Pre par meseci smo imali priliku da se upoznamo sa zatvorenom beta verzijom igre World of tanks za Xbox 360 konzolu a sada je pred nama finalni proizvod. Naravno, to finalni proizvod u kontekstu MMO igara je uvek relativan pojam – prosto je za očekivati da razvojni studio svako malo izbaci nove dodatke, mape i slično, a u kontekstu igre World of tanks naravno i da stalno dodaje različite modele tenkova.
World of tanks je igra zamišljena po free-to-play modelu, dakle potpuno je besplatna za download a onda u igri možete za stvarne novce kupovati zlato kojim dalje možete kupovati specijalne, premium, tenkove, različite dodatke kao i uplatiti premium nalog koji donosi brže napredovanje u igri. U kontekstu Xbox 360 konzole tu se naravno pita i Microsoft, pa treba imati u vidu da je WoT i dalje free-to-play, ali samo ako imate Xbox Live Gold pretplatu koja košta oko $10 na mesečnom ili $60 na godišnjem nivou. Na to tek onda treba dodati novac koji eventualno trošite u igri. Dakle ipak morate da platite više nego neko ko se igra na PC-u, ali ako već imate Xbox Live pretplatu onda vas ništa ne košta dodatno.
World of tanks stiže na Xbox 360
Neke razlike su odnosu na PC verziju su odmah očigledne – pre svega po pitanju grafike, ona je prosto lošija. Naravno to je sasvim realno kada se uzme u obzir koliko je stara Xbox 360 konzola i koji se hardver nalazi u njoj. Ipak, to treba posmatrati u kontekstu izgleda igre u odnosu na najviši stepen detalja na PC platformi. Nedavno su zvaničnici Wargaming-a, kompanije koja pravi igru, naveli podatak da na osnovu njihovih statistika čak 40% igrača se u igru loguje sa konfiguracija koje zapravo ne ispunjavaju minimalne navedene sistemske zahteve. Posmatrano iz te perspektive možda grafika na Xbox-u i nije tako loša.
Druga stvar na koju se treba navići su kontrole – kao neko ko se pretežno igra na PC-u bilo mi je u početku malo problematično da se naviknem da kontrolišem svoj tenk preko dva analogna stika na kontroleru. Međutim, iako treba malo privikavanja nije teško „ući u fazon“. Takođe treba imati u vidu da su neke kontrole malo i pojednostavljene.
Kad smo kod pojednostavljenja tu možemo naići na mnoge elemente u igri koji su prilagođeni igračima na konzolama. Prvo što se primeti po ulasku u bitku može biti malo frustrirajuće za nekoga ko je navikao da se igra na PC-u jeste da je mini mapa poprilično zumirana sa strane tako da možete videti samo neposredna dešavanja oko svog tenka, ali ne i širu sliku. Naravno, uvek možete uveličati mapu, ali je to malo problem taktičke prirode, pogotovu u momentima kada jedna strana odbrane vašeg tima popušta pa je neophodno brzo se premestiti kako bi im se priteklo u pomoć. Još jedna poprilično neverovatna promena su boje markera za nišanjenje koje se menjaju u zavisnosti od šanse da vaša granata može probiti protivnički tenk. Dok na PC-u kada je marker crvene boje nema šanse da granata probije protivnički tenk u Xbox 360 verziji su boje potpuno obrnute! Iako sam već poprilično verziran WoT igrač i generalno znam gde treba gađati koja vozila moram priznati da me je ovo baš zbunjivalo u prvim partijama, praktično sve dok nisam pogledao na netu i shvatio da su boje promenjene.
Vozila u igri
Kada smo probali beta verziju ovog naslova za Xbox 360 dostupne su bili samo američki i nemački tenkovi, po jedna grana srednjih i teških, kao i lovci na tenkove i artiljerija. Sada su se u grupu ubacili i britanski modeli, sa srednjom i teškom granom, kao i granom lovaca na tenkove. Ono što je meni upalo u oči jeste dosta mali broj premium tenkova koje kupujete za zlato. Pre svega ih ima samo na nižim tierovima i to u relativno malom broju, dok je jedini praktično premium tenk višeg tiera SuperPershing na osmom nivou. Nažalost za sada ništa od naših omiljenih Lowe i T34 američkog premium tenka koji su među najpopularnijima u PC verziji. Ono što još upadljivo nedostaje su ruski tenkovi, pretpostavljamo zato što se Wargaming fokusirao na tržišta gde je Xbox 360 široko rasprostranjen te će ruski modeli biti ubačeni tek kasnije.
Sistem napredovanja u igri je pojednostavljen pa istražujete i kupujete cele pakete komponenti , na primer top, motor i gusenice, umesto pojedinačnih delova. Takođe u garaži sa strane imate statistike tenkova prikazane onako sa barovima, što je vrlo slično na primer nekoj konzolnoj simulaciji vožnje.
U igri se vozila ponažaju potpuno isto kao i na PC verziji pa će svako ko je igrao WoT ranije biti „kao kod kuće“ i znati tačno šta može očekivati od vozila koje je odabrao. Slabe tačke na tenkovima takođe nisu značajnije menjane, tako da ako znate gde ste ranije bušili neki tenk neće biti potrebno nikakvo dodatno privikavanje. Subjektivni utisak je da se svi tenkovi kreću za nijansu brže, verovatno da bi se dodatno dobilo na dinamičnosti, a i eksplozije su malo prenaglašene, kao i zvukovi, sve u cilju privlačenja većeg broja konzolnih igrača koji su naviknuti na takve stvari.
Igru čine igrači
Svaku multiplayer igru naravno čine ljudi koji je igraju, pa će u odnosu na to zavisiti i vaše iskustvo. Treba imati u vidu da su WoT serveri za PC i Xbox potpuno razdvojeni, tako da se ne možete susresti s vašim prijateljima koji se igraju na računaru, što je donekle i dobro jer je tip igrača dosta drugačiji.
S obzirom da je igra još relativno sveža na Xbox 360 tržištu prijatno smo se iznenadili brojem igrača koji nas je dočekao na evropskom serveru tako da nije bilo teško vrlo brzo ulaziti u solidne partije. Naravno, dosta igrača su još uvek „sveži“ pa se može naići i na neke potpune početnike, ali kako napredujete ka višim nivoima tenkova stvari postaju jako zanimljive. Još uvek je vrlo mali broj igrača koji su uznapredovali do top tier tenkova pa se tako u jednom momentu retko može sresti više od jednog do dva tier 10 igrača. Ono što je dobro jeste da izgleda da Xbox 360 nije toliko popularan u Poljskoj što će pozdraviti veliki broj igrača koji igraju na EU serverima. Ili prosto je teže kucati na Xbox-u pa ne stignu da napišu „siema“ na početku, što je vrlo dobro za moral ostalih tenkista. Nažalost malo je teško dogovarati se s drugim tenkistima kad pred sobom nemate tastaturu da otkucate kuda ćete vi ići, a kuda mislite da oni treba da idu, ali se to može rešiti preko mikrofona i slušalica, mada po našem iskustvu to ne koristi veliki broj igrača.
Biće vrlo interesantno u naredim mesecima pratiti kako se razvija broj igrača na konzoli i iako je teško verovati da se mogu približiti brojevima koje beleži PC verzija, biće vrlo zanimljivo videti kako će se igra primiti kod publike koja je malo specifična na konzolama. Iskren da budem prvi put kad sam diskutovao s nekim ljudima o globalnom fenomenu World of Tanks igre su se mnogi začudili koliko je igra koja je tako kompleksna uspela da se primi kod tako velikog broja ljudi. Igrači na konzolama su poznati po tome da ne vole preterano kompleksne igre, ali s obzirom na taj fenomen nije nemoguće da WoT i tu napravi značajno veliki broj pristalica, a onda će i partije biti mnogo zanimljivije.
Na kraju može se zaključiti da World of tanks zadržava sva svoja svojstva koja su ga učinila popularnim na PC-u i to prenosi na novo okruženje koje nudi Xbox 360. Okorelim PC igračima se možda neće svideti neki momenti na konzoli, ali oni zapravo i nisu ciljno tržište za ovaj naslov. World of tanks za Xbox 360 ima vrlo veliki potencijal da privuče značajan broj igrača na konzolama što i jeste bila ideja Wargaminga kad su počeli s razvojem ovog naslova. Ostaje samo da se udobno zavalite u fotelju i da probate kako vam prijaju tenkovi iz te perspektive.
Autor: Miloš Hetlerović