U trenucima kada DC Universe prelazi u ruke ProSiebena, kada je Champions Online odavno ugašen a City of Heroes broji svoje poslednje dane, neko je odlučio, a taj neko je Gazillion, da proba još jednom sa tematikom nadljudi u svetu video igara.
Šta je Marvel Heroes? U pitanju je novi MMO ali sa „twistom“ – kombinuje MMO tematiku i svojevrsni Diabloliki hack’n’slash. Ovo ne treba da čudi pošto iza Gazillion Entertainmenta zapravo stoji David Brevik, jedan od glavnih likova koji su zapravo radili na Diablo igri. Za razliku od drugih igara gde možete da birate da li ćete igrati sami ili u timu, u Marvel Heroes ste uvek u igri sa drugim herojima. To nekada može biti pozitivno, nekada i ne baš, ali pobeđivanje glavonja u određenim segmentima igre uvek je predviđeno za timsku igru. Znači, ovako nekako – igrate sami, bijete se sa hordama trećerazrednih sitnih i ne tako sitnih krimosa, možda su tu neki heroji saborci, možda nisu. Posle nekog vremena, nailazi glavonja, vi hoćete da ga pobedite sa drugim herojima – ako su to vaši ortaci, super, ali ako nisu – veliki problem, jer niko izgleda ne želi da se upusti u borbu u kojoj će najverovatnije umreti. Barem je to utisak iz bete koju smo igrali.
No, kada pobedite glavonju ili ove sitnije protivnike, dobićete kojekakve predmete, baš kao u Diablo igrama. Problem sa Marvel Heroes leži u tome što ti predmeti ne donose ništa specijalno – statistike će se poboljšati ali izgled vašeg lika neće, bez obzira da li ste tek počeli igru ili ste bog među drugim igračima. Usput ćete pronalaziti neophodne predmete za otključavanje skinova. Kada ih nađete dovoljan broj, možete „sašiti“ svoje novo odelo. Kvaka? Ne možete ga otključati dok ne platite. Znači, slično kao u Doti ili LoL-u, ali ovde pored plaćanja morate i da zapravo pronađete sve neophodne „sastojke“.
Tako da, aspekt prikupljanja predmeta nije baš nešto posebno zanimljiv. Gameplay? Takođe. Zbog čega? Zato što je dosadan. Da ne bismo i dalje „razgovarali“ na nivou prvog razreda osnovne, evo pojašnjenja. Problem je u tome što igranje nije zabavno jer se sastoji samo od besomučnog grindanja. Recimo, jedna od misija vam je da ubijete 100 protivnika. Ne 5 ili 20 već 100! A ubićete ih na potpuno isti način, bez varijacija, strategije i planiranja. Još jedan problem leži u tome što dok ste super heroj, uopšte se ne osećate kao super heroj, već kao obični tabadžija koji se napio u lokalnom pabu u Škotskoj i sad mora da se bije sa kompletnom „postavom“ paba uključujući tu goste, kelnera, babu pevaljku i njenog muža domara. Recimo, osnovne moći koje imate na početku i dalje će biti egal sa svim narednim koje ćete dobijati tokom nivoa i koje neće biti ništa jače niti bolje od upravo te osnovne dve. Jednostavno, nemate razloga da ih koristite.
Mape su prevelike i bez ikakvih putokaza pa možete bukvalno desetinama i desetinama minuta trčati okolo, pritom ubijajući iste protivnike koji ispuštaju iste predmete, sve dok ne naiđete na neka specijalna vrata koja će vas odvesti do „kraljice“. Kada nju/njega ubijete, dobijate nešto jači predmet nego inače. Kada skupite predmete, virtuelne ili prave novce, možete otključati druge Marvel heroje. Problem? Otključavate ih na prvom nivou bez obzira na kojem ste vi, tako da su prilično beskorisni, možete jednostavno krenuti igru ispočetka, a kao da to iko želi.
Grafika je takođe u najmanju ruku problematična, pa se nadamo da će i na tom segmentu dizajneri poraditi i podići Marvel Heroes na jedan, makar „prosečan“ nivo za današnje standarde.
Igra je naravno i dalje u beti i dosta će se toga promeniti kada se pojavi tokom 2013 godine, pa nećemo da budemo previše oštri kada ocenjujemo trenutno stanje, ali ovaj hibridni MMO aRPG zaista ne obećava, ukoliko se neke krupne stvari ne promene i ni free-2-play model neće to promeniti.
Autor: Bogdan Diklić
PLAY! Zina 56 – NOVEMBAR/DECEMBAR 2012