas prevashodno zasnivaju na efektu Emperora.
1. GRIM PATRON
Da li je iko očekivao neku drugu kartu na prvom mestu? Grim Patron ne samo da je najdominantnija karta iz seta već je i moralni pobednik avanture, ako tako možemo reći. Kada se prvi put pojavio, apsolutno svi, čitava zajednica običnih i pro igrača je ovu kartu svrstavala u “neozbilje” karte, koje mogu tu i tamo biti zabavne, ali nemaju mesta u ozbiljnim špilu. Samo 3/3 za čak 5 mana je delovalo jako slabo, i stekao se utisak da je potrebno previše kombinovanja da bi ispalo nešto iole korisno od ove karte. A onda su krenula testiranja i posle samo desetak dana dobili smo jedan špil koji definiše metu evo skoro 4 meseca, špil koji nedelju za nedeljom zauzima prvo mesto na svim relevantnim Hearthstone nedeljnim izveštajima ( Liquidhearth i Tempo Storm nedeljni izveštaji). Snaga ove karte je u neverovatnoj sinergiji sa Warrior kartama kao što si Whirlwind, Death’s Bite, Warsong Commander, Inner Rage, Cruel Taskmaster… Grim Patron direktno kaunteruje sve do tada popularne deckove, poput midrange Paladina, Zooa, Face Huntera, Combo Druida, jer je u stanju da u jednom potezu preuzme potpunu kontrolu na tabli i onemogući ovim špilovima povratak, jer nemaju alata da masovno očiste silne Patrone. Grim Patron je i posredno kumovao povratku Handlocka u metu, jer je Handlock dobar protiv Grim Patron warriora. Videćemo šta će nam doneti nova ekspanzija, ali za sada je Grim Patron neverovatno jaka karta sa špilom koji je doveden do perfekcije i protiv koga je često veoma frustrirajuće igrati, pa mnogi već odvano kukaju i traže nerfove, pošto je očigledno da špil previše dominira u post-blackrock mountain periodu, a sam stil igranja je vrlo sličan nerfovanom čuvenom Miracle Rogue decku, sa brzim recikliranjem špila i povlačenjem kombo karti i zatim ubijanjem protivnika u jednom krugu. Špil takođe deli sličnost i sa drugi nerfovanim kombom, a to je Starving Buzzard i Unleash the Hounds, jer bukvalno kažnjava protivnika za svakog miniona na tabli koji omogućava Patronima da se razmožavaju, ali i Frothing Berserkeru budže damage.
To bi bio naš poslednji pogled unazad na Blackrock Mountain avanturu, videli smo pet najboljih karata i pet najvećih razočarenja, a za samo par sati večeras saznaćemo šta nas to novo očekuje u budućnosti Hearthstonea.