Šta smo sve novo saznali o Dota 2 kartičnoj igri Artifact?

Šta smo sve novo saznali o Dota 2 kartičnoj igri Artifact?

Valve je konačno po prvi put pokazao konkretne informacije o njihovoj kartičnoj igri Artifact i imali smo prilike prvi put da zapravo vidimo igru još od njene najave na prošlogodišnjem The International, kada, pored samog trejlera, nismo videli konkretne snimke iz igre.

Možda vam ime Ričard Garfild ne zvuči previše bitno i verovatno mnogi ni ne znaju ko je on, ali sasvim sigurno ste upoznati sa njegovom najvećom kreacijom, čuvenom kartičnom igrom Magic: The Gathering.

Garfild je tvorac MTG-a, u potpunosti zaslužan za njegov početni dizajn i koncept, pa se može smatrati “ocem” modernih kolekcionarskih kartičnih igara, i verovatno je jedno od najvećih imena u svetu stonih igara.

E pa, upravo će čovek koji je praktično stvorio žanr sada biti jedan od ključnih ljudi u razvoju Dota kartične igre Artifact, kako je Valve juče zvanično objavio. Još uvek ne znamo njegovu ulogu u timu, ali imajući u vidu njegovo iskustvo i znanje, verovatno će biti jedan od vodećih ljudi.

Igra, na osnovu prvih stvari koje smo videli i čuli, izgleda veoma kompleksno i vuče brojne mehanike direktno iz MOBA žanra. Polje je podeljeno na tri “lejna” i svaki lejn predstavlja odvojenu i nezavisnu zonu za bitku. Da bi igrač dobio lejn, potrebno je da sruši protivničku kulu u tom lejnu, što izlaže napadima Ancienta, koji ima 80HP. Ono što nam se ne sviđa je što se sami napadi u lejnu dešavaju automatski, odnosno svaka karta napada nasumično protivnike ili direktno ispred ili bočno levo i deno. Kada nema koga da napada, udariće na kulu ili na Ancienta ako nema ni kule.

U igri postoje karte različitog tipa, kao što su itemi, spellovi, creepovi i sami heroji. Heroji se dele na red, black, blue i green. Crveni heroji su uglavnom bruzeri/tenkovi koji mogu da istrpe najviše udaraca pre nego što padnu. Crni su tipični assassini, koji mogu da nanose veliku štetu protivniku i jedini imaju mogućnost da “gankuju” odnosno da napadaju i protivnike u ostalim lejnovima. Plavi heroji su klasični Mageovi koji imaju razne zanimljive magije, dok su green heroji ono što u mobama znamo kao Support klasa.

Baš kao i heroji, i spell karte imaju svoje boje, neke su vezane specifično za određene heroje, a neke su “opšte”. Možete ih igrati samo u onim lejnovima gde imate heroja te boje. Jedini izuzetak su pomenuti crni heroji, koji mogu da igraju crne magije i na susednim poljima koja nisu njihove boje, odnosno da gankuju. Biće zanimljivo videti kako će dublje Valve ovo da razvije i kakve će sve strateške implementacije imati u igri.

Osim svoje boje, svojih osobina i spellova, svaki heroj ima i 3 slota koja popunjavate predmetima. Jedan slot je za oklop, jedan za oružje i jedan za dodatni HP, ali to je samo u osnovi, jer svaki od tih predmeta često ima i neke dodatne osobine. Adekvatno opremanje heroja će biti ključno za strategiju, ali verujemo da će se, kao i u svakoj igri, vremenom razviti “proveren” set predmeta koji ide uz svakog heroja. Ovi predmeti se, baš kao i u Dota 2, kupuju goldom na kraju svakog trećeg poteza, a gold u igri dobijate ubijanjem heroja i creepova. Po pet zlatnika za heroja i jedan po creepu.

Heroji, kada umru na tabli, ne umiru zauvek, već rotiraju nazad u špil i nakon jednog poteza se ponovo vraćaju u partiju, i vi birate gde želite da ih postavite. Za razliku od heroja, creepovi se nasumično sami postavljaju na tabli, još jedan od random elemenata koji nam se  ne sviđa previše.

Artifact će biti gotovo ekskluzivno fokusiran na multiplejer PvP i nema u planu nikakvih singlplejer kampanja, osim tutorijala, a lore, svet i priču Dote ćemo videti kroz samu interakciju između karata.

Kada bude izašla, igra će imati 280 karata, od kojih će 44 biti heroji. Od th heroja, postoji nekoliko poput Sorla Khan, koji će biti jedinstveni za Artifact, ali će onda kasnije odatle biti dodati i u Dota 2.

Valve je najavio da neće postojati rotacije setova kao u Hearthstoneu i MTG, već će sve karte zauvek biti važeće, čime žele da nagrade posevćenost igrača. Takođe, igra neće imati f2p model, ali nije baš najjasnije kakav će oblik monetizacije biti, no potvrđeno je da će postojati tržište preko Steama, gde će igrači moći da trguju kartama.

Ipak, iako će biti podrške za Steam market, na lansiranju neće biti Workshop podrške, ali ta mogućnost nije isključena u budućnosti, tako da verujemo da će Valve na kraju dozvoliti moderima da pokažu svoju kreativnost. Nažalost, to će verovatno biti samo preko kozmetike, ne i preko recimo novih gejmplej modova.

Najavljeno je da će Artifact izađi negde u drugoj poloviji ove godine, a početkom 2019. nas očekuje i veliki turnir sa nagradnim fondom od milion dolara.

AUTOR: Nikola Savić

Related Articles