Super Smash Bros. je jedan od najpopularnijih Nintendovih serijala prvenstveno zahvaljujući genijalnoj ideji da se svi Nintendovi likovi stave u jednu igru u kojoj bi se borili u Battle Royal stilu tj. dok ne preostane samo jedan borac u ringu. Kada se uzmu u obzir jednostavne kontrole, mnogi zanimljivi modovi, ali i elementi platformera jasno zašto je Smash upravo tako jedinstven kako i jeste i zbog čega se prodaje u više milionskim tiražima. Naravno, sa time su došle i ostale kompanije koje su pokušale da sa svojim IPem urade nešto slično (Najpoznatiji primer PlayStation All-Stars Battle Royal), ali sa manje uspeha. Jedini problem jeste što Smash pripada Nintendu što znači da su PC igrači osuđeni da ostanu kratkih rukava. Ipak, poslednjih par godina su se pojavili fanovi igre koji inspirisani Smashom prave svoje varijacije koje u manjoj ili većoj meri pokušavaju da se odmaknu od već poznate formule. U moru igara različitog kvaliteta izdvajaju se dva “Smashoida”: Rivals of Aether i Brawlhalla.
Ako biste me pitali koja od ove dve igre bolje uspeva da dočara duh Smasha iste sekunde bih vam rekao Rivals of Aether. RoA bolje funkcioniše kao Smash igra i donekle zadržava njenu kompleksnost i brzinu. Brawlhalla je, sa druge strane, znatno mehanički jednostavnija sa manjim brojem napada i još nekim mehanikama. Mogao bih odmah ovde da vam kažem da je RoA bolja od Brawlhalle, ali nije baš tako jednostavno. Da je Brawlhalla samo uprošćeni Smash to bismo mogli pripisati lenjosti, ali Brawlhalla ipak donosi dovoljno novina da takvu odluku možemo nazvati smelom. Da ponovim, Rivals of Aether je bolja Smash igra, ali Brawlhalla to ni ne pokušava biti, a u daljem opisu ćemo videti u kojoj meri u tome i uspeva.
Sadržaj
U igri možete naići na pregršt različitih modova, bilo da igrate oflajn ili onlajn. Od oflajn modova tu su Couch Party koji predstavlja LAN režim, Training i Tournament mode koji predstavlja arkadnu verziju igre. Što se tiče onlajn modova, možete igrati 1v1 ili 2v2 ranked, ali možete igrati i neobavezne mečeve ili posebne mečeve sa prijateljima kao što su strikeout, brawlball, snowbrawl i drugi. Tu je takođe i store u kome možete parama stečenim u igri da uzmete nove likove, skinove za oružja, likove i tako dalje, ali za neke skinove morate izdvojiti pravi novac, ali je u potpunosti opcionalno. Sav sadržaj ću podeliti u dve grupe- casual i competetive;
Casual
U duhu Smash igara i Brawlhalla u sebi sadrži dosta zanimljivog sadržaja namenjenih ne nužno takmičarima. Bilo da igrate onlajn ili oflajn, u okviru Custom Lobbya tj. Couch Partya imate razne varijante koje možete probati tačnije Strikeout, Brawlball, Snowbrawl, bombsketball, Dodgebomb, Beachbrawl i Switchcraft. Strikeout vam omogućava da uzmete 3 lika koji se smenjuju po gubitku prethodnog nalik na King of Fighters serijal, dok je Switchcraft isto to s tim što se oružja likova međusobno menjaju. Brawlball predstavlja svojevrsni king of the hill gde da biste dobili poen morate da uzmete loptu i da je zadržite u protivničkoj zoni dovoljno dugo. U tome vas sprečava pilon kroz koji protivnici mogu proći. Svrha bombsketballa i snowbrawla je u samom nazivu, dok se u dodgemombu gadjate bombama na platformama, a na vama je da ne propadnate i da izbegnete bombe. U Beachbrawlu vodenim balonima gađate lopte za plažu kako bi ih odgurnuli u protivnički gol.
Odmah se može videti da je uloženo dosta pažnje u ove mini-igre, ali nažalost dosta variraju u kvalitetu jedna od drugih (izdvajaju se brawlball i snowbrawl) i fali nekih ideja izvan okvira kao što to na primer Smash čini, ali s obzirom na mogućnosti igre, lepo je videti da je uložen trud u njih.
Competetive
Pre samih modova za takmičarsko igranje, osvrnuću se prvo na training mode, pošto on ipak potpada u tu namenu. Pored standardnih funkcija koji su tu u ovakvim igrama kao što su nameštanje itema, protivnikove štete, pozicije na ekranu i tako dalje, Brawlhalla poseduje još jednu funkciju u sebi koja je više nego dobro došla za bilo kog ozbiljnog igrača a to je mogućnost da vidite hitbox i hurtbox napada kao i naravno štetu i stun koju nanosite. Još jedan mali, ali vrlo fin detalj jeste što kada pokušavate da vežbate kombo igra će vam reći koliko frameova prostora vaš protivnik ima da izbegne taj napad što znači kada pokušavate da pronađete pravi tajming za poteze. Takođe možete i da zaustavite napad i da frame po frame posmatrate animaciju poteza dok vam ispod stoji frame data. Ovakav osvrt na detalje mi se lično veoma dopao i verujem da bi i druge igre trebalo primenjivati ovakav training mode.
Što se samog rankeda tiče možete igrati 1v1 i 2v2. Igra koristi ELO sistem koji važi i ukupno i za svakog lika ponaosob. Postoji 6 rangova: tin (koji mi je lično beskrajno simpatičan), bronze, silver, gold, platinum i diamond. Netcode se bazira na GGPO rollback sistemu koji odavno uvažava brojne hvale, i zaista, konekcija je vrlo dobra. Pre početka svakog meča u lobiju ste sa drugim igračima gde možete da se zagrejete, ali nećete predugo čekati, a vrlo često ćete odmah naići na protivnika, tako da možete uživati u potpunosti u rankedu
Likovi, oružja, arene i itemi
U igri postoji 31 lik, odnosna legenda kako ih nazivaju o ovog igri, koji se baziraju na ratnike različitih epoha i prostora. Svaki od njih ima posebne statistike na skali od 1 do 10 (snaga, okretnost, brzina poteza i izdržljivost) i svi likovi imaju ukupan zbir od 22, a takođe imaju i jedinstvenu kombinaciju oružja. U ovome je ujedno možda i najveća mana igre meni lično, ali ujedno i vrlo smela odluka Blue Mammoth Gamesa. Ovo kažem zato što se u ovome odlikuje sva razlika između likova jer svi njihovi napadi zavise od oružja koje nose sa sobom i nemaju sebi jedinstvene poteze. To znači da će svi likove koje nose koplje raditi iste poteze, isto i za mač, sa pojedinim razlikama u animacijama koje nisu toliko primetne osim ako se zaista ne udubite u igru i vrlo lako nekoga ovo može odbiti od igre kao što je umalo i mene.
U igri postoje deset vrsta oružja u zavisnosti distance na kojoj volite da igrate: blasters, bow, hammer, lance, sword, spear, axe, katars, gauntlet, scythe, svaki sa svojim posebnim potezima, ali opet, za mnoge će to biti nedovoljno.
Što se arena tiče, postoje 12 različitih arena i nekoliko varijacija u zavisnosti koliko igrača podržava i nažalost, iako su lepo odrađene pate od generičnosti i manjka kreativnosti. Isto tako postoje samo 4 itema: rog, mina, kugla i bomba koje nisu ni nešto naročito efikasne za casual igrače tako da je igra definitivno podbacila na tom planu
Gejmplej
Već sam spomenuo kako je gejmplej jednostavniji nego u Smashu i upravo prva stvar koju možete videti je manji broj poteza po liku. Dok svaki smash lik ima preko 20 poteza, u Brawlhalli likovi imaju tek 11 u bilo kom trenutku, nezavisno od toga da li su sa ili bez oružja tada. To su light attack, side light, down light, signature, side signature i down signature, dok isto važi i za vazduh. Takođe ne postoji shield ni grab, već igrači mogu samo da rade dodge. Ipak, Brawlhalla ima dosta manjih i većih razlika kojima se razlikuje od smasha.
Prva velika razlika je ne postojanje hvatanja za ivicu već sposobnost da se igrač prilepi uz zid. Takođe, u Brawlhalli možete raditi 3 umesto dva skoka ili tri akcije koje troše skok kao što je to slučaj sa recovery dugmetom tj. signature napadom u vazduhu koji vas ovde ne ostavlja u animaciji slobodnog pada kao u Smashu. Sve ovo usporava igru dosta i dodatno komplikuje pokušaje edgeguarda, tj. branjenja ivice mape i dodaje u taktici pri vraćanju na platformu.
Iako je igra možda prostija od Smasha i dalje postoje brojne napredne tehnike, a najzanimljivija mehanika koja upravo i čini Brawlhallu posebnom jeste gravity cancel. Gravity cancel znači da ako nakon što pritisnite dodge u vazduhu uradite u izvesnom vremenskom okviru bilo koji napad nećete dobiti vazdušnu verziju tog napada već ćete dobiti isti potez kao kada biste ga uradili na zemlji. Ovo je vrlo značajno kako u komboima tako i u edgeguard situacijama ili tome slično.
Uprkos pojedinim nedostacima koje ima, u pitanju je ne samo dobra igra, več igra sa dosta duše i šarma i jedina koja je uspela da ponudi nešto novo umesto već dobro poznate formule i zaista predstavlja pravo osveženje. Takođe je prisutan vrlo zdrav odnos sa fanovima u vidu brojnih turnira i posebnih modova koji vrlo često izlaze. Takođe, uprkos tome što sam nedostatak razlika između likova naveo kao manu, zahvaljujući tome imamo jednu od bolje izbalansiranih igara na tržištu. Ukoliko se i dalje premišljate, znajte da igru možete probati besplatno na Steamu. Od mene sve preporuke.