Bezmalo godinu dana traje uzbuđenje izazvano najavom nove ekspanzije za najigraniji MMORPG svih vremena World Of Warcraft, kompanije Blizzard Entertainment. Prošlogodišnjeg Blizzcona, kada su developeri predstavili najnoviji nastavak u franšizi pod nazivom Warlords of Draenor, stariji igrači koji već deset godine rastu paralelno sa svetom Azerotha oduševili su se nizom odluka koje će vratiti ovu zrelu frašizu u dane svoje uzbudljive adolescenije. Imali smo privilegiju da učestvuje u Closed Beta fazi i da proveri koliko je obećanja do sada ispunjeno. Da li WoW zaista ima potencijala da opet bude ono uzbudljivo bekstvo iz realnosti, ili će ostati ustajali mehanizam za gubljenje vremena kakav je danas.
Na vrhuncu svoje slave, 2010 godine, 14 miliona igrača je živelo u Azerothu tokom Wrath of the Lich King Expanzije. Nakon toga sve je otišlo nizbrdo. Cataclysm ekspanzija je uništila svet Azerotha bukvalno i figurativno. Odluka da se krene napred sa pričom WoW univerzuma u kojoj će neprijatelj postati neki novi lik koga igrači do sada nisu upoznali (Deathwing), se pokazala lošom. Mists of Pandaria je nastavila sa idejom nove priče i novih likova i nije imala uspeh kao prve dve ekspanzije. Postoji neka čar u sukobljavanju sa legendarnim neprijateljima kojima smo upravljali u Warcraft 3. Illidan i Arthas su i dalje među omiljenim negativcima u svetu video igara, i kada njih ili sličnih nema ceo doživljaj jednostavno slabi. Povrh svega toga, inflacija statova na opremi je postala ozbiljan problem ne samo sa strane doživljaja igrača, već i sa tehničke strane. Koncept MMO igara je jako prost: ubij protivnika da bi mogao da dobiješ jaču opremu da bi ubio još jačeg protivnika i tako u nedogled. Osećaj napredovanja je potpuno veštački stvoren i bazira se na prastarim pravilima DnD board igara gde se šteta i životi računaju bacanjem kockica odnosno šansom. Što ste jači to više kockica bacate i pravite veću štetu protivnicima koju takođe imaju više života tako da praktično tokom cele svoje igračke karijere vi procentualno nanosite istu štetu. Pratite li nas zasad? Koncept jačine vašeg karaktera se ne može definisati ni na koji način (barem za sada niko nije smislio kako, ukoliko neko od čitalaca ima ideju za neki novi sistem neka nam se javi i zajedno ćemo postati milioneri) osim brojevima. S obzirom da WoW traje već deset godina igrači su iz godine u godinu, iz ekspanzije u ekspanziju morali da dobiju osećaj napretka tako da su se stotine poena štete i hiljade životnih poena konačno pretvorile u stotine hiljada, milione i milijarde. Osim što igrači više nisu bili u stanju da izgovore a kamoli isprate ovo brojeve, ovoliko matematike je postalo opterećujuće čak i za kompjuterske procesere. Među najkontraverznijim odlukama koje su implementirane u Warlords of Draneor je amputiranje šest poslednjih cifara i vraćanje svih brojki na nivo koji odgovora vrednostima iz najpopularnije ekpanzije svih vremena; Wrath of the Lich King.
Američki biznismen Bert Lance je prvi izgovorio sada već legendarno „If it ain’t broke, don’t fix it“, i Blizzard se, mada jako kasno, konačno prisetio ovog načela. Warlords of Draenor nas na toliko različitih frontova vraća kroz vreme u zlatno doba WoW-a da prosto tera suzu na oči. Pre svega, priča se vraća na poznat teren sa likovima koji su nam svima poznati. Ner’Zhul, Gul’dan, Vindicator Maraad (onaj besni Dranei sa čekićem iz trailera za TBC, sećate ga se zar ne), Grom Hellscream, Gruul, Khadgar i ostali. Draenor je zapravo originalna planeta Orkova gde su oni još uvek šamanistička rasa nekorumpirana krvlju demona Mannorotha. To znači da se zapravo vraćamo u Outland (omiljenu ekspanziju vašeg autora), gde ćemo ponovo videti sve omiljene zone u svojoj punoj lepoti pre nego što se planeta razorila. Naše mišljenje je da je zadatak ljudi u Blizzardu bio da povrate staru igračku populaciju jer izgleda da su shvatili da će novu jako teško steći. Samim tim su uz novu expanziju ubacili jednog besplatnog lika nivoa 90 tako da vaš stari drugar iz komšiluka sa kojim ste raidovali Black Temple ili Icecrown Citadel može odmah da vas pridruži. Sećate li se divnih vremena kada niste izlazili uveče sa vašim drugarima na pivo zato što ste radili Heroic Magisters Terace? Sećate li se sati provedenih umirući u heroicima zato što neko od vaših saigrača nije dobro cc-ovao neprijatelja (naravno da to nikada niste bili vi). Blizzard je obećao da će težina instanci ovog puta biti vraćena na nivo iz TBCa i da više igrači neće biti u stanju da ih žmureći prelaze.
Sam svet Draenora izgleda prelepo, a odluka da više neće biti letećih mountova znači da ćete uživati u svakom detalju sveta iz adekvatne perspektive i konzumirati prelep svet Draenora adekvatnom brzinom. Ne možemo vam dovoljno naglasiti koliko je zaista lep Draenor i koliko je truda uloženo u najsitinje detalje od trave koja se pomera pod nogama vašeg lika do neba koje se konstantno menja. Teksture su potpuno osvežene i igra izgleda mnogo bolje nego pre deset godina, a najveća razlika se primećuje u potpuno novim modelima karaktera koji sada izgledaju mnogo savremenije. Ono što najviše obećava je težina kojom će se dobijati potrebni delovi opreme. Izgleda da je Blizzard čvrsto odlučio da se vrati svom starom koneptu „Easy to play, hard to master“, i da će sada jasno ograničiti plato koji casual igrači mogu da dostignu. Samim tim, nivo satisfakcije koji će ozbiljniji igrači dobiti će postati utoliko veći. Osim ovih krucijalnih promena koje zaista menjaju gameplay iz korena, dobićemo i gomilu šminke koja će sigurno dopasti mnogim igračima ali koja ne menja igru iz korena, ili bolje rečeno, vraća korenima. Među tom šminkom je i igračevo lično utvređenje koje je obećavano još od dana Vanile, gde će igrač moći da igra neku vrstu Traviana, tj. moći će da napravi farmu, rudnik, kovača, i ostale generatora resursa. Tu će takođe boraviti vaši kompanjerosi, NPC-jevi koji če moći da budu vaš lični farming kinez ili da pak raiduju umesto vas i donesu vam po neki item koji je dobar za početak pravog raidovanja.
Iako WOD ne donosi nove klase ili rase, i na taj način možda bledi u odnosu ne prethodne ekspanzije, nemojte biti uplašeni. Umesto da razvodne WoW sa još jednom bespotrebnom klasom ili dosadnom rasom, Blizzard je zaista odlučio da ovom ekpanzijom ispolira WoW do dijamantskog finiša i da zadovolji horde hardcore igrača koji su odustali od igranja u međuvremenu. Nema mnogo razmišljanja; ukoliko igrate i dalje WoW, kupite WOD. Ukoliko ste nostalgični igrač koji se rado seća igraonica, theorycraftovanja i realne težine u igri probajte WOD, pozovite drugare i verujemo da nećete biti razočarani. I na kraju ukoliko ste jednostavno „prerasli“ WoW onda je jasno da vas ni WOD neće privući. Koliko god da vas uzbuđuje ova vest, imajte u vidu da je Warlords of Draenor verovatno najbolje što je Blizzard mogao da ponudi ljubiteljima WoW-a u ovom trenutku.
Autor: Stefan Momić