Dok nestrpljivo čekamo izlazak nove World of Warcraft ekspanzije – Legion, odlučili smo da se malo posvetimo poslednjoj, trenutno aktuelnoj i pružimo vam naše tumačenje ekspanzije Warlords of Draenor. Prećićemo sve pluseve i minuse ekspanzije, upoređivaćemo je sa prethodnim i generalno dati naše mišljenje. Zaista smatramo da je nepotrebno objašnjavati šta je to WoW jer svako dete, žena, muškarac, životinja i vanzemaljac u univerzumu je barem jednom čuo ta famozna tri slova. Ali, u ime učenja i širenja horizonata svakako ćemo vam dati brzo objašnjenje. WoW je PC igra napravljena od strane Blizzard kompanije, jedne od najvećih proizvođača video igara. U WoW-u vi igrate ulogu vašeg heroja u priči. Vi, u stvari, prelazite priču putem različitih zadataka, tamnica i raidova. Dok ne dođete do poslednjeg antagoniste. Poprilično zanimljivo, jel da? Priča se i nama uvukla pod kožu i sada smo njeni veliki ljubitelji. Ukoliko i dalje nije jasno, guglajte. Nazad na poentu!
Blizzard je do sada izbacio 5 ekspanzija popularne franšize i trenutno se čeka šesta. Međutim, o Legionu ćemo drugom prilikom, sada hoćemo da se osvrnemo na WoD. Spremni? 3, 2, 1… Ding! Ding! Ding! Let the games begin!
Runda #1
Prva stavka o kojoj želimo da pričamo je mogućnost boosta jednog heroja na 90. nivo. Ovo je poprilično olakšalo posao mnogih koji su možda tek sa WoD-om započeli priču. To u suštini znači da mukotrpan rad od prvog do poslednjeg (100) nivoa i prelazak svega i svačega praktično ne postoji. Heroji dobijaju neku vrstu brzog kursa i gle – 100. nivo! Naravno, ukoliko neko želi staromodni način, ta opcija je takođe postojala. Ova mogućnost nije postojala pre pete ekspanzije pa u prvoj rundi WoD vs prethodne ekspanzije – WoD dobija.
Runda #2
Novina je došla i u vidu Garnizona. E sad, garnizoni… dobra je to zamisao bila, ali nama se činilo da smo se ipak osećali malo izolovano. Više je podsećalo na solo igru u kojoj smo mi glavni heroji priče i nedostajao je osećaj zajedništva sa drugima. Garnizoni su zamišljeni kao baza. Igrači su jedini imali pristup sopstvenoj bazi i ukoliko u nju ne pozovu druge, niko ne bi mogao da neobavezno svrati na kafu. Kao što smo rekli, nekako nije dalo osećaj da je u pitanju MMO igra. Koliko god želeli da budemo izolovani u nekom trenutku proradi potreba za drugima, interakcijom, za osećajem da smo deo veće zajednice. Nije džaba Aristotel pre vek vekova rekao da je čovek politička životinja kojoj je zajednica neophodna za opstanak. Mi ne možemo sami. I taj isti princip se može primeniti i ovde. Ipak je MMO u pitanju i garnizoni su nam to oduzeli. Bojimo se da WoD gubi ovu rundu.
Runda #3
Priča. Sama priča WoD-a. Koliko god se nekome činilo marginalno, priča igra veliku ulogu u Warcraft svetu. To je kao da igrate Assassin’s Creed a ne znate ko je Ezio Auditore da Firenze. Bože svašta. Elem, priča WoD-a se umnoge razlikuje od prethodnih ekspanzija. Vraćanje u prošlost na Draenor pre nego što je postao opustošeni Outland. Ko ne voli malo putovanja kroz vreme? Dobili smo priliku da uspostavimo interakciju sa mnogim legendarnim karakterima WoW priče (Gul’dan, Kilrogg, Durotan…). Međutim, nekima se put u alternativni univerzum i nije baš svideo iz razloga što je besmislen, odvojen od ostatka priče. Takođe, kruži i verovanje da igranje sa vremenom nikad ne izađe na dobro jer se ljudski mozak pogubi u silnim vremenskim tokovima. Nama je to malo predstavljalo konfuziju i zbog toga smatramo da WoD gubi ovu rundu.
Runda #4
Sam početak ekspanzije. Trenutak kada su serveri postali live nastao je pakao, nebo je palo i živci su iskidani. Od prevelike mase ljudi koji su navalili na servere kao babe na penziju, konekcije su pucale, serveri su bili nestabilni, bagovi su bujali i vladalo je sveopšte nezadovoljstvo. Naravno, niko ne očekuje da ne postoje problemi prilikom plasiranja nove ekspanzije, ali nakon 11 godina istorije čovek bi pomslio da bi stvari tekle glatko. Rekli bismo da je takav start ostavio pomalo negativan utisak na nas, no dobro, greške se dešavaju. Svakako je svaki igrač na kraju dobio kompenzaciju – pet dana igranja više.
Na početku ekspanzije dočekalo nas je još jedno iznenađenje – nema letenja. Razlog? Programeri su želeli da se vidi njihov trud oko pejzaža. Nije im bilo u interesu da se preko različitih zona preleti bez da se iskuse plodovi njihovog rada. Razumemo mi to u potpunosti, ali taj pejzaž je poprilično veliki. Koliko smo se puta samo izgubili dok smo pokušavali da pređemo planinu (umesto da idemo okolo, za nauk – što je brzo to je i kuso) ne bi li došli do neke pećine ili koliko smo puta pali u ambis pokušavajući da brzinski sjurimo niz istu? Sad kad razmislimo, možda mi i ne znamo da baratamo ovom igrom baš najbolje. Bilo kako bilo, nismo bili jedini kojima je set krila bio preko potreban. I kada su programeri shvatili koliko negativnosti i negodovanja igrači šalju, brzo su promenili mišljenje i vratili nam letenje u poslednjem patch-u. Ljubimo ruke! Naravno i za to je bilo neophodno preći ceo kontinent, tako da njihov trud se svakako isplatio. Zaključak: Ne odvajaj čoveka od njegovog letećeg mounta! Šalu na stranu, ovo su stvari koje su nas odbile na samom početku ekspanzije i sa kojima se nismo ranije sreli, tako da ova runda ide prethodnim ekspanzijama.
Runda #5
Srž svake ekspanzije – zadaci, dungeoni i raidovi. Jednom rečenicom – bili su odlični! “Glavonje” su bili izuzetno zanimljivi, svaki na svoj način i svaki od njih je bio poprilično izazovan. Raidovi su bili detaljno urađeni, enterijer je bio fenomenalan. I tamnice su bile dobre i zanimljive u početku, ali kako je vreme oticalo postajale su sve više i više dosadne. Tokom čitave ekspanzije nije ni jedna nova tamnica izašla što je nekako uništilo prethodni osećaj oduševljenja. Sve u svemu, WoD u ovoj stavci nije izneverio, čak je i poslednji boss bio Archimonde koga smo imali priliku da sretnemo još u Burning Crusade ekspanziji u raid-u Mount Hyal. On je leva ruka Sargerasa, pa je bilo poprilično zanimljivo. Što se tiče zadataka tokom ekspanzije (od 90. do 100. nivoa) bili smo oduševljeni. Svaka zona u Draenor-u je imala svoju posebnu priču i mali cinematic po završetku svake. Mana je jedino što nismo imali, u odnosu na na prethodne ekspanzije, malo više zanimljivih daily questova sve do Tanaan Jungle patcha. Svakako, za nas je to bila mala greška, tako da ovu rundu dobija WoD.
Warlords of Draenor je u toku prva 24 sata nakon izlaska prodat u 3.3 miliona kopija i broj pretplatnika igre je došao do 10.5 miliona. Međutim, vremenom je taj broj opao na 5.6 miliona, najmanji broj pretplatnika ikada viđen u ovoj igri od 2005. godine. Iako je ekspanzija imala ogroman potencijal, nije uspela da se dokaže i nekako je pala u očima mnogih. Igrači su generalno nezadovoljni mnogim greškama i inovacijama koje su ih dočekale i ovo što smo mi naveli je samo vrh ledenog brega koji je zameran WoD-u. Prema mišljenju mnogih, ovoj ekspanziji je nedostajala sadržina koja bi probudila leptiriće u stomaku. Naš zaključak je da WoD nije ispunio očekivanja i da su se mnoge greške mogle izbeći. Svakako, naše zamerke i kvalitete WoD-a su zasnovane na individualnom iskustvu i ne mora nužno značiti da će se drugi složiti sa tim. Ali je univerzalan osećaj da teret sada pada na leđa Legiona i od šeste ekspanzije se očekuje daleko više.