Nekako smo se svi pomirili sa tim da Blizz hoće puno keša kad je odlučio da StarCraft 2 izda umesto u vidu jedne, zapravo u vidu tri igre, odnosno igre i dve ekspanzije, ako će vam tako biti lakše da „svarite“ celu priču. „Srce“ je središnji deo priče, koji se „ušuškao“ između Wings of Liberty i trećeg dela – Legacy of the Void.
Singleplayer kampanja donosi oko 20 misija i nastaviće se na priču Wings of Liberty-ja, dok su joj fokus Zergovi i naravno Sara Kerigen. Kao što ste verovatno primetili po tizer trejleru za ekspanziju ali i po naravno radnji prvog dela „dvojke“, Sara je ponovo čovek, za to je odgovoran Džim Rejnor, ali je ona ujedno došla glave celoj jedinici „Ghost“-ova i preuzela već dobro poznato ghost odelo. Priča Heart of the Swarm kreće dve godine nakon događaja u Wings of Liberty a cilj Kerigenove je da preuzme kontrolu nad Zerg klanovima koji su se raštrkali i zaratili međusobno, ali i da se osveti Arkturusu Mengsku, dobro poznatom liku iz prethodnog dela.
Naravno, pored priče za jednog igrača, ljudi očekuju dosta od multiplayer aspekta, pa hajde da vidimo šta smo to imali prilike da isprobamo u beti koju smo igrali tokom proteklih hladnih (ali i onih nekoliko toplih) dana i nedelja.
Što se tiče mapa, Blizz je odlučio da ne menja puno toga, posebno kada sve funkcioniše tako dobro. Međutim, postoji nekoliko interesantnih noviteta, poput mogućnosti da rušenjem i modifikovanjem terena stvarate barikade i preprečavate put protivniku, ali i da pravite „uska grla“ i jednostavno koristite mapu u svoju prednost. Kako će se ovo tačno pokazati u praksi kod profi igrača, ostaje da se vidi, ali se u našim „retard friendly“ partijama pokazalo kao vrlo zanimljivo oružje da zeznete neprijatelja, ali za to morate biti brzi i stići do određenih tačaka na mapi pre njega. Još jedan razlog za brze ekspanzije. Naravno, stvaranje uskih grla posebno neće biti interesantno zergovima, pa predpostavljamo da će doći do nekog „kontra balansa“ i pojačanja ovoj „simpatičnoj“ rasi.
Dalje, drugari terrani dobili su neke nove jedinice, mi smo naravno isprobali sve njih. Posebno nam se dopao Warhound, svojevrsna kombinacija Thor-a i siege tenka. Problem je što mu nisu sve stvari radile baš kako treba, ali na papiru predstavlja idealnu mid-game jedinicu koja balansira odnos snage projektila i pokretljivosti. Tu je i Battle Hellion, oklopljena verzija Helliona i možda najzanimljivija jedinica – Widow mine. U pitanju je mina koja je nevidljiva kada je zakopana a kada joj se protivnik približi iskače iz zemlje i čini strašno veliku štetu. Zanimljivo je i to da može da „do’vati“ leteće jedinice.
Naravno, ni druge dve rase nisu zaboravljene. Simpatični Zergovi svoje akcije baziraju na brzini i igrač koji je brz i sa dobrim refleksima najčešće će sasvim solidno proći igrajući Zergove. Upravo iz tog razloga, unapređenja za Ultraliska, Viper i Swarm Host donose neke interesantne opcije. Swarm Host je svojevrsna kontra Colossus-u. Kada se aktivira, zakopava se u zemlju i potom lansira svojevrsne „skakavičaste“ tvorevine koje potom trče da smaraju protivnike. Kad kažemo smaraju, zaista to i mislimo… Viper je interesantna i „lukava“ leteća jedinica koja može da se prikrade iza radilica i da ih potom usisa svojim jezikom. Poseduje i opcju bacanja „oblaka slepila“ koji smanjuje radijus protivničkog napada. Za sada ne deluje da Viper ima puno smisla (za razliku od njegovog „brata“ iz Dote) ali svakako može biti zanimljiv strateški dodatak smaranja protivnika.
Konačno, najznačajnije unapređenje Zergova stiže u obliku osveženog Ultraliska. On sada poseduje „Burrow Charge“ opciju koja mu omogućava da se zakopa u zemlju, kopa dalje pod njom u pravcu protivnika i potom iskoči među njih.
Protosi su dobili tri nove jedinice – Tempest, Oracle i Mothership Core. Sve su leteće. Tempest je svojevrsna zamena za Carriera. Ima solidnu brzinu i solidan damage, ali glavna ideja kod Tempesta je u tome da puca iz velike daljine, što znači da zaista može da puca iz velike daljine. Ukoliko ovog „mališu“ uspete da držite daleko iza redova borbe, možda i uspete nešto sa njim da postignete, ali ukoliko se nađe u sred fajta, odmah ga otpišite.
Oracle i nova jedinica koja predstavlja leteću kuglu koja može da postavljenim štitom sprečava protivničke jedinice da se kreću (posebno efikasno kod radilica) ili pak da učini nevidljivim veći broj sopstvenih saboraca. Na taj način ih možete „uvući“ u protivničku bazu i napraviti pokolj. Mothership Core je jedan od onih „iznuđenih“ dodataka koji su bili neophodni kako bi Protosi i u tom segmentu imali zanimljivu opciju borbe. Pre svega, Mothership Core je spora jedinica koja se može koristiti na početku partije za napad ili odbranu. Nije posebno snažna, ali može i da obnavlja energiju, što je posebno interesantno za vaše High Templare.
Kao što možete da primetite, Blizzard se potrudio pa je za Heart of Swarm pripremio zaista zanimljive jedinice. „Teškaši“ na strani terrana, late game unapređenja za Zergove i bolji raiding kod Protosa unose neke nove i do sad neviđene strategije u ovom popularnom RTS-u. Naravno, ostaje dosta toga da se doradi i izbalansira do marta, ali za to i služe beta testovi.
Od drugih dodataka, vredi pomenuti ubacivanje grupa i klanova kako bi se igrači lakše okupili, formirali timove, komunicirali privatnim kanalima i potom krenuli u besomučno uništavanje protivničkih baza. Tu je i opcija igranja mečeva u nerangiranom modu, a ono što će se mnogima najviše dopasti je opcija napredovanja – tako ćete uspešnim mečevima osvajati poene koji će vam otključavati nove portrete i dekale, da se ulepšate i razlikujete u odnosu na druge igrače!
Ne zaboravite i da će vam za igranje Heart of the Swarm biti neophodan Wings of Liberty, kao osnovna verzija igre.
Autor: Bogdan Diklić
PLAY! Zine 56 – NOVEMBAR/DECEMBAR 2012