Drevni plavi zmaj Malygos je od najranijih dana Hearthstonea bio omiljena karta entuzijastima koji su želeli da prave spektakularne i potencijalno efikasne špilove. Ovaj moćni zmaj daje +5 damage na sve vaše spellove, pa je zato i primarna meta za uklanjanje, momentalno kada uđe u igru. Glavni problem ove moćne karte bila je njegova cena – 9 mana znači da nećete moći puno toga da iskombinujete u krugu kada ste odigrali Malygosa. Upravo zbog toga je jedini validni Malygos špil, koji je koliko-toliko imao uspeha, bio Malygos Rogue, koji je u suštini funkcionisao kao standarni Miracle Rogue, samo što je umesto Leeroya, kao win condition imao Malygosa. U 10 potezu Malygos + Conceal obično je značio kraj partije, ili za vas ili za protivnika. Problem sa ovim deckom je bio kako preživeti do tada, ali i praktično preskakanje poteza da bi ste pripremili ovaj kombo značilo je da su vaše šanse za preživljavanje u tom potezu vrlo male. Drugi, manje popularan Malygos deck, bio je Druid sa potencijalnom 2x Moonfire završnicom, a koji se takođe zasnivao na reciklaži jeftinih spellova sa Auctioneerom.
U vreme GvG, određenu popularnost je stekao Ancestor’s Call Shaman sa Malygosom, ali Shaman trenutno jednostavno nema dovaljno alata da bude jak control deck koji može da odugovlači partiju dok ne pripremi kombo, pa će ova kombinacija morati da čeka neke bolje dane. Sa dolaskom Blackrock Mountain avanture, Malygos se vratio na velika vrata, kao i mnogi drugi kombo deckovi, zahvaljujući sada već čuvenom Emperor Thaurissanu. Njegov mana discount efekat omogućuje mnoge ranije nezamislive kombinacije karata u jednom krugu, pa sada ni Malygos kombinacije ne izgledaju tako nedostižno. Malygos Rogue je oživeo, Freeze i Burst Mage su počeli da eksperimentišu sa njim. Ipak, posle nepunih dva meseca od izlaska Blackrock Mountain avanture, Malygos Warlock deck se, uz Grim Patron Warriora, izdvojio kao jedan od trenutno najjačih deckova u ovoj meti.
Ovaj špil, kao i mnogi drugi Warlock špilovi, funkcioniše na krilima moćnog Warlock Hero Powera, koji nam omogućuje da vučemo dodatnu kartu u svakom krugu, što olakšava sklapanje delova slagalice što ranije. Poseduje jak early game sa jednim ili 2x Zombie Chow, što omogućuje borbu protiv agresivnih špilova. Za rani board control, tu su i Imp Gang Boss ili Blackwing Technician (po ukusu), dva vrlo jaka 3 mana miniona koji mogu efikasno da trejduju protiv sitnih agresivnih miniona. Ukoliko se stvari otrgnu kontroli, tu je uvek Hellfire da očisti tablu od sitnih napasti. Uz malo sreće, dobar Imp-losion na ključnog protivničkog miniona, može potpuno da preokrene tablu u vašu korist. Tu su i dva Healbota koji vas efikasno izvlače iz opasne zone protiv agresivnih deckova, ali i protiv kombo deckova, kao što je Combo Druid i čuvena granica od 14 hpa. Protiv control deckova, za rane faze partije, je tu Twilight Drake, provereni prijatelj Guldana iz Handlocka.
Deck poseduje 5 Dragon miniona ( 2x Twilight Drake, 2x Azure Drake i naravno Malygos), pa su tu i moćni Blackwing Corruptori, još jedno oružje za efikasnu kontrolu table, ali i za dodatni damage ka protivniku ukoliko je potrebno za lethal. Pomenuti Azure Drakeovi su odličan 5 drop u ovom decku u control meču, solidan 4/4 minion koji vam reciklira kartu, a +1 spell damage pravi razliku prilikom uklanjanja protivničkih pretnji spellovima, ali i pri krajnjem burstu za lethal. Sa druge strane, dobri stari Belcheri su alternativni 5 drop koji vas može spasiti pritiska i protivničke agresije.
Kada samo kod spellova, osim pomenutih ( Hellfire i Imp-losion), ovaj deck sadrži i 2x Darkbomb, 2x Soulfire i 2x Mortal Coil. Mortal Coil je spell koji početnicima često izgleda slabo, ali je suštinski veoma jaka karta. Omogućava jeftinu reciklažu i u pitanju je takozvani „ping“, nešto što jako nedostaje klasama koje nemaju 1 damage hero power ( Mage, Druid, Rogue i delimično Paladin). Uklanja rane zamorne napasti u agresivnim deckovima, a u kombinaciji sa drugim spelovima ili Blackwing Corruptorom, efikasno uklanja i midrange minione. Naravno, sa Malygosom, u stanju je da one-shotuje maltene bilo šta od protivničkih miniona, i usput da vam vuče kartu. Darkbomb i Soulfire su karte sa dvojakom ulogom u decku. Sa jedne strane, možete ih koristiti za board control i uklanjanje protivnički miniona, ali je njihova primarna uloga ipak kao finišer karte u kombinaciji sa Malygosom. Na vama je da procenite situaciju i uvidite da li imate prostora da vaš burst trošite za uklanjanje miniona, ili ih je ipak potrebno sačuvati za završni udarac. Glavni aktivator svih završnih kombinacija je svakako Emperor Thaurissan, pa ćete ponekada gledati da li je pravi trenutak za igranje Emperora, odnosno vagati da li treba igrati za tempo ili čekati kako bi ste imali odgovarajuću ruku za mana discount, što u praksi znači Malygos i par damage spellova, kako bi ste sve to mogli kasnije da odigrate u jednom turnu.
Jedina stvar koja ovom špilu možda nedostaje, jesu par late game ozbiljnih pretnji, pa igrači često eksperimentišu sa ubacivanjem karata kao što su Dr. Boom, Sylvanas ili Jaraxxus. Malygos je karta koja je izuzetno zabavna za igranje, i zadati završni udarac uz njegovu pomoć je izuzetno moćan i zadovoljavajući osećaj, pa ćete sigurno imati puno zabave sa ovim deckom. Ipak, kao i mnogi drugi kombo špilovi, ovaj deck je izuzetno zahtevan za igranje, pa će vam trebati puno vremena da se uhodate sa njm i nemojte se iznenaditi ukoliko startujete sa porazima dok se ne uhodate i ne pohvatate konce.