Electronic Arts je upravo završio Gamescom prezentaciju, a evo i svežeg izveštaja sa lica mesta.
Konefenciju je otvorio Dragon Age: Inquisition. Aaryn Flynn iz BioWare-a nas je sproveo kroz prilično dugačku gameplay demonstraciju. Možemo slobodno da kažemo da smo imali priliku da vidimo tačno kakva će igra biti, a što se tiče količine sadržaja iz BioWare-a nas uveravaju da je completionist stil igre u njihovim internim testovima trajao i preko 150 sati. Igru je ispratio i novi trejler. Datum izlaska je 18. novembar.
Abbie Heppe, community manager za Titanfall (a mnogima poznata i po njenoj – stand by for titanfall – rečenici iz igre) nas je sledeća sprovela kroz par noviteta koje možemo očekivati u narednom DLC pack-u: IMC Rising. Radi se o trećem i poslednjem DLC dodatku koji će doneti 3 nove mape što će ukupan broj DLC mapa popeti na 9. Inače, Abbie je saopštila i da je TitanFall najprodavanija igra na Xbox One konzoli.
Sledeća igra koja je predstavljena je bila NHL15. EA je pokazao novu verziju svoje franšize i to po prvi put za Xbox One i PS4. Ovo je svakako dobra vest za one koji traže više u grafičkom smislu jer nove platforme donose velika poboljšanja u tom smeru. Nova genracija igrača hokeja posedije novi fizički model i bolju kontrolu hokejaške palice. Pored nove fizike za igrače, postoji i potpuno novi fizički model za pak koji sada pored očekivanog ponašanja ima u “neočekivane” funkcije – kretanje “postrance”, izletanje sa terena i slično. Novitet su doživeli i sami stadioni a pre svega publika, gde sada postoji preko 9000 generisanih likova u publici koji poseduju svoje emocije i ponašaju se u skladu sa dešavanjima na terenu. Tu je i novi sistem komentara kao i novi komentatori. 9 septembra će igra biti lansirana u Evropi a 26. avgusta stiže demo.
EA je prikazao i nvoitete iz Sims4 sveta, Rachel Franklin, general manager, pokazala je kako izgleda kreiranje likova, nekoliko scenarija iz života Simsa i mogućnosti izgradnje doma. Ukoliko neko i dalje igra Simse, želeće da zna da u četvrtim Simsima znatno lakše može da napravi svoju kuću iz snova kao i da su Simsi znatno pametniji. Inače demonstracija na bini je trajala zaista dugo, i ne možemo da se otrgnemo utisku da je pomalo promašena, pred ovakvom publikom.
Naredna igra koju su predstavili na EA konferenciji bila je FIFA World. Ovaj besplatni fudbal doživeo je veliki update enginea, što je ujedno i najveći novitet i sada je igra osvežena, izgleda bolje i radi brže. Pored toga, ubačen je i veliki broj sitnijih noviteta poput novih dodataka igračima ili timovima.
Odmah posle FIFA World, na scenu je stupila FIFI 15, udarna EA sportska igra. Glavni producent David Rutter nas je sproveo kroz novitete koje možemo očekivati. Kako kaže, moći ćete bolje da osetite samu igru i emociju fudbala. Ove godine dodatno je produbljena povezanost sa omiljenim fudbalskim kluobovima i ligama. Igra je izazovnija i responsivnija nego što je bila FIFA 14. Već sada je veliki broj fanova mogao da proba FIFA 15 i da da komentare na novi sistem driblinga kao i šta bi oni voleli da vide u igri. Turska superliga je takođe doživela svoj povratak. Verovatno još bolja vest za većinu fanova fudbala je i to da je sad svih 20 stadiona iz engleske Premijer lige verno predstavljeno u igri. Tu je i Goal decision system a Goal.com kolaboracija donosi novitete, statistike i rezultate iz omiljenih liga i mečeva kako se oni uživo budu događali tokom cele sezone.
FIFA Ultimate team vam daje mogućnost da formirate svoj novi omiljeni tim, ubacite sve željene igrače, odredite taktike i slično. U Ultimate Team sada možete da igrate i friendly seasons. Ultimate Team Legends ostaje Xbox One ekskluziva i donosi naravno veliki broj legendardnih fudbalskih igrača, preko 50 legendi.
Gameplay noviteti, ono što će fanove verovatno najviše zanimati se pre svega odnosne na znatno poboljšanog golmana u igri. Kažu da su krenuli iz početka sa njihovim dizajnom. Očekujte veći varijetet golova i odbrana, a golmani sada mogu da odluče u deliću sekunde šta će da rade i kako će da reaguju. Igra izlazi Septembra 25 u Evropi. Trejler koji je propratio najavu je bio prilično skoncentrisan upravo na golmane a pre svega smo u prvom planu bili u prilici da vidimo Tim Howarda iz američke reprezentacije koji je za kratko vreme postao zaštitno lice fudbala (odnosno soccer-a) u Americi.
Naredna prezentacija, Matt Bromberg general manager iz BioWare i Waystone Games. Predstavljeno je i nešto noviteta iz polu-propale MMO igre Star Wars Old Republic. Kažu, od kada su uveli velike novitete, pre svega free 2 play, preko milion igrača im se loguje u igru svakog meseca. Guild Flagships i pravljenje sopstvenog doma su neki od noviteta koji će se pojaviti u narednim mesecima. Ukoliko niste igrali neko vreme, sada je pravo vreme da isprobate igru iznova. Digitalna ekspanzija koja će se naredna pojaviti nosi ime Galactic Strongholds.
Dawngate, novi MOBA naslov u koga EA polaže velike nade (iako se mi baš i ne bi kladili na veliki uspeh pored jake konkurencije). Sami birate lika, igrača, klasu i način na koji ćete igrati. U pitanju je svojevrsni MOBA naslov, rađen u saradnji sa kako kažu veteranima MOBA igara. Alfa verzija igre počinje od ovog trenutka na evropskim serverima. Na dawngate.com se možete da se prijavite za betu. Zasigurno ćemo isprobati ovu igru, nešto kasnije na show flooru, kada ćemo doneti i još komentara.
Najavljuje se i novi online naslov iz BioWare-a. Radi se o novom IP-u pod nazivom – Shadow Realms. Jeff Hickman iz BioWare Austin-a nas je ukratko sproveo kroz ovu igru. Postavljena je u moderno vreme. U pitanju je jedini MMORPG koji nudi dinamički RPG sa do četiri igrača. Shadowlord kontroliše svaki apsket igre, i glavni je negativac a svi igrači imaju priliku da budu protiv njega ili u njegovom timu. Naravno zavisi da li ćete odabrati dobro ili zlo. Priča je dosta razvijena, ili makar tako kažu, ali od BioWarea očekujemo zaista dosta toga. Sadržaji će biti izdavani epizodno, što će se odnositi i na to kako će se igrati PvP mečevi i dešavanja u igri. Ekipa igrača odnosno komuna će biti jako važna jer će ona pomoći da se igra razvija. Na shadowrealms.com možete da se prijavite za zatvorenu alfu koja počinje sledećeg meseca. BioWare nas uvera da se radi o naslovu koji će se vratiti korenima RPG stonih naslova.
Za kraj je EA ostavio Battlefield Hardline novitete. Steve Papoutsis generalni menadžer Visceral Games-a nas je sproveo kroz ovaj naslov koji zaista malo toga ima zajedničkog sa prošlim Battlefield igrama. Single player demo smo imali priliku premijerno da vidimo. Svaka misija je koncipirana kao tv serija po uzoru na legendardne panduri i lopovi serije iz osamdesetih i devedesetih. Gameplay u igri deluje dosta interesantno, makar u singleplayer kampanja i zaista odaje utisak akcione serije. Jedna od noviteta je mogućnost da neprijatlejima pokažete značku i uz malo sreće, oni će se predati. Postoji i još nekoliko drugih načina da neutrališete protivnike bez ubistva, tako što ćete ih omamiti omamljivačem ili pak onesvestiti. Tu je i mogućnost da bacate okolo municiju i druge dodatke koji proizvode zvuke i potom na taj način protivnika odvedete na neko drugo mesto gde ćete ga lakše neutralisati kada je izdvojen iz grupe. Igra posedije i sistem za markaciju neprijatelja, a sav fokus na stealth gameplay nas je u mnogome podsetio na Metal Gear Solid (ko bi rekao da ćemo to ikada reći za neku Battlefiled igru). Grafika je prilično dobra a akcija solidna. Fokus je i na priči, što se jasno moglo videti i iz demonstracije, imajući u vidu količinu dijaloga između likova.
Otkrivena su i dva nova multiplayer moda za Hardline. Prvi je hot wire. Sve u njemu povezano je sa brzom vožnjom automobila, jurnjavom i pucanjem. Nešto poput Need for Speed sa pucanjem. Prikazan je i Rescue mod u kome pet pandura mora da spasi taoce od kriminalaca. Dobro poznati mod još iz Counter Strike perioda. Možda i malo PayDay kombinacije.
Sve u svemu, ne toliko noviteta na EA prezentaciji. Nova igra od BioWare-a ima potencijal, mada ćemo u njega morati tek u potpunosti da se uverimo. Ostalo su naslovi za koje smo već znali. Battlefield Hardline nas je prijatno iznenadio sa svojom single player kampanjom, mada ćemo sde i tu suzdržati dok ne vidimo kako će to sve izgledati u finalnoj igri (koja je verovatno već znate odložena za 2015). Za kraj evo i par slika iz sale sa konferencije.