Nedavno ste mogli da čitate o kevlaru i helmetu, kako vas oni štite u igri, koliko i koje delove tela, a sada ćemo se osvrnuti na to koliko HP-a zapravo oduzimate protivniku kada ga pogodite u određene delove tela, na šta se treba fokusirati kako biste napravili najveći damage.
U toku igre, verovatno ste primetili neke obrasce oduzimanja helta protivnika, npr. sigurno vam se desilo da pomoću AK47 oduzmete protivniku baš 34 HP-a, ili sa M4A1 69 HP-a a sigurno ste protivnika AWP-om pogodili u nogu i oduzeli mu 85 helta. Ovo su neka pravila koja manje ili vše variraju, i zavise od mnogo faktora, a mi ćemo pokušati da vam objasnimo kako damage množilac funkcioniše i tako vam pomognemo u vašoj igri.
Damage množilac je pravilo odnosno obrazac koji jasno definiše koliko ćete helta oduzeti protivniku kada ga pucate u određene delove tela, i to vam može pomoći. Svi znamo da je najbolje pucati u glavu, ali gde je još dobro pucati i kojim oružjem, biće vam jasnije posle ovog teksta. Telo svakog igrača podeljeno je na 4 celine i svaka ima svoj damage množilac, što ćete najjasnije videti na ovoj slici.
Dakle, množilac u predelu glave je 4, u predelu grudi je 1, oko stomaka je 1.25 dok je na nogama očekivano najmanji, 0.75. I ovo vam je dovoljno da zaključite da najvište štete nanosite u glavu, pa u stomak, slede grudi (i ruke), i na kraju noge. Međutim, u igri postoji mnogo više faktora, a najbitniji je armor koji umanjuje snagu metka.
AK-47
Da bismo bili jasniji, uzećemo primer omiljenog terorskog oružja, AK-47. Zašto je jedan metak u glavu sa AK-47 dovoljan a sa M4A1 nije? I zašto ćete protivnika najpre ubiti ako ga pucate u stomak, nego u grudi?
AK-47 ima jačinu metka 36, dakle jednim metkom oduzimate 36 helta kada protivnik nema armor, ali kada je množilac 1. Međutim, ako biste protivnika pogodili u stomak, oduzeli biste mu 36×1,25 što je 45 helta, dok biste metkom u glavu oduzeli 36×4=144.
Kada protivnik ima armor situacija je drugačija, armor penetration AK-47 iznosi 77.5% dakle jačina metka se smanjuje, pa iznosi 36×0.775=28. I kada protivnika pogodite u glavu, ako ima helmet, oduzećete mu 28×4=112. Jačina metka kada protivnik ima armor (što je najčešće slučaj) je 28, i taj broj se množi sa damage množiocem, sa 4 za glavu, 1 u grudi, sa 1.25 u stomak i 0.75 za noge. Dolazimo do zaključka da je bolja pucati u stomak, nego u grudi, i kada protivnik ima armor, biće vam potrebna 3 metka za frag, dok bi vam jedan više bio potreban ukoliko ga pucate u grudi.
Kako kevlar ne štiti noge protivnika, nanećete mu štetu 36×0.75 tj. 27 helta, što je samo za 1 HP manje nego da pucate protivnika sa kevlarom u grudi.
M4A1
Ista pravila važe i za M4A1, samo će vam sada biti jasnije zašto protivnik preživi kada ga pogodite u glavu, ukoliko nosi kevlar. Armor penetration M4A1 iznosi 70%, a i snaga metka je nešto manja, iznosi 33. Računica je ista 33×0.7=23, to je snaga metka koji prolazi kroz armor. Ako protivnika sa helmetom pogodite u glavu, oduzećete mu 23×4=92, dakle igrač će preživeti, to je razlog zašto T strana uglavnom kupuje helmet, čak i da ih pogodite u glavu, preživeće, doduše sa malo helta, ali dovoljno da i dalje bude opasnost.
U praksi smo se već uverili, a sada znamo i matematički, da je AK-47 jača puška, i zbog damage i zbog armor penetration. Naravno, i M4A1 ima svoje prednosti u odnosu na kalašnjikov. Gorenavedeni damage množilac isti je za sve puške, ali se armor penetration razlikuje. Helti koje ćete oduzeti protivniku variraju, jer ne zavise od samo od ova dva faktora, već i od daljine sa koje pucate, kao i da li protivnika pogađate kroz zid ili kutiju.