Daedalic Entertainment
Daedalic ekipa je oduvek imala specifičnu vrstu video igara koja odgovara određenoj grupi ljudi. Na njihovom štandu smo pogledali Valhalla Hills, Anna’s Quest i Skyhill. Valhalla Hills je simpatična simulacija preživljavanja po ugledu na dobri stari Settlers. Jedina veća razlika je u tome što se ovde širite na brda odnosno ostrva koja osvajate tokom igranja. Demo koji smo videli je potpuna alfa koja nije posebno ispolirana pa sve radi izuzetno sporo ali se već primećuje da će finalno izdanje biti veoma zanimljivo za one koji su fanovi starih dobrih Doseljenika. Ostatak igre se odvija po manje više ustaljenom principu – skupljate resurse, širite se, gradite svoje naselje i naravno borite se sa protivnicima. Igra poseduje multiplayer koji je jedan od glavnih aduta ekipe iz Daedalica.
Anna’s Quest je specijalna igra za Daedalic. Igra je počela kao projekat jedne osobe iz Australije koji je pripremio igru, nacrtao je, osmislio priču i koncept je ali je potom ostao bez novca. Kontaktirao je Daedalic i ova kompanija je otkupila kompletan naslov od njega. Igra je bazirana na bajkama braće Grim, poseduje dosta crnog humora u sebi, ima duboku priču i predstavlja pravi primer point & click video igre. Kartunolikog je izgleda, pošto je Daedalic odlučio da naslov prebaci iz potpunog pikselizovanog sveta u potpuno nacrtano-animiran svet a naslov izlazi već 2. jula za PC platformu.
Skyhill – zamislite da ste veoma bogat momak, vozite brza kola a kada ostajete u hotelu uzimate isključivo penthaus. Takav ste junak u Skyhillu, pod imenom Majk. Grad u kojem boravite napadnut je od strane mutanata odnosno ljudi koji su preko noći postali čudovišta i kojih je sve više. Kako penthaus ima zaseban ulaz, vrata i izolovan je od ostatka hotela, ujedno na stotom spratu, vi ste potencijalni jedini preživeli u čitavom gradu. Kada vam ponestane hrane odlučite da ipak izađete iz stana i pokušate da se spasete. Svaka partija Skyhilla je različita, postoji čak 297 soba u koje možete da uđete tokom svog puta sa stotog sprata do prizemlja zgrade,a svaki put kada pokrenete igru ona je drugačija. Sve je slučajno generisano i iznova se startuje kada umrete, pošto je smrt u ovoj igri permanentna. Igra je potezna i prelazak iz jedne sobe u drugu broji se kao jedan potez koji vam ujedno skida i jedan poen sa “hrane” odnosno toga koliko ste gladni. Igra poseduje inventar u kojem skupljate predmete i od njih pravite druge, potrebne da preživite a borba se takođe odvija po poteznom principu ali i uz neke napredne tehnike poput lociranja slabe tačke protivnika koju je potrebno da gađate i slično. Nije samo igranje svaki put iznova generisano i propratna priča ima isti tok. Sve poruke koje dobijate su takođe slučajno odabrane. Ujedno, igra poseduje najmanje tri završetka a Daedalic ekipa kaže da igrači potencijalno neće biti zadovoljni nijednim krajem.
FOCUS Home Interactive
Pred sam kraj prvog dana E3 sajma svratili smo do starih prijatelja iz FOCUS Home Interactive, da vidimo šta oni imaju da ponude. Pre svega, pogledali smo Battlefleet Armada, strategiju u realnom vremenu. Igra ima veliki potencijal i zapravo deluje kao naslov koji bi svako od fanova igara ovog tipa trebalo da isproba. Iz kratkog demoa koji smo mi sami odigrali možemo reći da veliki potencijal postoji ali da je naslov isuviše rano u razvoju u svom alfa stadijumu i ne donosi pravu sliku onoga što može da ponudi. Svemu ne pomaže ni činjenica da su prezenteri nativni francuzi sa jako slabim znanjem engleskog jezika – ili makar njihov akcenat ne pomaže tome da ih iko razume. Interesantan novitet u igri je da vas kapetan broda kojim upravljate kao samo jednom od vaših jedinica ne mora poslušati kada mu izdate naređenje, što vama daje priliku da odaberete da li ćete ga pogubiti ili prihvatiti njegovo odbijeno naređenje. U prvom slučaju potencijalno gubite odličnog kapetana a u drugom ipak pokazujete svoju slabost.
Space Hulk je drugi naslov koji smo pogledali. Prebačen u pucačinu u prvom licu, donosi vam mogućnost da ipak uradite nešto više od pukog ubijanja protivnika. Možete da određujete osnovnu strategiju, jedinice (pet članova tima) šta će oni imati od opreme i dodataka i kojim ćete se putem kretati. Interesantno je i da ste na napuštenom brodu koji je prepravljen vanzemaljcima ali je mapa koju koristite da se snalazite po brodu zapravo iz perioda pre nego što je on nestao, što znači da nimalo nije precizna. Od četiri klase svaka ima četiri različita tipa naoružanja. Ono što nam se nije dopalo je što je tabanje isuviše konfuzno kada do njega dođe – ne vidite ništa oko sebe, niti protivnike, niti svoje saborce, krv pljušti naokolo a vi niste sigurni da ste uopšte uspeli da udarite protivnika. Naravno, sve ovo je “work in progress” pa postoji šansa da će biti bolje kada igra uđe u svoju finalnu fazu razvoja.
Activision: Skylanders
Kakva bi to poseta Activision štandu bila da nije Skylandersa? Ovde zaista nemamo šta da dodamo osim da su se tvorci setili verovatno najbolje ideje ikada – da spoje “autiće” i dobro poznate junake. Princip je sličan kao Swap Force edicija, samo na nešto višem nivou. Umesto da od dva dela spajate jednog junaka, ovde zapravo takođe spajate dva dela – junaka i njegovu letelicu, vozilo odnosno drugi tip prevoznog sredstva.
Upravo kao u Swap Force – igrate igru, naiđete na nepremostivu prepreku, na portal postavite vozilo a u njega Skylandera kojeg ste do tog trenutka koristili i voila – vozilo se prebacuje u Skylanders svet a vaš skylander je u njemu i zabava može da se nastavi. Pored toga, autići funkcionišu i kao “obične” igračke, sve zajedno sa točkovima koji se pomeraju, pa ih vaše dete (ili vi) možete koristiti i bez video igre.