Battlefronte, Battlefronte, Battlefronte … šta si ti zapravo?
Electronic Arts je odlučio da iskoristi ime iz starih LucasArts igara i podari ga najnovijem DICE shooteru praktično bez ikakvog razloga, jer ova dva projekta skoro da ne poseduju ništa zajedničko. Novi Battlefront je baš ono što smo i očekivali od DICE pucačine – Battlefield u Star Wars svetu, ali sa kompletno pojednostavljenom mehanikom kako bi odgovarao široj grupi ljudi i ciljnog tržišta. Time je i potvrđeno naše mišljenje o igri nakon prvih utisaka još sa E3 sajma. DICE je uradio “sve u njegovoj moći” da Battlefront bude što je
jednostavniji mogući.
Ne postoji nišanjenje u pravom smislu te reči i promene nišana, već samo generički zum. Nema naprednog opremanja likova već svoje šanse na bojnom polju pojačavate opremajući se “kartama” koje donose dodatno naoružanje, energiju ili zdravlje. Važno je znati da Battlefront ne poseduje singleplayer kampanju u pravom smislu te reči, već više seriju misija sa kompjuterski vođenim protivnicima (i saborcima), kako biste bili spremni da upadnete u multiplayer vode. Ovo može biti od velikog značaja za one koji očekuju proživljavanje avantura iz Star Wars serijala. Toga ovde, makar u smislu kampanje za jednog igrača sa razvijenom pričom, jednostavno nema.
Na strani pozitivnog aspekta, stabilno stoji grafika. Ovo je, slobodno možemo reći, jedna od najbolje “izgledajućih” igara na tržištu trenutno, koja sjajno koristi Frostbite engine iz DICEa i rame uz rame stoji sa Need for Speedom koji, gle čuda, koristi isti engine. Problem za konzolne korisnike je smanjena rezolucija u odnosu na one koji igraju na PC platformi pa tako Xbox One igrači imaju 720p a oni na PS4 900p rezoluciju – “daleko” od fullHD koji iznosi 1080p. To može doprineti nešto slabijem vizuelnom dojmnu na konzolama kada sistemi urade “upscale” na 1080p.
U slučaju da od Battlefront očekujete pucačinu i zabavnu igru za online okršaje i druženje sa prijateljima, DICE je tu u potpunosti pogodio u metu. Jednom rečju – zabavno. Možemo ići u detalje i analizirati da li je ovaj mod slabiji ili jači, da li ono oružje treba da bude oslabljeno ili po Star Wars kanonu ispaljuje plave projektile a ne zelene, ali to ne samo da nije važno čak ni fanovima Star Warsa a svakako ne onima koji bi da odigraju dobar pucački okršaj na internetu.
Modova je pregršt i većina je zabavna, uz izuzetak moda u kojem postoji samo jedan “heroj” i obični vojnici koji pokušavaju da ga ubiju. Po ubistvu, vojnik koji je zadao finalni udarac postaje heroj. I tako u krug. Još jedna sitnija zamerka ide na račun samih heroja – igranje njima bi trebalo da bude posebno zanimljivo i da doprinese promeni odnosa snaga na terenu, ali se to jednostavno ne događa. Niti ćete vi uživati koliko i trebalo, niti ćete doprineti pobedi. Šta više, zasigurno ćete se preceniti i pomisliti da ste nauništivi, kada to zapravo uopšte nije slučaj.
Na rubovima gornjeg pasusa dolazi se i do ključnog pitanja za Star Wars Battlefront? Koliko će ova igra biti interesantna kroz 2, 3 meseca, kada prođe premijera sedme epizode Star Warsa i kada se stvari pomalo stišaju posle praznika? DICE i EA odavno su najavili “godišnju kartu” za igru i četiri DLC plaćena dodatka koji će doneti nove mape, modove i oružja.
Pitanje je koliko će ovi dodaci zapravo biti bitni već na leto naredne godine. Nešto slično EA je već doživeo sa igrom Titanfall, naslovom koji je pompezno najavljen, koji je čak imao i veliku bazu igrača a potom naprasno prestao da bude relevantan. Jer, “uprošćavanjem” Battlefielda i stvaranjem Battlefronta DICE se opredelio na kompromise i ulazak na “ničiju zemlju”. Obraćanjem “vikend igračima” svesno je žrtvovao “hardcore” segmente koje žele oni kojima je gaming “u krvi”. Pošto se ne obraća njima, a vikend igrači lako pronalaze novu zabavu, pitanje je koja grupa gejmera će biti zainteresovana za SW Battlefront dugoročno gledano.
Ujedno, opredeljujući se za ovakav korak, DICEovci su se pomalo ulenjili očekujući da će lakše da “impresioniraju” fanove Star Warsa i netipične FPS igrače pa Battlefrontu nedostaje “poliranje” koje Battlefield ima godinama unazad. Na pozitivnoj strani medalje, uprošćavanje je dovelo do formiranja sjajnog sistema kontrole oružja i likova kao i modova koji su “taman kako bi trebalo” kada govorimo o odnosu kompleksnosti i zabave.
Pričali smo unutar redakcije o tome kako je na primer upravljanje Tie Fighterom ovde jako pojednostavljeno u odnosu na dobro poznati X-Wing vs Tie Fighter i to je činjenica, ali ne nužno loša stvar. Star Wars Battlefront deluje kao ona zabava u trenucima slobodnog vremena između posla, dok čekate da vam se neko javi ili imate 10 minuta da “ubijete” pre nego što krenete na fakultet.
Battlefront jednostavno nije revolucionarna igra, ne donosi ništa novo niti značajno već predstavlja “savršeno” ispraćen recept za igru ovog žanra, tipa i trenutka. Jednostavna i zabavna pucačina Star Wars tematike koja se pojavljuje u slično vreme kada i Star Wars Episode VII i oslanja se na hajp koji se u javnosti stvorio tim povodom.
+ Zabavno, sjajna grafika, DICE u dobrom svetlu
– Jednostavno za neke, dugotrajnost igre pod upitnikom, nema singleplayer